Boralis Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Har nå annskaffet en Yeong Yang Server Cube YY0221BB: Denne er sponset av Microplex.no en stor takk til dem. http://www.microplex.no/rubweb/handel.asp Planen med denne workloggen er å vise hvor enormt stor plass det er i et så lite kabinett som dette og hvilke muligheter dette har. Vi snakker tross alt om et kabinett med de beskjedne målene : 34x34x44cm (HxBxD) Til tross for dette kan det hamle opp med kabinetter som feks CM Stacker når det gjelder plass. Først noen bilder av kabinettet slik det blir levert (lånte bilder) Før noe som helst modding blir gjordt på kabinettet vil jeg så sette dette opp med samme hardwaren som jeg hadde i Stacker\n og med std luftkjøling. Her kommer noen bilder av det. Montering av HK. Oversikt Høyre side. Legg merke til at jeg her har fjernet de orginale hd holderne siden jeg bruker den i front. PSU. Front med innmontert Cm Stacker 4 in3 modul (ja den passer rett inn) HK med komponenter Dør med sidevindu uten lys. Her med lys innvendig. Synest dette ble imponerende ryddig og greit og viser klart at dette er et kabinett med stort potensiale, husk det er plass til 8 HDèr orginalt og ved da å montere inn den 4 in 3 modulen blir det plass til ialt 12 disker og enda har du 3 ledige plasser i front dil dvd, brenner sov . Her er et bilde som viser hvor lite dette kabinettet er, det står her sammens med et Aopen miditower om ikke rommer mer en en brøkdel. Som dere ser har jeg "reservert" noen poster, dette til bruk ved oppdatering slik at det meste av dette vil ligge i starten på workloggen og at den dermed blir mere oversiktlig . Nok en gang , takk til MICROPLEX for sponsing av dette kabinettet. Endret 26. februar 2006 av Snekker`n Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Oppdatering nr 2. Integrert viftestyring. Som alle vet så må en ha vifter i et kabinett og som kjent støyer disse, da er det kjekt å kunne regulere hastigheten for å redusere støyen. Jeg har her laget en innebygget løsning av en slik sak : Først merket jeg opp for alle hullene . Så var det hullene. Montering av kontrollen. Brytere og leds montert . Og her er ferdig resultat. Oversiktsbilde. Endret 12. november 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Oppdatering 11.11.05. Montering av vifte. Som nevnt så mistet jeg viften i døren da jeg byttet til dør med vindu,dette førte til at jeg da hadde kun en 120 mm vifte i front på HK siden i kabinettet. Dette er selvsagt for lite,iallefall om en kjører med luftkjøling, så dette måtte det rettes på . Først måtte jeg maskere litt. Så merking,her er det en fordel å være høvelig nøye. Så var jeg klar til å borre,legg merke til den kryssfinerplaten, den er ikke der bare til "pynt". Jeg borret nemmelg gjennom den ført og så tok jeg en tynn borr og borret et hul i senter der viften skulle være på kabinettet, så plasserte jeg hele greiene på plass og la en kloss inne i kabinettet og brukte en tvinge til å holde alt på plass. På denne måten blir borret støttet opp og en risikerer ikke vingling på dette,noe som er viktig når en borrer på frihånd med 114 mm bor Gjennomslag . Ferdig hull, ble ikke så ille . Så monterte jeg vifte med "min" grill Prøve med lys Endret 11. november 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Her kommer mer vannkjøling Endret 12. november 2005 av Snekker`n Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 (endret) Oppdatering 4 Som kjent har dette kabinettet en 120 mm vifte foran på HK siden,men dene tar kunn luft gjennom en spalte foran Derfor vil jeg forbedre luftflyten litt og laget da hull foran. Hvordan det blir endelig er ikke fastsatt , men her er et forsøk Joda ringen rundt er blank,det er bare bildet som lyver litt Oppdatering 24.11 2005 Her er en liten oppdatering om hvordan frontgrillen bel utseende til slutt. OPPDATERING 5 Den 4.12.05 Har fiksa litt på ledsene i front, syntes disse var litt kjedelige. Slik så de ut: Og slik er de nå: Siden her er en rekke med 5 leds nedover , har jeg tenkt å koble til et til dvd og et til brennern, siden disse komponentene er skjult bak døren Endret 26. februar 2006 av Snekker`n Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 (endret) må bare svare, for å få den i "mine innlegg" gleder meg til å se workloggen din forresten, blir sikkert KNALL bra. EDIT: ojsann, blei masse bumping på deg her Snekker`n Endret 10. november 2005 av vegis Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Hehe gøyalt kabinett. Noen hint om hva som skal gjøres? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Blir litt modifisering og så skal jeg ha vannkjøling på plass er planen. Vi får se :-) Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Ser bra ut dette! Gøyalt kabinett det. Egentlig litt rart at microplex ikke sponser flere, de er jo ledende innen casemod.. Lykke til med prosjektet! Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Pent, det blir jo veldig ryddig når du får alt av disker osv i en egen "avdeling". Jeg har litt lyst på et sånn kabinett til filserveren. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Før flere folk reagerer på mange innlegg av snekkern øverst - dette er for å ha mulighet til å legge inn oppdateringer på prosjektet senere. Så ikke kommenter det . Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Ser veldig bra ut! Gleder meg til å følge med videre Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Før flere folk reagerer på mange innlegg av snekkern øverst - dette er for å ha mulighet til å legge inn oppdateringer på prosjektet senere. Så ikke kommenter det . 5135488[/snapback] Han har alledere sagt det Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 En god ting kan ikke sies for ofte Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Nei stemmer det Fikk nesten lyst på et sånt kabinett jeg og nå! Blir jo veldig ryddig hvis du har hk for seg selv, og resten for seg selv da! Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Ser bra ut! Fint med spons fra microplex da Skal følge med her! ((Så de første postene dine før du posta bilder etc. Derfor misforståelsen )) Lenke til kommentar
tofter Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 heftig kabinett, har nok av potensiale sikkert blir spennede å se hva du finner på med det! bruker du forskjellig Ram i dual-channel eller har du tatt av heat-spreader?? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Har tatt av heat-spreader, det blir faktisk lavere temp på minnebrikken da . Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Jeg har siklet lenge på dette kabinettet, men jeg lurer påèn ting: Hvordan er mulighetene for to PSUer? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Se her ja, Snekker`n på tokt igjen.. Detta kan jo bli spennende, liker kabinettet! Fin spons, til og med av Microplex som ikke akkurat har som vane å sponse folk. Har vle noe med at du har såpass gode kreasjoner å referere til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå