-=CH=- Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Hvilken type er du? en som er for eller i mot? Si gjerne din mening om EU OGSÅ Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 hadde jeg skult begrunne svaret mitt ville jeg sitti her i flere timer å skrevet. det gidder jeg ikke så jeg skriver enkelt: nei til eu Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Jeg sier ja, på prinsipielt grunnlag: Jeg er for nedbygging av tollgrenser og et fritt arbeidsmarked. Men ja, jeg ser argumentet om at det ikke gjør noen av delene, men istedet murer inn Europa mot omverdenen. Men det er et skritt på veien allikevel. Ellers er jeg ikke mye imponert over EU som organisasjon, og synes vi klarer oss helt greit utenfor. Så svaret er kanskje et klart og tydelig tja... Geir Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Jeg sier tja til EU, og har lært at er man usikker på noe, så skal man la vær, ergo må det foreløpig for min del dermed bli Nei til EU. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Nei. Argumentet mitt er det TWFA nevnte, samt at EU er udemokratisk. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Nei. Blant annet grunnet at det er en udemokratisk institusjon, det fjerner avgjørelser lengre fra folket, det er et markedsliberalistisk prosjekt (prinsipielt), tar fra oss en del av selvråderetten til dårlige formål etc. Men det må jo også nevnes at EU også har positive sider. Ihvertfall én... nemlig samarbeidet i seg selv - samarbeid minsker sjansen for konflikt. F.eks er jo de tidligere erkerivalene Tyskland og Frankrike nå avhengige av hverandre. Men det er ikke et godt nok argument for at vi skal gi slipp på alt og melde oss inn fordet! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Nei til EU. Vedder gjerne på at de vil utnytte Norges rikdom, og det er heller ikke, som Decline sier, demokratisk. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Nei, nei og atter nei. Lenke til kommentar
Jennifer Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 stemmer motsatt av bøndene i Norge... ja til EU! Lenke til kommentar
howzer Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Problemet med EU er at det er udemokratisk, og EU-pampene er korrupte gamlinger som kun er ute etter å mele sin egen kake. De innfører lover som tramper på individet og gir underholdningsindustrien nøyaktig det de ber om. Lenke til kommentar
HansPetterT Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Er i utgangspunktet for eu fordi jeg håper på høyere toll-granser og billigere alkohol. Jeg sier nei til EU fordi jeg tror og mener at norge ikke har noe å vinne på å bli med i EU. Norge kommer til å bli lille rike ubetydelige norge. Vi kommer ikke til å ha noe å si i EU-sammenheng. Stemmer i eu-parlamentet eller no, settes etter folketall og er derfor udemokratisk. Lenke til kommentar
-=CH=- Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 Jeg sier ja, på prinsipielt grunnlag: Jeg er for nedbygging av tollgrenser og et fritt arbeidsmarked. Men ja, jeg ser argumentet om at det ikke gjør noen av delene, men istedet murer inn Europa mot omverdenen. Men det er et skritt på veien allikevel. Ellers er jeg ikke mye imponert over EU som organisasjon, og synes vi klarer oss helt greit utenfor. Så svaret er kanskje et klart og tydelig tja... Geir 5133041[/snapback] Hvorfor? HVis tollgrensene er frie, vil det bli mer varer inn i landet. Når der ikke er toll på ting vil norge tape penger.. Det vil bli mindre lønninger, og for at butikker skal klare budsjettet, setter de opp prisene.. Til slutt vil det ende med at norge vil lide av økonomisk krise. En annen grund er at jeg vil ikke dele oljepengene våre til helt andre land som er med i EU. Hvorfor tror dere de andre vil ha med norge? Sefølgelig på grund av Olje pengene.. Olje pengene er det som gjør norge til det flotteste landet og bo i. Vi er rikest per innbygger og de i hele europa, kansje til og med globalt Lenke til kommentar
The Norwegian Pikie Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Nei til EU.. Fordi da vil det være umulig å starte konkuransedykitge bedrifter i norge.. Pga. Ukrainere ig Lituere. Dessuten er det et ugjent "spleiselag" Lenke til kommentar
vidarv Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 NEI, eu er ikke bra for norge, men bra for europa... men litt egoist må man jo få lov til å være... Lenke til kommentar
howzer Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Hvorfor? HVis tollgrensene er frie, vil det bli mer varer inn i landet. Når der ikke er toll på ting vil norge tape penger.. Det vil bli mindre lønninger, og for at butikker skal klare budsjettet, setter de opp prisene.. Til slutt vil det ende med at norge vil lide av økonomisk krise. Hvorfor? Hvis varene blir billigere så blir det billigere for folket, og vi kan også konkurrere i et slikt marked. Vi er f.eks. helt rå på laks. Lenke til kommentar
So|o Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Ja til EU. På tide at Norge også blir medlem. Ser ingen grunn til at Norge skal stå utenfor som nesten det eneste landet i Vest-Europa. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Nei til EU. Om vi blir medlem av EU må vi dele på ressursene våres, som blant annet olje og fossekraft. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Nei til EU.. Fordi da vil det være umulig å starte konkuransedykitge bedrifter i norge.. Pga. Ukrainere ig Lituere. Dessuten er det et ugjent "spleiselag" 5141272[/snapback] Rart at det er bedrifter i andre land enn litauen og ukraina som overlever da!? Den var vel ikke gjennomtenkt? Ja til EU fordi vi kan ikke la 50.000 folk (store deler av dem bønder) styre Norge, vi må ha et fritt handelsmarked! Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Nei: -EU er som nevnt en udemokratisk organisasjon -Åpne grenser - ja større konkurranse og bedre priser, men kvaliteten på mat f.eks er noe jeg frykter. Det er vel ingen hemmelighet at kontrollen utenlands er noe laber. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå