graks Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 cnet har kjørt en test av alle dual core prosessorene til amd og intel.amd vinner alle testene.det er en ganske bra test av dual core cpu. de synes at den prosessoren som du får mest for pengene er x2 4400.Der vil jeg si meg enig,skulle jeg kjøpe meg ny dual core cpu i dag har det nok blitt x2 4400+. http://reviews.cnet.com/4520-10442_7-6389077-1.html?tag=lnav Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 en skremmende dårlig test, spesielt konklusjonen: AMD - 100 , Intel - 0. Hvor fikk de de tllene fra? Skulle tro at Intelen brant opp før de fikk startet testene synes jeg. Det eneste denne testen beviser, er at man skal holde seg til de mer seriøse hardware-sidene. If you're wondering why there's such a striking performance difference between the two companies' processors, it likely has something to do with the memory controller. Among the technological differences between the two, AMD's memory controller--the component that sends information back and forth between your system's CPU and the memory--is an integrated part of the Athlon 64 X2's chip architecture. Intel's memory controller, however, exists as a separate piece of silicon on the motherboard. The additional distance between the CPU and the memory controller adds to the processing lag time and likely plays a part in Intel's lower scores.Her har de heller ikke fått med seg forskjellene i arkitekturen... Men som sagt, det som irriterte meg mest "poengsystemet" deres... og i tillegg er en ren ytelse-test idiotisk, effektforbruk er vel så viktig, og at de faktisk i tillegg burde prøvd ut flere brikkesett, men det blir vel for mye og forlange... Lenke til kommentar
HKS Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 en skremmende dårlig test, spesielt konklusjonen: AMD - 100 , Intel - 0. Hvor fikk de de tllene fra? Skulle tro at Intelen brant opp før de fikk startet testene synes jeg. Det eneste denne testen beviser, er at man skal holde seg til de mer seriøse hardware-sidene. 5219187[/snapback] CNET regnes faktisk som en ganske seriøs nyhetsside... Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 vanlige nytt kansje, men du kan umulig kalle denne testen objektiv... Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 en skremmende dårlig test, spesielt konklusjonen: AMD - 100 , Intel - 0. Hvor fikk de de tllene fra? Skulle tro at Intelen brant opp før de fikk startet testene synes jeg. Det eneste denne testen beviser, er at man skal holde seg til de mer seriøse hardware-sidene. 5219187[/snapback] CNET regnes faktisk som en ganske seriøs nyhetsside... 5221166[/snapback] Ikke for å mobbe, men TV2 er flinke til å vise nyheter, men hadde ikke stolt på dem om de hadde begynt med testing av dual-core cpu`er(med en gang ihvertfall;)). Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 CNET tester jo alt muligt. Kan ikke være eksperter da Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Ikke noe serlig smart å putte alle AMD-prosessorene i én bås og det samme med Intel-prosessorene. Det hadde vært bedre om de gav poeng 0-100 for hver prosessor i hver test og så regnet ut i forhold til prisen. (om dere forstår) Dessuten hadde det vært en idé med flere benchmark. Uten å kjenne til alle programmene har jeg fått inntrykk av at noen er plukket med tanke på ønsket resultat. I tilfelle noen er i tvil: jeg er IKKE fanboy av Intel eller AMD. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Er enig med deg der, effikan. Jeg er heller ikke fan av hverken AMD eller Intel, var derfor heg reagerte på testen. btw: tøff endring på avataren din, effikan Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Minner meg litt om TH i gamledager! De kjørte flere tester som intel var best i Det var masse syntestiske tester og masse av det som intel var sterke i! Men det har utlignet seg i den siste tiden og det er ikke mange tester pentium vinner for tiden, og selv videoredigereing taper intel på de fleste testene! Hva er det intel har tilbake da? Intel kommer tilbake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå