Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny stereo i VW Polo 6N, hva sier dere?


mck

Anbefalte innlegg

Da fyller jeg snart 18 og har tenkt å utstyre min kjære VW Polo 6N med et anlegg nærmeste uka.

Jeg har ikke sånn kjempestort budsjett, men skal få til ok lyd alikevel håper jeg.

 

___________________________________________________________________

Forslag til spiller:

Pioneer DEH-P5700MP

Forslag til sub-forsterker:

Sony X-Plod XM-SD61X mono-forsterker

Forslag til sub:

Pioneer TS-W3004SPL

Kasse til subben - lukket 33l:

Basic basskasse for 12" - lukket kabinett

Forslag til 4" frontsett, bytte de orginale:

Infinity Reference 4012i

Eller

PIONEER TS-E1075

 

Så er det kabler:

5m strøm blå 33mm2

3m strøm grå 33mm2

Phonokabel 5m også holder det vel med 3 meter høyttaler kabel

___________________________________________________________________

 

Er det noe annet dere vil foreslå, eller er dette er greit anlegg for meg i en liten og VW Polo?

 

Håper på mange synspunkter her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan i alle fall anbefale 5700MP spilleren, har den selv og er storfornøyd. Kraft nok til å drive høyttalere helt okey og fungerer utrolig bra til prisen. Resten av det du har satt opp virker ok, ville kanskje ikke gått for Sony forsterkeren da jeg har noe dårlig erfaring med Sony bilstereo generelt. Men godt mulig andre har gode erfaringer med den forsterkeren, så skal ikke stille meg skråsikkert på det heller. Ville også ha foretrukket et komponent system i front, med seperat diskant. Litt mer arbeid å koble opp, men gir veldig forbedret lyd etter min (og sannsynlig mange andres) mening...

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Hva har du som målsetning da? Kvalitet, kvantitet? Musikksmak?

 

Rent generelt tror jeg det bør la seg gjøre å finne noe som spiller bedre enn komponentene du har listet opp, ihvertfall dersom kvalitet er hovedmålet. Prioriterer du dunka-dunka og HØY lyd vil det nok være tilstrekkelig.

 

Du burde kanskje klemt inn et par 6" mellom frontsettet og subben for ikke å få "hull i lyden". Et par 4" skal jobbe godt for å møte opp gjengivelsen fra en 12"... Men det kan alltids bli en oppgradering du kan gjøre senere.

 

Hadde det vært meg hadde jeg droppet sub og brukt pengene på et frontsett med diskanter, 4" og 6" eventuelt bare diskant og 6", og en forsterker til dette. Samt brukt endel penger på å dempe dørene. Men det er meg, og sjansene er store for at vi ikke har samme preferanser :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...