adnan Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 (endret) Hei, nå har jeg endelig fått rotet meg til og starte et prosjekt på mitt gamle Chietec BX02 trur jeg kabinettet heter. Index : Uppdate 1 : Planlegging / begynelse Uppdate 2 : Utskjæring av top/sideplater Uppdate 3 : Sponsor uppdate Uppdate 4 : Tilpassing av radiator Uppdate 5 : Lakkering av bein Uppdate 6 : Pakker fra leverandører Uppdate 7 : Pakker fra dangerdenstore.com Uppdate 8 : Lakering av kabinett Uppdate 9 : Montering av vannblocker Uppdate 10 : Montering inne i kabinettet Uppdate 11 : PSU modding Mitt er bare helt svart, fant ikke slikt bilde i farta. Idier til hva som skal gjøres er slike : 1. Få erfaring med casemodding 2. Få til et prosjekt med mye respons fra forumet her. 3. Sponsorer 4. STØY er viktig ( ja så lite så mulig ) Jeg vil også legge ut sponsorer på denne først siden ( hvis jeg får noen ) slik at dere ser hvem som har gitt hva og hvilket bidrag. Legger ut noen bilder med en gang slik at dere ser at jeg i hvert fall har startet. Har også ferie i julen så det meste vil bli gjort der. NB : Siden jeg ikke har verksted selv så vil skjeringen skje sammen med noen andre som har verktøy. Vil veldig gjærne at dere kommer med innspill og andre måter ting kan gjøres på osv. Samt linker til samme kabinett prosjekter. (Ser dere at deres iderer blir brukt her så kan ikke jeg noe får det, men kan heller ikke legge skul på at jeg har fått mye an inspirasjonen vie hw.no.) Mål : 1. Få erfaring med casemodding 2. Få til et prosjekt med mye respons fra forumet her. 3. Sponsorer 4. STØY er viktig ( ja så lite så mulig ) mvh adnan SPONSORER : STOR takk til alle. Sponset meg med : 1 x Black Ice Xtreme 2 Radiator Dual 240x120mm (Uten Nipler) 4 x Nipel Metall G1/4 for 10mm ID Slange 1 x Hydor Seltz L30 II vannsirkulasjonspumpe 1 x AC vanntank, "aquatube", Blå 1 x AC brakett, for "aquatube", sølv 1 x AC LED-kit, for vanntanker, UV 1 x MAZE4 for Athlon64 & Opteron 754/939/940 1 x Acetal Version MAZE4GPU Med : SilenX 120mm 14dBA LED Fan - Blue Innkjøps liste : Hammar Elektronikk AS LCD display 20x4 Blue LED backlight http://www.hammar.no/v.asp?s=s&v=b&i=47&id...metode=Varenavn I'm a Great Worklog Contestant and so are you... Endret 10. februar 2006 av adnan Lenke til kommentar
adnan Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 (endret) legger ut noen bilder av starten på prosjektet. Gjør sidedøren klar til og sette på markeringsteip. Nesten ferdig nå Ferdig med og tegne får jeg skal ha plexi og vifter i top. tok litt tid men men det ble ok til slutt ] Tenkte og snu den orginale HDD rammen mot front dør, slik at når jeg setter inn vifte i front så slår den mot HDD. Blir det litt små bilder? Får dem ikke til og bli bare litt større bruker http://photobucket.com. Endret 28. november 2005 av adnan Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Små bilder kan være pga kameraet du bruker Men det ser ut som en bra start det her Anbefaler deg at du lager thumbnails av bildene dine, blir litt bedre å se bildene da Stå på! Øyvind Lenke til kommentar
adnan Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 (endret) Små bilder kan være pga kameraet du bruker Men det ser ut som en bra start det her Anbefaler deg at du lager thumbnails av bildene dine, blir litt bedre å se bildene da Stå på! Øyvind 5222968[/snapback] harr satt dem på 25% på sidem dems. jeg kan sikkert sette den tilbake men vet ikke om de dlir for store da.. Hvordan skal jeg forsette og poste dem? store elller små? Endret 28. november 2005 av adnan Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Nå ble den nederste litt for stor ; p Jeg selv bruker 400x400 på thumbnailsene mine, avhenger av hvor stort org. bildet er, men vanligvis 1280x1024 tror jeg Prøv thumbnails du Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 (endret) Hvordan skal jeg forsette og poste dem? store elller små? 5222977[/snapback] Noe midt i mellom det nederste bildet EDIT(rediger): Nå ble det mange poster(=mulig spam), beklager det.. EDIT2: Nå har du fått til thumbnail på den nederste Men de andre er likevel for store/små for min del Endret 29. november 2005 av DJ Ovin Lenke til kommentar
adnan Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 Noen som har noe forslag til logo? Tenkte noe på "Project XpleX" i hvert fall i den duren Er ikke noe flikt til photoshop og sånne ting så trenger litt hjelp her takk Lenke til kommentar
adnan Skrevet 29. november 2005 Forfatter Del Skrevet 29. november 2005 --SPONSOR UPPDATE #1-- Fikk meg min første sponsor i dag. veldig fornæyd men en fin start og. #1 stk SilenX 120mm 14dBA LED Fan - Blue. Er veldig fornæyd med det # 20% på andre vifter. # Fri frakt ( uten begrensing på størelse ) Stor takk til Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Grattis med sponsor Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Kommer til å bli bra det her Men hvorfor et så kjedelig sidevindu da? Du må jo vel være litt kreativ da. Men men, du bestemer da Her er noen viftemaler vist du trenger, veldig praktiske https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=5233649 For litt mer inspirasjon så se i denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=500952 Eller mitt prosjekt (se signatur [black pearl]) Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 30. november 2005 Del Skrevet 30. november 2005 Er sikkert noe med at han vil ha bort de hullene der på siden Men var litt standard, men kan jo bli bra det og da Kanskje han skiller seg ut, for alle lager custom sidevinduer Hhee, uansett stå på! ;D Lenke til kommentar
