Robin B Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Slik ser det ut til. Diamond Viper - ATI Radeon X1800Cinematic 2D/3D Graphics Card with ATI AVIVO ® Technology Featuring: • ATI Radeon® X1800 • Memory: 256MB DDR • Slot: AGP or PCIE • With: DVI, Dual Monitor & TV-Out • AGP Version includes VIVO http://www.diamondmm.com/X1800256PCI.php Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Huff, det var nedtur! ... er vel på tide å kutte ut denne gamle porten. Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Hvis det stemmer, major opptur! Lenke til kommentar
Royal Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Huff, det var nedtur! ... er vel på tide å kutte ut denne gamle porten. 5149671[/snapback] Nedtur? Hva i huleste gjør det til nedtur for deg, du kjøper da bare den sloten du trenger... Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 (endret) AGP-porten skulle jo fases ut! mulig ATI gjør dette ved neste generasjon. Ting tar tid tydligvis. Endret 13. november 2005 av lavizh Lenke til kommentar
whom Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 (endret) Og da kan en viss Øyvind puste lettet ut. Alltid vært i troen på at det skulle komme, da det definitivt enda er mye penger å hente på elde systemer. Sitter enda stolt med et klokket Sokkel A system, jeg, og hvis jeg ville gjort en billig oppgradering, blir det uten tvil godt investerte penger ved å gå for en god og billig GPU av nyere teknologi, og det tross i at CPU blir en liten flaskehals. Edit: og ja, nedtur ved å holde liv i AGP? Det er i praktisk talt ingen ytelsesforskjell mellom pcie og AGP 8x med dagens skjermkort. Endret 13. november 2005 av Deuz Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Men for meg med 754/AGP er jo dette gode nyheter. Har sikla voldsomt på xl kortet, men blir jo litt peng med nytt HK og skjermkort i en studenttilværelse.... Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Noen som vet sånn ca pris på det? Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Og er det bare en leverandør som lager dette, så ikke noe på sapphire sine sider ihvertfall. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 (endret) Og da kan en viss Øyvind puste lettet ut. 5149841[/snapback] Tull ! Han skal få slite med 7800 korta... Dessuten jeg har mine tvil om at X1800 XL og XT kort kommer ut som AGP... Edit: ordblind som vanlig... Endret 13. november 2005 av jarmo Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 7800-serien kommer nok garantert ikke ut i AGP-grensesnitt. Øyvind sliter fortsatt Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Så lenge ikke AGP-porten setter en begrensning på ytelsen, og det er et marked for slike kort - så syntes jeg absolutt at produsentene skal lage kort med AGP. Å mene at det er på tide å kutte ut AGP helt, er direkte tullete. Det sitter mennesker med maskiner for til sammen sikkert 50 milliarder dollar, som ønsker å få seg et monstergrafikkort uten å måtte oppgradere hele maskinen. Det får bli opp til produsentene å regne på hvor mye ekstra det koster å ha to produksjonslinjer i forhold til etterspørselen.. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Nå skal det jo føyes til at ATi ikke står bak dette... Det er Diamond som har laget eget PCB med ATi sin PCIe->AGP bru. De som selger nVidia kort kan også lage eget design at 7800-serien hvis de vil. Blir også spennende å se om ytelsen blir dårligere med AGP enn PCIe denne ganerasjonen da. Den var ganske lik med forrige generasjon. en ting er iallefall sikkert AGP versjonen av X1800 kommer til å trenge to molex kontakter, da AGP ikke klarer å levere så mye strøm som PCIe It's obvious that the custom-built PCB features RIALTo PCIe-to-AGP bridge chip, and only makes us wonder why no single vendor stepped up and offered 7800GT(X) on a custom PCB with nVIDIA's own BR02 bridge chip. http://www.theinq.com/?article=27657 Personlig er jeg glad jeg slipper AGP, alt det tullet med GART opplegg.... Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Skulle bare mangle jo. Er ikke alle som har økonomi til å oppdatere hele pcèn. Synes det er bra de fremdeles satser på Agp kort jeg! Ciao Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Kanskje en kandidat for meg dette ja. Jeg er fortsatt glad i mitt P4/AGP-system. Lenke til kommentar
cybervision_ Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Blir Diamond Multimedia importert til Norge? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Blir Diamond Multimedia importert til Norge? 5154269[/snapback] Jeg har ikke sett noen norske butikker som har det... Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Det ser nå ut som at dette bare var en typo. Dem har nå endret på siden sin til: • Slot: PCIE http://www.diamondmm.com/X1800256PCI.php Lenke til kommentar
Manx Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 7800-serien kommer nok garantert ikke ut i AGP-grensesnitt.Øyvind sliter fortsatt 5149918[/snapback] Tviler jeg sterkt på siden han har takket for seg på dette forumet Men hvorfor skal de tviholde på agp porten, bli kvitt den en gang for alle. nVidia river av plastret fort og ferdig med det og ati skal tydligvis rive det av så sakte som mulig... Lenke til kommentar
HKS Skrevet 17. november 2005 Del Skrevet 17. november 2005 Vel... Nå er det bekreftet... ATI Radeon X1800 kommer ikke i AGP Diamond avkrefter dette nå, og sier at det var en skrivefeil på sidene demmes. http://www.xbitlabs.com/news/video/display...1117122745.html Diamond Multimedia, a supplier of graphics cards from the U.S. , said Thursday that it had no plans to release AGP version of its ATI RADEON X1800-based graphics cards to the market. The firm said that the advertising which was shown on its web-site during the weekend was a typo. “RADEON X1800-series for AGP will not be available at this point. There has been a misprint on our website. We are fixing it,” said Linda Waty, a spokeswoman for Diamond Multimedia. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå