Gå til innhold

Minne til EOS 350D - anbefalt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det gjelder flash-minne (minnekort) bør du holde deg langt unna Twinmos. De er gode på RAM, men på minnekort er de ikke mye bedre enn no-name kort. Mange har problemer med Twinmos (mistet alle bildene, kort har låst seg osv...), noe jeg har erfart etter å ha jobbet i fotobutikk i over tre år, og vært fast bruker av forumet et par år også.

Det som anbefales av minnekort, er de som er fra Lexar og Sandisk. De er noe dyrere, men utrolig mye mer stabile. Og du trenger ikke så mye som 140x... kameraet klarer ikke å utnytte mer enn halvparten av dette uansett. Et 80x kort fra Lexar eller et Sandisk Ultra II kort vil være et langt bedre valg for deg.

Lenke til kommentar
robgalbraith.coms sammenligning av minnekorthastigheter for 350D. Legg f.eks merke til at det f.eks er lite å hente på å velge Sandisk Extreme III mot Ultra II på 350D. Ellers vil jeg støtte Sandisk eller Lexar-anbefalningene. Det lønner seg ikke nødvendigvis å spare noen hundrelapper når man kan miste ubetalelige foto. Eller betalelige foto. Endret av CWalken
Lenke til kommentar
Tror de bruker samme betegnelse som cd-rom drev. 1x er altså 150kb/s. Eller tar jeg helt feil her nå? Uansett er dette kun teoretiske hastigheter, og veldig få kort klarer den hastigheten som er oppgitt.

5175463[/snapback]

Ja, dette stemmer når det gjelder lesehastighet.

Twinmos:

Read: 21 MB/sec, Write: 16.2 MB/sec, 140X

Lese: (21 MB/sec) / 140X = 0.150 Mbyte/sec * X = 150 kbyte/sec * X

Skrive: (16.2 MB/sec)/ 140X = 0.116 Mbyte/sec * X = 116 kbyte/sec * X

Vet ikke om dette stemmer for andre hastigheter, men regner med at det er lese hastighet de oppgir når de bruker f.eks 140X. Det er igrunn litt dumt ettersom at det er skrive hastighet som er viktigst når det skal brukes i et digital kamera.

Dette er teoretisk maks hastighet, så det kan være lurt å lese tester for å finne ut hvor raske de egentlig er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...