Gå til innhold

XBOX 360 - låste seg ofte, nå i praksis død

Bipp

Anbefalte innlegg

Fikk tak i en XBOX360 Premium fredag, men den fungerte ikke veldig lenge.

Den låste seg ganske fort under spilling. Første to ganger i PGR3 (merkelig nok begge ganger etter å ha trykket på den blå X-knappen på håndkontrollen..!). Den låste seg også i andre spill, og ripet også opp en spill-dvd da den hang seg. DVD'en lar seg ikke lenger kjenne igjen. (Konsollen sto på høykant da dette skjedde)

Forsøkte igjen i dag, da ved å starte den uten spill og heller forsøke å registrere på Live. For å få lov måtte den først lastge ned en update, som boota xbox'en. Deretter var det innlegging av alle opplysningene, og da jeg klikket på siste steget låste den seg igjen.

Alle låsingene har gitt et forvrengt bilde, ofte ved at bildet får et slags sjakkbrettmønster (ganske små ruter). Forvrengingen er ikke værre enn at bildet kan tolkes (dvs tekst kan leses), men tydelig nok til at det åpenbart er noe galt. Kun av/på-knappen fungerer.

Inntil i dag har det holdt å restarte den så er den igang igjen (for en liten stund). Etter patchen som installerte seg før registrering på Live har den nå startet å blinke med de røde lampene (3 kvadranter, den som er opp til høyre når maskinen står flatt lyser ikke). Jeg får den heller ikke til å komme lenger enn til de 3 røde lampene, dvs den er nå så godt som død.

Det første jeg forsøkte var å sette poweret slik at det stod luftig (oppå en tom eske slik det står nevnt på flere websider). Dette ser ikke ut til å ha noe effekt.

Hverken power eller xbox kjennes unormalt varme ut heller.

Saken ble rapportert inn på MS sine supportsider i går, men det har ikke kommet noe svar ennå - selv ikke en "henvendelsen er registrert"-mail. Ringte brukerstøtte kl. 16 i kveld. Etter 5-10 min svarte en engelsk dame som kun tok telefonnummeret og skulle få svensk support til å ringe tilbake. Tydeligvis stor pågang...

Noen som har fått samme problem, eller har jeg fått tak i den eneste defekte xboxen i norge...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du stikker dit du kjøpte den, og får den byttet/reparert, Du betalte vel ikke for en maskin med mongo skjerm og som riper opp cd'ene dine...

så ta den med til forhandleren eller ring de!

5246593[/snapback]

Jepp, selvfølgelig skal jeg bytte den, men det er nok en tanke optimistik å stikke tilbake i dag eller mandag å tro de har en ny liggende som jeg får med meg...Kommer dog til å sende de en mail for å sjekke om det er mulig å få byttet den når neste ladning kommer inn.

Iflg. manualen skal dette gå gjennom MS med mindre man får beskjed derifra om å ta den med dit man kjøpte den. Venter fortsatt spent på respons fra de.

(Bildet er forøverig knall helt til den låser seg)

Nekter å tro jeg er eneste i Norge med problemer, selv om man kan håpe flere slipper å få trøbbel...

Lenke til kommentar

Her er et bilde av hvordan skjermen ser ut når maskinen låser seg. post-88052-1133629420_thumb.jpg

Kan også nevne at jeg ikke fikk lov å bruke min gamle hotmailadresse (brukes på messenger, men ble opprettet for mange år siden) som emailadresse da jeg registrerte på live. Fikk feilmeldingen "the e-mail address you entered is part of a reserved domain and cannot be used. Please choose a different e-mail address".

Det så ut til å fungere bedre da jeg bruke en annen , nyere hotmailadresse.

Dette til info dersom andre sliter med samme.

Lenke til kommentar
Er det MSN på Xbox 360??

5246822[/snapback]

Tror ikke det, men når man registrerer seg på XBOX Live via XBOX'en krever den at man oppgir en mailadresse i tillegg til veldig mye annet. Det var der jeg oppgav den hotmailadressen jeg også bruker som msn-login. Det funket bedre da jeg oppgav en relativt nyopprettet hotmailadresse. Mulig disse to adressene ligger på to forskjellige systemer hos MS, da jeg bruker et kort passord på den. På de nye må man ha minst 6 tegn. Jeg kan ikke sjønne hva annet som kan være årsaken.

(Har pga problemet over aldri kommet så langt at jeg vet hva som er inkludert i live.)

