ntec Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Hvordan lister jeg opp alle session brukernavn? (alle som er innlogget) Lenke til kommentar
0lav Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 echo $_SESSION['brukernavn']; Noe sånt? Lenke til kommentar
LateFot Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) kjapp løsning: <?php $user_count = count($_SESSION['brukernavn']); for ($i = 0; $i <= $user_count; $i++) { echo 'brukernavn: '.$_SESSION['brukernavn'][$i]; } ?> edit: legg til den der du vil liste brukerne (ikke testet) Endret 1. desember 2005 av LateFot Lenke til kommentar
ntec Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Nei... Tenkte på at jeg skulle få skrevet opp under menyen hvem som er innlogget på websiden min. Brukerne logger seg inn med $_SESSION['brukernavn'] og $_SESSION['passord'].... Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Det går nok ikke, da brukerne ikke har tilgang til hverandres session-data... Lenke til kommentar
Skaptrollet Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 enkleste er vel hvis du har en tabell med brukerne, så bare slenger du inn et felt som du kaller loggintid elns så setter du inn en ny timestamp hver gang brukerne dine gjør noe (hver gang siden lastes) også henter du ut alle brukere hvor loggintid > timestampnå-f.eks 5 minutter da får du alle brukere som har gjort noe på siden din (logget inn) innen de 5 siste minuttene, også hvis du har loggut knapp kan den slette timestampen så får du kun de som er logget inn eller har vært logget inn uten å logge ut innen 5 minutter... det er vel det enkleste? Lenke til kommentar
ntec Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 enkleste er vel hvis du har en tabell med brukerne, så bare slenger du inn et felt som du kaller loggintid elns så setter du inn en ny timestamp hver gang brukerne dine gjør noe (hver gang siden lastes) også henter du ut alle brukere hvor loggintid > timestampnå-f.eks 5 minutter da får du alle brukere som har gjort noe på siden din (logget inn) innen de 5 siste minuttene, også hvis du har loggut knapp kan den slette timestampen så får du kun de som er logget inn eller har vært logget inn uten å logge ut innen 5 minutter... det er vel det enkleste? 5236703[/snapback] Ja, visst! Høres bra ut! Et lite problem som vi nybegynnere pleier å ha, jeg vet ikke heelt hvordan jeg gjør dette Kan du gi meg starthjelp angående dette? ...timestamp, logginntid, antall minutter Lenke til kommentar
nthing Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 (endret) Her er en jeg bruker: $table_brukere = "Din bruker tabell.."; $timeoutseconds = 300; $timestamp = time(); $timeout = $timestamp-$timeoutseconds; if($_SESSION["brukernavn"]) { $insert = mysql_query("UPDATE $table_brukere SET status='$timestamp' WHERE brukernavn='".$_SESSION["brukernavn"]."'"); } $delete = mysql_query("UPDATE $table_brukere SET status='0' WHERE status<$timeout"); Du må legge til et felt som heter status i tabellen din.. Her er en funksjon som visser statusen til en bruker: function status($id) { $setning = @mysql_query("SELECT * FROM $table_brukere WHERE brukerid='$id'"); while($r = @mysql_fetch_array($setning)) { $status = $r["status"]; } if($status>0) { $status = "<font color='#009900'>Online</font>"; } else { $status = "<font color='#FF0000'>Offline</font>"; } return $status; } feks: echo $brukernavn." - ".status($id); Endret 2. desember 2005 av nthing Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå