Gå til innhold

Neonwire fra IKEA til keyboard

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er spørsmålet ditt om du kan koble det til batteiene i tastaturet istede for å legge

til en ekstra batteripack? hvis så, så ja, det kan du.

Hvis du mener et tastatur uten batterier, å f.eks powre det fra en USB port, så tror jeg ikke den kan synke stor nokk strøm, men du må selvfølgelig måle, det er jo mulig det trekker lite nokk.

Lenke til kommentar

Synes det å ha julenelysning på tastaturet ar en god ide. Derfor fant jeg rem multimeteret og målte litt strøm. Dette er det jeg fill ut av mitt USB-tastatur

Rød øedning til jord - 5v Bilde

Hvit ledning til jord - 3v Bilde

trodde bare at det var 5 volt i usb jeg, men kan jeg koble julelysene direkte på 3v så slipper jeg motstander osv.?

Lenke til kommentar

Har nå vært på Ikea. Skjekket med multimeteret på hvor mye strøm den brukte, men uten noe utslag. prøvde å koble neonwire til 3 volten i tastaturet, men da ble det ikke noe lys. Koblet så den til 5 volten og da ble det lys. Tråden lyser merkbart sterkere men nå kommer det en nesten uhørlig høyfrekvent summelyd (omtrent som fra gamle tv-er bare mye lavere). Kjører nå en "stress" test for å sjekke at ikke noe smelter eller tar fyr.

Lenke til kommentar
Har nå vært på Ikea. Skjekket med multimeteret på hvor mye strøm den brukte, men uten noe utslag. prøvde å koble neonwire til 3 volten i tastaturet, men da ble det ikke noe lys. Koblet så den til 5 volten og da ble det lys. Tråden lyser merkbart sterkere men nå kommer det en nesten uhørlig høyfrekvent summelyd (omtrent som fra gamle tv-er bare mye lavere). Kjører nå en "stress" test for å sjekke at ikke noe smelter eller tar fyr.

5211326[/snapback]

Hørtes skummelt ut spør du meg.... :ermm:

Lenke til kommentar
Synes det å ha julenelysning på tastaturet ar en god ide. Derfor fant jeg rem multimeteret og målte litt strøm. Dette er det jeg fill ut av mitt USB-tastatur

Rød øedning til jord - 5v Bilde

Hvit ledning til jord - 3v Bilde

trodde bare at det var 5 volt i usb jeg, men kan jeg koble julelysene direkte på 3v så slipper jeg motstander osv.?

5210065[/snapback]

På den som du måler til 3v er en av lederene for kommunikasjon. Ikke koble deg til den! Da fungerer sannsynligvis ikke tastaturet! Det erikke merkelig at du ikke fikk lys når du koblet til der, du kan ikke trekke mye strøm derfra! Du må nok koble deg til 5v, og redusere spenningen med en motstand eller regulator.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...