Gå til innhold

Prosjekt: Juletheme til forumet! (skin)


Anbefalte innlegg

Ja, hei dere. Jeg har lyst til å starte Prosjekt: Juletheme her i denne kategorien. Ideen går ut på at forumet mellom 1. Desember og 2. Januar (eventuelt lenger) skal ha et juleskin tilgjegelig i skinlista. Hw.no har gått med på dette, men betingelsen er at de skal få det enklest mulig. [se tråd]

 

Vi trenger da altså først og fremst grafikk til dette skinnet. Det skal ta et utganspunkt i Diskusjon.no -skinnet, det vil si at vi følger deres logo (ingen favorisering av søsternettsidene) hvis vi da ikke finner på å lage en egen en.

Ellers er det ikke noen andre spessielle grunner som gjør at det er det skinnet jeg vil ta utganspunkt i.

 

Husk at man kan kan forandre alle bakgrunner på forumet, som bakgrunnen i innleggene osv. (Man kan også ha et repeterende bilde som bakgrunn)

Sikkert en del som allerede visste dette, men minner bare om det ;) .

 

Men folkens. Designet skal ikke være for glorete, med alskens blinkende bakgrunner og slikt. Nettopp derfor tror jeg dette kan bli en utfordring da julen lett har det med å bli for "glorete" generelt sett.

Men tenker at det hvertfall er noen småting vi kan få til som vil gjøre forumet til et sted med litt ekstra julestemning i år :)

 

Her er forresten et forum som bruker et juledesign (kanskje finner dere noe inspirasjon der)

Legger ved alt(?) av ikoner og annen grafikk som ble brukt der i en zippet mappe.

 

I første omgang tenkte jeg vi kunne konsentrere oss om knappene, så kom med forslag! Men andre forslag mottas også med takk!

Hvis folk stiller seg positive til dette forslaget og begynner å poste ikoner, annen grafikk og forslag til utseende. Vil denne posten oppdateres jevnlig.

 

Har forresten selv et forslag:

post2.gifDenne, eller noe lignende, skal legges transparent over avatarene i høyre hjørne.. For å illustrere dette, har fargoth laget en proff ( :p ) tegning i paint...

greie2.JPG

Juleikoner.zip

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne, eller noe lignende, skal legges transparent over avatarene i høyre hjørne.. For å illustrere dette, har fargoth laget en proff ( :p ) tegning i paint...

https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...e=post&id=44426

 

Dette var en mulig løsning for å ordne problemet ved bruk av html, og er dermed uaktuelt for forumet.

Om det er mulig å få til noe lignende stiller jeg meg spørrende til, men det får noen mer kompetente en meg svare på.

 

Jeg gjør selvsagt en innsats på det visuelle hvis det skulle være ønskelig.

Blir det du som tar deg av eventuell testing og slikt, eller må vi gjøre det på egne fora?

Selv kan jeg forsøke å ha et par forslag oppe i løpet av de neste dagene.

Det skal uansett bli spennende å se hva dette utvikler seg til, det er tross alt mange kompetente mennesker på dette forumet! :)

Lenke til kommentar

Ja, det var det med testingen ja. Selv har jeg bare tilgang til å bruke en Trial Version av IPB 2.0, men det kan jo hende det er godt nok. (Vet at det går ann å lage skin der, men vet ikke helt om en skin -fil derfra vil bli godtatt av denne versjonen.. Dessuten har jeg jo ikke muligheter for oversetting til norsk i dette skinnet.

 

Det jeg også lurer på da er om noen har fullversjonen av IPB. Og om dere er villige til å slippe inn noen som kan dette med design og slikt som midlertidige administratorer (som dere kan stole på).

 

Fargoth, det er jo ikke html, det er php og det er jeg selvsagt helt klar over. Jeg vil om ikke så altfor lenge spørre hvordan dette gjøres i PHP -kategorien her på forumet. Men vil vente til vi har komt litt mer i gang med prosjektet.

 

Takk for at dere er villige til å hjelpe til med dette prosjektet fargot og steina, håper fler vil komme :) .

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Skjedd noe nytt?

5209322[/snapback]

Nei, jeg har altså ikke hatt tid til å sette meg ned selv å styre med dette her. Eller jeg har hvertfall ikke gjort noe...

Dessuten er jeg ikke så flink til det med å lage ikoner selv, så da kunne det jo vært fint med hjelp til dette her :) .

 

@ Steina: Kan være et fint forslag det der, nå får vi bare finne et bilde av en lyspære eller noe slikt, vet ikke hvorvidt det blir for voldsomt men det får vi finne ut av..

 

Jeg ser ikke dette prosjektet som dødt før den 23. Desember hvis det ikke har skjedd noe innen det, men jo fortere vi får på plass et eventuelt skin, jo bedre! :)

 

Vet ikke hvorvidt vi vil kunne få bruk for noen som kan PHP. Administratorene kan jo evt, bare legge bytte ut all ny grafikk i et child skin set til for eksempel Diskusjon.no .

Og for å endre på slikt trenger man jo egentlig bare CSS.. ;)

Hadde riktignok vært en fordel for oss å ha CSS'en som dette forumet bruker da..

 

EDIT: Eller det er kanskje denne CSS'en som gjelder for alt på hele forumet? (hwb.no -skin)

EDIT2: Her er visst CSS'en til skinnet "Diskusjon.no"

 

TSP :)

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Enig.

 

De som ikke er med:

Steina

AvieN

..

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Neida :p .. Sjønner at det virket dumt. Men måtte si ifra før TSP skulle finne på å mase på MSN :ph34r:

 

Dessuten er enhver bump en bra bump. :p

Sikkert en del på web-forumet som kan en del, som nødvendigvis ikke følger med her.

Eller kanskje en artikkel på fremsiden om prosjektet, og at de trenger folk?

Vet ikke hvor stor interessen for dette er.

Lenke til kommentar

Så hva må evenuelle deltagende personer gjøre? Lage grafikk? eller kode selve themet? Deles folk opp i grupper etter hva de kan bistå med? Må det noe phpkoding til?

 

Etter det jeg fårestiller meg, så tror jeg først og fremst folk må komme med ideer og innspill til selve utseende, etter det kan man bevege seg mer over på utførelsen og heller revurdere ting som ikke lar seg gjøre. Ingen trenger jo å "være med" for å komme med ideèr!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...