Gå til innhold

NFSU 2 , en slags overlay eller noe galt ?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har spilt mange spill og aldri fått dette problemet , jeg har NFSU 2 (USA , nyeste patch)

Bruker mini image og laster med et program slik at jeg ikke trenger å bruke cd`en....

Kjører spillet i 1024x768 med alt fult (grunnet 50-85 fps) , hvis jeg tar 1600x1200 så får jeg max 50 og average 40...

Uansett , jeg får dette i alle oppløsninger :

dsc006158kr.th.jpg

dsc006161wr.th.jpg

dsc006144uz.th.jpg

dsc006174yg.th.jpg

Spec`s :

Prosessor : AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939(San Diego)

Skjermkort : Asus GeForce 7800GTX 256MB Pci-E

Hovedkort : MSI K8N NEO4-F

Minne : Kingston PC3200 HyperX 2048MB Ulta Low Latency

Harddisk : Western Digital Raptor 74GB SATA 8MB 10000RPM

Harddisk : Western Digital Caviar 8 mb 200 GB 7200 RPM

DvdBrenner: NEC DVD recorder ND-3540A IDE

PSU : Tagan 480W Strømforsyning

Tastatur : Microsoft Digital Media Pro

Mus : Logitech MX310

OP : Microsoft Windows Xp Professional Sp2 Engelsk

Jeg bruker den nyeste nVidia driveren....

Denne type "overlay" har jeg aldri sett før , bare slik som er på filmer noen ganger slik at det ikke skal flimre (gjennomsiktig overlay , innebygd i noen media playere)

Dette kommer ikke på Start menyen : dsc006189vk.th.jpg

Tror dette skjer mest når det er grafikk i bildet ....

Uansett noe forklaring hadde vært supert :thumbup:

Edit : Vil også legge til at det skifter hvordan det ser ut om jeg legger spillet ned på Taskbar og opp igjen. Men det holder seg alltid på venstre side , øverste på skjermen samtidig eller en av gangen....

Tar jeg bilder med print screen så tar den ikke bildet av det , kan det være skjermen min ?

Endret av gamerman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ser det ærlig talt ikke jeg da.. :ermm: Mulig jeg er blind, men kunne du forklart bedre hva det er for noe som er galt? Annet enn "overlay"...

Edit: leste siste notisen din, men kunne du fortsatt forklart bedre hva det er?

5193177[/snapback]

Eh ... hehe jeg mener disse strekene rundt skjermen , Er bare øverst på skjermen og den venstre siden av skjermen . Er slags rød / grønn / hvit linje der som skifter på seg når jeg legger spillet ned og opp. Kommer bare når det er grafikk inne i bildet...

Lenke til kommentar
Hmm, er det ikke AA eller AF som skaper dette? noen med litt teknisk kunnskap må svare på det. Er slik på min 17 tom LCD på noen spill og, så er ikke bare skjermen din.

5191296[/snapback]

Dette ble fikset da jeg slo av AntiAlasing ... Men hvorfor skjer dette da det er på ? Har bare skjedd i NFSU 2 som jeg kan huske...

Lenke til kommentar
haha, så den nå.. Temmelig rare greier. Skulle nesten tro det skjermkortet som bugga litt. Kanskje prøv å re-innst driverne, så får du kanskje kjørt med AA også :p

Kan aldri huske å ha vært borti noe slikt selv..

5193545[/snapback]

Hvordan kan det være skjermkortet som er bugget(god forbid) når det skjer bare i et spill ? Lol.... satyr-wongraven nevnte også dette :hrm:

Lenke til kommentar

Måten spillet er programmert på. Selv om det går greit i enkelte situasjoner, behøver det ikke i andre vet du :p . Sier aldeles ikke at skjermkortet ditt er ødelagt, bare prøv å last ned på nytt og re-innst driverne. Kan være noen bitte-ørsmå-inky-tiny feil som skaper hele problemet. Rens også opp orntli etter de gamle med "driver cleaner 3", bare så du vet det..

Lenke til kommentar
Måten spillet er programmert på. Selv om det går greit i enkelte situasjoner, behøver det ikke i andre vet du :p . Sier aldeles ikke at skjermkortet ditt er ødelagt, bare prøv å last ned på nytt og re-innst driverne. Kan være noen bitte-ørsmå-inky-tiny feil som skaper hele problemet. Rens også opp orntli etter de gamle med "driver cleaner 3", bare så du vet det..

5193652[/snapback]

Ok , jeg gjorde en ting i går som kanskje ikke var lurt . Jeg skulle se bak på skjermkabelen om det sto ordentlig i . Mens dataen var på så lirket jeg forsiktig på den og merket at skjermkortet lente seg 5 milimeter til siden når jeg rørte litt på det. Det skal ikke ha noe å si men hadde vært kjipt.

Skal bruke Driver Cleaner 3 og installerer Beta driver instead ...

Endret av gamerman
Lenke til kommentar
Slike ting tror jeg ærlig talt ikke har noenting å si, med mindre dataen slo seg av, du fikk opp en feilmld eller det begynte å lukte farlig brent :p Prøv det, og funker det ikke, så prøv de du har nå igjen. Er alltid noen forbannede drivere som skal ødelegge spillopplevelsen :-\

5193710[/snapback]

Prøvde det men samme greia , bare litt begrenset med slike stygge linjer ved anti alasing 1x . Mens høyere blir like stygt ...

Skal jeg avinstallere og gjøre det samme med driver cleaner igjen , også benytte meg av de orginale driverne ?

Endret av gamerman
Lenke til kommentar

Har prøvd nå å reinstallere spillet uten patch og med patch .... Har prøvet med Beta driveren til nVidia.

Omega driveren ville ikke la seg installere....

Når jeg prøvde manuellt så fant jeg ikke 7800gtx på listen så jeg turte ikke å installere manuellt.

Hva gjør jeg nå da ?

Endret av gamerman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...