adnan Skrevet 30. november 2005 Forfatter Del Skrevet 30. november 2005 Kommer til å bli bra det her Men hvorfor et så kjedelig sidevindu da? Du må jo vel være litt kreativ da. Men men, du bestemer da Her er noen viftemaler vist du trenger, veldig praktiske https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=5233649 For litt mer inspirasjon så se i denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=500952 Eller mitt prosjekt (se signatur [black pearl]) 5233854[/snapback] Ja, jeg skjønner det, som Dj Ovin sier er det begrensninger hvordan jeg kan ha det pga de orginale hullene osv. Men har gjort litt om på dette i dag. legger ut bilder så fort så mulig. HAr gjort noen andre endringer også, disse bildene kommer også asap. Lenke til kommentar
adnan Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) --UPPDATE #1-- Døren bak hovedkortet. Klippes pga orginale viftehull. Tok vekk den gamle HDD rammen. HDD rammen settes på bunn av kabinettet. Toppen ble slik, fikk idene fra Moondust, der skal det også være blått Uv plexi. Har tenkt til og lakke kabinettet innvendig, tenker på noe av dette : Helt svart Helt Hvit UV blå Noen tips? Endret 5. desember 2005 av adnan Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Ser fett ut det Liker at du bruker UV/Blå Plexi Hmm... kanskje UV/Blå blir litt for mye av det gode, men kanskje svart? Lenke til kommentar
adnan Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Ser fett ut det Liker at du bruker UV/Blå Plexi Hmm... kanskje UV/Blå blir litt for mye av det gode, men kanskje svart? 5234716[/snapback] Ja fikk ganske lyst på svart, hadde sett ganske bra ut trur jeg. Men da lakker jeg med grunning først? Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Ser fett ut det Liker at du bruker UV/Blå Plexi Hmm... kanskje UV/Blå blir litt for mye av det gode, men kanskje svart? 5234716[/snapback] Ja fikk ganske lyst på svart, hadde sett ganske bra ut trur jeg. Men da lakker jeg med grunning først? 5234721[/snapback] Les mer Her Lenke til kommentar
phOn Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Fine planer! ser bra ut, fint at du gjør mye av jobben slev stå på Lenke til kommentar
adnan Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) Skulle kuttet kabinettet i dag, men fikk desverre ikke tid til det Så jeg var innom og kjøpte noe lakk på veien fra jobb. Grunning | Svart | Klar 400ml 39.50 for flasken. Synes det var ganske ok pris jeg Skal prøve og lakkere noe i helgen. Hmm lurer litt på om det blir litt for mørkt ved svart, og da om jeg skal bytte den ut med en som er litt lysere, men forsatt veldig mørk farge. Kanskje helt mørk blå/litta så noen ganske intresange på Biltema i stad. --Navn Uppdate-- Står mellom disse navnene : NeoOxley Spheqeon Hva synes folket om disse alternativene`? Endret 1. desember 2005 av adnan Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 Skulle kuttet kabinettet i dag, men fikk desverre ikke tid til det Så jeg var innom og kjøpte noe lakk på veien fra jobb. http://i28.photobucket.com/albums/c218/adnangri/Bilde230.jpg Grunning | Svart | Klar 400ml 39.50 for flasken. Synes det var ganske ok pris jeg Skal prøve og lakkere noe i helgen. Hmm lurer litt på om det blir litt for mørkt ved svart, og da om jeg skal bytte den ut med en som er litt lysere, men forsatt veldig mørk farge. Kanskje helt mørk blå/litta så noen ganske intresange på Biltema i stad. 5237747[/snapback] Blåt/lilla blir tøft Lenke til kommentar
adnan Skrevet 1. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2005 Skulle kuttet kabinettet i dag, men fikk desverre ikke tid til det Så jeg var innom og kjøpte noe lakk på veien fra jobb. http://i28.photobucket.com/albums/c218/adnangri/Bilde230.jpg Grunning | Svart | Klar 400ml 39.50 for flasken. Synes det var ganske ok pris jeg Skal prøve og lakkere noe i helgen. Hmm lurer litt på om det blir litt for mørkt ved svart, og da om jeg skal bytte den ut med en som er litt lysere, men forsatt veldig mørk farge. Kanskje helt mørk blå/litta så noen ganske intresange på Biltema i stad. 5237747[/snapback] Blåt/lilla blir tøft 5237776[/snapback] Ja det så sånn ut på flasken også. Noen som har erfaringer med den lakken man får kjøpt på biltema som lager streker eller noe sånt, så ut som et kult valg innvengid, lurer på om noen har brukt den. De heter : Marmoreringsmaling spray Krakeleringsmaling spray Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå