ntec Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Hvordan lager jeg topscore i PHP? Nye personer i topscorelista blir lagt til via postform. Poengsummene ligger lagret i en egen fil, kalt topscore.txt: 9234 poeng - Simon 251 poeng - Lars 34235 poeng - Johan 655 poeng - Preben Hadde vært fint om f.eks. lars slår sin gamle rekord, så hadde hans gamle rekord automatisk blitt sletta:) Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Se på funksjoner som: fopen fwrite explode Lagre i f.eks dette formatet: Simon|||9234 Lars|||251 Så kjører du en loop med explode på "|||" og sjekker om du får match på samme navn og i såfall bytter du ut poengsummen ellers setter du inn en ny linje. Lenke til kommentar
ntec Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Se på funksjoner som:fopen fwrite explode Lagre i f.eks dette formatet: Simon|||9234 Lars|||251 Så kjører du en loop med explode på "|||" og sjekker om du får match på samme navn og i såfall bytter du ut poengsummen ellers setter du inn en ny linje. 5156532[/snapback] fopen, fwrite, explode... for avansert for meg=( Endret 15. november 2005 av ntec Lenke til kommentar
???????? Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Da må du lese litt i manualen da, www.php.net Måten ZoRaC foreslår, sammen med file() er nok den enkleste metoden å løse problemet ditt på. Alt sammen er grunnleggende funksjoner som du burde forsøke å håndtere. Dersom du ikke klarer det burde du prøve google.com eller hotscripts.com Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 foreslår å bruke file slik: $array = file("topscore.txt"); foreach($array as $key => $value) { $array[$key] = explode(" ",$value); } Da får du vel sortert det litt Lenke til kommentar
ntec Skrevet 15. november 2005 Forfatter Del Skrevet 15. november 2005 foreslår å bruke file slik: $array = file("topscore.txt"); foreach($array as $key => $value) { $array[$key] = explode(" ",$value); } Da får du vel sortert det litt 5156913[/snapback] fikk ikke denne til å funke... :/ det hadde holdt om jeg fikk sortert de etter navn ja, resten kan jeg ordne selv:) Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Nei, merket det.. Dette funker bra: <?php $array = file("topscore.txt"); foreach($array as $value) { list($poeng,$ubrukt,$ubrukt,$navn) = explode(" ", $value); $topscore[$navn] = $poeng; } print_r($topscore); ?> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå