Gå til innhold

Sony DSC-M2 kamera(video?!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Positivt:

Opptakene som dette kameraet kan gjøre, er i VGA oppløsning (800 x 640). Det skal holde til tv-visnin.

Om du skulle finne på å kjøpe et mer profesjonelt digitalkamera for framtiden, fra Sony, vil du kunne bruke samme minnekort.

Blits.

 

Negativt:

Vet ikke helt hva CIPA standaren går ut på, men sony har oppgitt at batteriet vil holde til 160 bilder. Det er dårlig, etter min mening. Kan virke som om man får ett apparat som man må lade annen hver dag. Om man er på reise o.l. er det ikke helt ideelt.

 

Vet heller ikke hvordan vidvinkelen er på dette kameraet er (mht. omregningsregel fra digital til analog vidvidde) men om det er oppgitt 38 mm. med digitale mål, er det ikke det beste.

 

Ellers virket den dyr, og det var heller ikke noen spesielle funksjoner (bortsett fra formen).

 

Formsmessig vet jeg ikke om så mange alternativer, men jeg vet at Canons ixus-serie med digitale kompaktkameraer er veldig bra, etter egne erfaringer. Batteriet til den er etter CIPA-standaren tilsvarende til Sonyen din.

 

Det var det jeg rakk...

Lenke til kommentar

Kameraet jeg bruker er et Canon Digital Ixus, to-tre år gammelt, samdig som vi har et nyere Canon Powershoot. Synes batteriet holder greit enda jeg..

 

Prisen er uintressant.

 

Vi har aldri vært veldig proffe videofotografer, og har endt opp med alt fro bra utstyr til det vi har holdt på med. Poenget er at det kanskje blir litt bedre videoklipp enn med Ixus'en min. Videoklipp er lillebror score mål, delfinen hoppe etc... Liksom ikke store hjemmevideoer...

 

Tror jeg går for den med minst 1 GB minne. Bør vel kjøpe et 2GB kort. Pappa vil ha dette så da får han få.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...