Lenke til kommentar

Synd å høre. Det er vel ikke stort annet å gjøre enn å gå inn og prøve å få byttet konsollen din. Du er den første jeg har lest om som det har skjedd med derimot da. Microsoft har sagt at 3% av Xbox360'ene har feil. De vet jo selvsagt ikke hvilke disse 3% er, men det er mindre enn noe annet konsoll som har kommet på markedet. Uansett er det jo utrolig kjipt for de det skjer med.

Jeg også hadde en liten angst for at jeg skulle ha slik uflaks men har spilt nesten konstant siden i går klokka 11 og konsollen har ikke vist en eneste unote. Det eneste jeg har lagt merke til er at det er litt tregt å bevege seg i menyene en drar frem under et spill, altså de menyene en får opp gjennom å trykke på Xboxlogoen. Det er bare sånn at jeg merker det er en liten delay når jeg beveger meg rundt i menyen, så det er ikke noe fryktelig ille jeg ikke kan leve med.

Lenke til kommentar
Det eneste jeg har lagt merke til er at det er litt tregt å bevege seg i menyene en drar frem under et spill, altså de menyene en får opp gjennom å trykke på Xboxlogoen.

5246929[/snapback]

Jeg la merke til at introvideoen på Kameo gikk nøkkete, dvs den gikk gjevnt, men hvert sekund ca. gjorde den et lite opphold slik at det ble ganske plagsomt å se på. Håper ikke den skal være slik, men det kan være relatert til de andre problemene mine.

Lenke til kommentar

Kjipt, du er nok bare en av de få uheldige.Når det gjelder introen på Kameo så er den akkurat slik på demoen jeg lastet ned også, kameraet hopper liksom litt hvert sekund eller noe, så det er nok ikke relatert til feilen på boxen din.

Lenke til kommentar
Kjipt, du er nok bare en av de få uheldige.Når det gjelder introen på Kameo så er den akkurat slik på demoen jeg lastet ned også, kameraet hopper liksom litt hvert sekund eller noe, så det er nok ikke relatert til feilen på boxen din.

5247193[/snapback]

OK, lite tillitsvekkende at de ikke engang greier å spille av en filmsnutt med gjevn framerate, da... :hrm:

Selve spillet gikk ialleflall OK såvidt jeg kunne bedømme de minuttene det funka.

Lenke til kommentar

Kunne du bare forsøkt å koble alt fra hverandre og sammen igjen.

Problemet med 3 røde lys er ofte i forbindeles med at folk ikke tør trykke godt nok i strømkabelen.

Den skal presses inn til det sier klikk.

Prøv også å tørke av metallet på strømkabelen. Har lest rykter om enkelte som har "fett" på seg fra produksjonlinjen.

Leste i går om en som hadde mye problemer, etter å ha koblet alt fra hverandre og sammen igjen fungerte det som en drøm.

Anbefaler også å ha konsollen liggende horisontalt.

Jeg har dårlig erfaring med verikale dvd-skuffer generelt fra PS2 og enkelte pc-er.

Lenke til kommentar
Kunne du bare forsøkt å koble alt fra hverandre og sammen igjen.

Problemet med 3 røde lys er ofte i forbindeles med at folk ikke tør trykke godt nok i strømkabelen.

...

Leste i går om en som hadde mye problemer, etter å ha koblet alt fra hverandre og sammen igjen fungerte det som en drøm.

Anbefaler også å ha konsollen liggende horisontalt.

Jeg har dårlig erfaring med verikale dvd-skuffer generelt fra PS2 og enkelte pc-er.

5247358[/snapback]

Konsollen ligger nå horisontalt (Den sto da DVD'n ble ripet). Jeg tok hintet og la den ned da :) Jeg er også svært skeptisk til å sette skuffen på høykant, men forsøkte meg da jeg tenkte det var greit å få luft rundt på flest mulige kanter (hadde den nemlig flatt først, da første spillet låste seg)

Jeg har koplet det fra hverandre (kabler og disken) flere ganger allerede. Forsøkte nå også å tørke av strømpluggen slik du tipser om, men får fortsatt samme feil - 3 røde blink og intet på skjermen. Har ingen angst for å trykke påplass kabler, så den har også sittet godt fast hele tiden.

