B4stian Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Håper inderlig Sony får svi! Har de opplyst om dette før man innstalerer programmer? Lenke til kommentar
int20h Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Sony BMG Music Entertainment blir nå saksøkt av kunder som mener selskapets anti-pirat-programvare har skadet deres maskiner. Les mer Lenke til kommentar
enden Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Har de opplyst om dette før man innstalerer programmer? 5137605[/snapback] Nei, det er vel nettopp der problemet ligger. Eller, mannen i gata ville vel komplett ignorert en eventuell advarsel uansett, så det er dessverre fritt frem for å slenge sånn dritt på CD-ene og slippe unna med det juridisk sett. Ser det har kommet en trojaner som utnytter dette rootkittet alt. Det heller sikkert bensin på bålet til de som saksøker Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Denne saken er relatert til blant annet World of Warcraft saken nevnt tidligere. http://www.itavisen.no/showArticle.php?articleId=1307555 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Håper Sony får svi skikkelig. Det bør gjøres tydelig for industrien at slik spyware ikke aksepteres. (Jepp, rootkits kan defineres som spyware). Lenke til kommentar
hanigjen Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Jepp, Sony fortjener en god smekk Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Bra! Godt å se at folk viser muskler tilbake. Håper inderlig de vinner med god margin og dermed sender kraftige signaler til de andre piratene (altså andre firmaer som påtvinger kundene sine latterligheter som dette) om dette ikke aksepteres uten videre. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 jaja, da får vi håpe at domstolen slår hardt slik at det ikke lønner seg å drive slik. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 (endret) forstår ikke hvorfor de legger så mye penger og arbeid i å forsøke å sperre platene. Hvis man vil kopiere en plate uten å sette den i en PC, er det bare å spille den av på et stereoanlegg, eller en standalone CD/DVD spiller med digital kabel over til PC'en. En metode som sannsynligvis kommer til å bli så populær, hvis kopisperrene blir effektive, at PC produsentene etterhvert leverer digital inngang som standard på alle hovedkort. Edit: kanskje Sony burde kjøpe opp alle PC komponent produsentene? da først får de full kontroll ha ha... ... eller er det kanskje det de er i ferd med å oppnå via DRM?? Endret 11. november 2005 av 356speedster Lenke til kommentar
idos Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Hvordan er det med dette og Linux ?? (Rootkit m.m.) Lenke til kommentar
Sgt_Stilongs Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Syns det er så fint at Sony er så slemme med de som kjøper musikk på ærlig vis i platebutikken... Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Hvordan er det med dette og Linux ?? (Rootkit m.m.) 5138071[/snapback] Vil tro det funker kjempefint. Altså at det ikke skjer noe utover at du kan spille av cden. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Håper de brenner for dette, aller mest håper jeg det blir såpass mye blest at folk får øynene opp for denne bransjen. AtW Lenke til kommentar
Demolish Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Blir ikke direkte fristet til å kjøpe meg noen originalcd når slikt som dette dukker opp tritt og ofte (ikke akkurat som dette, men i samme stilen.. gjør det vanskeligere og vanskeligere å bruke originalplater uten å ødelegge utstyr). Da satser jeg heller på nedlastning, og kjøp av enkeltlåter direkte fra artistene e.l. Så kan de store plateselskapene synke som et tungt lodd til havets bunn, slik at artistene får mer av kaka og prisen går ned... Lei av store selskaper som vil ha kontroll over hva jeg driver med. Lenke til kommentar
enden Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Hvordan vil egentlig disse CD-ene fungere for brukere uten admin-rettigheter i windows (slik det egentlig burde være). Jeg kan se for meg spetakkelet dersom CD-en ikke vil spilles av fordi brukeren på en PC jeg har satt opp ikke har admin-tilgang Lenke til kommentar
covah Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 "Grunnlaget i søksmålet går på at Sony påstås å ikke gi informasjon om hvordan DRM-programvaren fungerer med det resultat at tusenvis av datamaskiner over hele verden er "infisert"." Var ikke dette bare brukt i USA? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 "Grunnlaget i søksmålet går på at Sony påstås å ikke gi informasjon om hvordan DRM-programvaren fungerer med det resultat at tusenvis av datamaskiner over hele verden er "infisert"." Var ikke dette bare brukt i USA? 5138597[/snapback] Folk kjøper vel sikkert import fortsatt, til tross for at underholdningsbransjen prøver å forhindre det. AtW Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Hvordan er det med dette og Linux ?? (Rootkit m.m.) 5138071[/snapback] Og Mac OS X ? Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Har ikke myndighetene i USA innført en lov mot Spyware? I så fall bør jo dette føre til massesøksmål mot Sony :-) Som det står i artikkelen så har CA definert dette her som Spyware. Har venta lenge på denne dagen Disse plate distributørene driter seg så utrolig på leggen. Detter er en gylden grunn til hvorfor vi ikke kjøper musikk på cd plater og heller pirat kopierer. Jeg har fram til nå kjøpt og betalt for all norsk musikk jeg har vært interessert i, men om denne musikken også blir kopi beskytta så dropper jeg det og. Jeg gjorde en blemme da jeg kjøpte det nye albumet til Röyksopp Lenke til kommentar
balleklorin Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 At det er nettopp Sony som har gjort dette kom kanskje ikke som en overraskelse, de har jo tradisjon med forbrukerfiendlige kopisperrer på MD, diverse "MP3" spillere etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå