Gå til innhold

Er maskin: AMD XP blablabla [LØST]

Gjest mafister

Anbefalte innlegg

Gjest mafister

Noen som vet hva jeg kan bruke min gamle maskin til?(skal bygge ny nå i februar)

Eller kan jeg få solgt som deler, maskin?

Specs:

CPU: AMD Athlon XP, 1666 MHz (12.5 x 133) 2000+ PALOMINO

CPU: L1 kode hurtigbuffer 64 Kb

CPU: L1 data hurtigbuffer 64 Kb

CPU: L2 hurtigbuffer 256 Kb (On-Die, Full-Speed)

HK: MSI MS-6511

GPX: Leadtek WinFast GeForce2 MX (64mb) (agp 4x @ 4x)

(nVIDIA GeForce2 MX/MX 400 (Leadtek WinFast GeForce2 MX)

minne: 511MB , tror det er sdram 133mhz elns :S (2 brikker, forskjellige)

Sideminne, vekselsminne eller wtf det heteR: 1250mb

BIOS: en gammal AMI bios fra 2002(iaf det , det står i everest)

GPU BIOS: noe tulll fra 2001

HD: 37gb seagate , ultra/ata100

OPENGL: JA

STRØMFORSYNING: 300? DUNNO! kan byttes ut.... 2k3... :p

Takk på forhånd

MvH pKMb

Endret av pkmb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

helt enig med Moltrez, den får du ikke noe for hvis du selger den. Om du ikke kan bruke den til nue vettugt selv, så gi den bort til en venn/familiemedlem som ikke har datamaskin :)

Forresten, det er GPU, ikke GPX. Du har også 512 mb med ram der :)

Lenke til kommentar
Gjest mafister
Den er ikke verd noe som helst egentlig, bruk den heller som filserver hjemme eller noe slikt, testmaskin.

5148619[/snapback]

GPU er vel kjernen? eller er jeg på feil ende av veien?

Lenke til kommentar

La meg hjelpe deg litt med spesifikasjonene, dersom du skal lage en annonse:

AMD AThlon XP 2000+ (Palomino)

512MB SDRAM PC133

MSI MS-6511

Seagate 40GB IDE

Leadtek GeForce 4 MX400 64MB

ATX-kabinett med 300W strømforsyning

Øvrige spesifikasjoner kan du bare droppe, det blir bare forvirrende for folk å lese om når de uansett ikke har greie på det. BIOS-versjon, for eksempel.

Men du bør jo også oppgi hva du har av optiske drev, CD-ROM, CD-brenner, eller kanskje DVD-brenner?

"Sideminne"/vekselfil er bare en del av harddisken Windows bruker til mellomlagring av filer når du kjører mange programmer som tar opp all plass på RAM.

Selv hadde jeg kjøpt et fint/finere kabinett til innmaten, kjøpt noen støysvake kjølere her og der hvis det bråker, og brukt maskinen som en mediePC til avspilling av filmer og musikk i stua, koblet til TVen.

Maskinen er mer enn kraftig nok til å kjøre Windows XP og alle de enkleste oppgaver, som Internett-surfing, Word, sjekke mail og lignende.

For salg hadde jeg neppe sett mer verdi i PCen enn ca 1500,-

Edit:

CPU = Central prosessing unit, prosessoren, hovedhjernen i en PC

GPU = Graphics prosessing unit, grafikkprosessoren, som enten sitter integrert på hovedkortet, eller på et eget kort. Grafikkprosessoren/skjermkortet bestemmer hvor god ytelse du får i spill, hvor gode farger du får osv..

Edit2: Rettet opp RAM, du har SDRAM, ikke DDR SDRAM.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
Den er ikke verd noe som helst egentlig, bruk den heller som filserver hjemme eller noe slikt, testmaskin.

5148619[/snapback]

Bare tull,den er mer enn bra nok som surfe og allround Pc.

Takler mange spill gjør den også.

Salgs verdien er vel rundt 1200 kr.

Og setter du inn ett brukt 6600 GT kort til ca 1000 kr så har du en topp spillemaskin også for den nette sum av 2200 kr.

Merkelig å mange uvitende mennesker det er inne på dette forumet.

Endret av Poppe
Lenke til kommentar

5148619[/snapback]

Bare tull,den er mer enn bra nok som surfe og allround Pc.

Takler mange spill gjør den også.

Salgs verdien er vel rundt 1200 kr.

Og setter du inn ett brukt 6600 GT kort til ca 1000 kr så har du en topp spillemaskin også for den nette sum av 2200 kr.

Merkelig å mange uvitende mennesker det er inne på dette forumet.

5148714[/snapback]

Det blir ikkje akkuratt topp spillemaskin det der !!

Den har ein alt for svak prossesor og 512mb pc 133 minne hjelper ikkje akkuratt til heller...

Eit middelklasse grafikkort vil ikkje kunne få den maskinen til ein topp spillpc !!

Her trur eg at det er du som ikkje har peiling !!

Lenke til kommentar
Gjest mafister
Det blir ikkje akkuratt topp spillemaskin det der !!

Den har ein alt for svak prossesor og 512mb pc 133 minne hjelper ikkje akkuratt til heller...

Eit middelklasse grafikkort vil ikkje kunne få den maskinen til ein topp spillpc !!

Her trur eg at det er du som ikkje har peiling !!

5148619[/snapback]

RAPPOTERT

grunnet OT

*EDIT* Så rappoterte jeg sikkert feil ^_^ men, skrev i "rapporten at det var jon t sin post jeg skulle rappotere ;)

Endret av pkmb
Lenke til kommentar

Altså, den maskinen der kan brukes til surfing og lignende, det er langt fra en spillepc bortsett fra gamle spill, markedsverdien er relativt sett ikke mye og jeg anbefaler å bruke den heller som filserver eller testmaskin.

Jeg vet godt hva den maskinen der er god for og det er iallefall ikke til spill av nyere sort, og et nyere skjermkort vil være fint men vil ikke gjøre maskinen til noe spesielt bedre, eller hva poppe og hvorfor skal han kjøpe et skjermkort å sette den inn for så å selge det igjen? :hmm:

Endret av Basus
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...