Her er det nok bare retur som nytter er jeg redd (og dersom den skulle komme igang nå blir den nok uansett returnert, siden problemet ganske sikkert vil komme tilbake senere. Bedre å få en som funker 100%)

Leste om noen som hadde hatt hell med å banke på sia (hans teori var noe om at kjøleribba hadde forskjøvet seg eller noe slikt...), men har liten tro på lada-metoden for å få igang slike ting (iallefall som en varig fix), så det står jeg over å prøve.

Lenke til kommentar

Min Xbox360 (Premium) gjorde akkurat det samme som trådstarter. I går kom jeg hjem etter launch-party og koblet den opp. Konfigurerte maskinen og hentet ned en demo eller to. Så satte jeg på download av en rimelig stort demo (700MB+), slo av TV'en og gikk og la meg. I morrest da jeg skrudde på TV'en igjen var skjermbildet en variant av den som er posta i denne threaden, bare enda mer rotete. Jeg måtte slå av maskina og koble ut strømforsyninga før den ville starte igjen.

Litt senere i dag spilte jeg Kameo og på et tidspunkt satte jeg den i pause mens jeg drev med noe annet. Da jeg kom tilbake for å spille videre kanskje 20-30 minutter senere skjedde det ingenting - jeg klarte ikke å komme meg ut av pausebildet og måtte slå maskinen av og på igjen.

Dette skremmer meg faktisk litt - jeg kan ikke forstå at det skal være så mange "mandagsmaskiner" der ute.. Blir det ikke bedre går den rett tilbake til butikken, men da blir jeg jo 360-løs også.. :)

Lenke til kommentar
den har en sånn pausemodus... kanskje du må forlenge den... den skrur seg også automatisk av etter 6t innaktivitet...

Tro meg - jeg klarer å se forskjell på en avslått spillkonsoll og et sterkt distorta skjermbilde. :) Grafikken lignet faktisk litt på den man fikk fra de GF2-kortene som ble utstyrt med for dårlig kjøling for noen år siden.

Lenke til kommentar
1...slo av TV'en og gikk og la meg. I morrest da jeg skrudde på TV'en igjen var skjermbildet en variant av den som er posta i denne threaden, bare enda mer rotete. Jeg måtte slå av maskina og koble ut strømforsyninga før den ville starte igjen.

...

minutter senere skjedde det ingenting - jeg klarte ikke å komme meg ut av pausebildet og måtte slå maskinen av og på igjen.

Dette skremmer meg faktisk litt - jeg kan ikke forstå at det skal være så mange "mandagsmaskiner" der ute.. Blir det ikke bedre går den rett tilbake til butikken, men da blir jeg jo 360-løs også.. :)

5247410[/snapback]

På en måte er det godt å høre det ikke bare er min som er ute å kjøre, selv om det ikke er særlig morro for de av oss det gjelder! Var på en måte ikke det som var hensikten med å stå i kø 1 time...

Men det blir kanskje bedre fokus på problemet da mhp innbytte dersom dette gjelder mange.

Jeg fikk som nevnt dette problemet første gang i Gotham3, akkurat da jeg trykket på den blå knappen. Det var etter en snau runde på testbanen.

Da hadde jeg først starta maskina, spilt 1/2 omgang av Hexed (som ligger på harddisken), satt den på pause og spist frokost, og spillt ferdig den runden - den hadde da vært på i kanskje 30-40 minutter totalt.

Etter en restart (bare av/på - det funka, men håndkonttrollen gav ingen respons) prøvde jeg et race i PGR3, og greide å fullføre 3 runder der. Valgte så å starte et race til, og bare MÅTTE prøve den blå X-knappen igjen etter 1/2 runde, og da frøs den igjen.

Skrudde så av, tok ut spillet og satt konsollen på høykant for å få mer luft rundt langsidene. Satt inn Tony Hawk og fikk akkurat valgt figur (4-5minutter max etter start) så låste den seg igjen og herpet samtidig dvd'n. Av med XBOX, ut med disken og satt den horisontalt igjen. Prøvde så Kameo som hang på første platformen (mao 2-3 minutter spilling max)

Etter å ha skrudd av maskinen en stund (times tid) mens jeg søkte rundt på nettet forsøkte jeg en ny runde Kameo, og greide å spille i sikkert 20-40 minutter uten problemer før jeg måtte stenge å dra.

I dag igjen startet problemene som nevnt ovenfor med forsøk på pålogging på XBOX Live. Dette er første gang jeg har sett røde lys på av/på-knappen, dog. Tidligere har den bare lyst grønt og hengt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...