adnan Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Hva er forskjellen på disse 2 prossesorene? AMD Athlon 64 4000+ Clawhammer AMD Athlon 64 4000+ San Diego Noen som kan fortelle meg det? Ser at Clawhammer er nesten 650kr dyrere. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Lurer veldig på dette jeg også! *legge til i mine innlegg* Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Clawhammer er en eldre modell. Om noen har den i prislisten sin er det sansynligvis fordi de ikke følger med, og det er nok også grunnen til at den er dyr der. San Diego er bedre. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 (endret) Clawhammer er en eldre kjerne som er bygd på 130nm, mens San Diego er den nyeste som er bygd på 90nm. Ja, 90nm yter mindre varme og klokker dermed bedre enn de andre. Endret 13. november 2005 av ManagHead Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Mener at San Diego skal være en bedre klokker. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Er det noe reell ytelsesforskjell på disse to hvis de ikke skal klokkes? Er helt amatør på klokking så jeg holder meg helst unna problematikken. Fikk tak i en clawhammer 4000+ til 2000,- og det bør vel være god nok pris til å kunne kjøpe en 'gammel' variant..? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Hvordan finner jeg ut hvilken type jeg har? Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Hvordan finner jeg ut hvilken type jeg har? 5157643[/snapback] Finne mange program som viser dette, en av dem som jeg kan anbefale er CPU-Z(Linken er en zip-fil, som inneholder programmet) Du må foresten se under "code name" for å se hvilken familie prosessoren er i... Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 (endret) Da kan du bruke f.eks CPU-Z edit: Her skal man jaggu være rask på avtrekkeren skal man komme først Endret 15. november 2005 av Mozze Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 clawhammer er større og krever mye mer watt. Båndbredden til rammen er bedre på san diego, og siden den bruker mindre strøm, blir den mindre varm og er da generelt en bedre overklokker. Er vell også noen småting som er forbedret (f.esk minnebåndbredden osv..). Men rent praktisk (uten OC) ville du nok ikke merket noen forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå