Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Store probs med ny PC

Anbefalte innlegg

ref: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...0entry5130093

Ja, da var PC'n i hus, og hva skal jeg si?

Viss du tror det er for godt til å være sant, så er det ofte det.

Specs: Abit Fatal1ty, AMD A64 4000+, XFX Geforce 7800GTX, Q-TEC 450w, Corsair Value 2x512, Maxtor 160GB S-ATA.

Problemene: Det største problemet var vell egentlig at PC'n bare starter i 0.5 sec, før den skrur seg av igjen, og deretter kommer det en pipelyd fra fronten av kabinettet. Dette skjer ofte, men av og til starter den. Først fikk jeg bilde, der stod det at maskina fant HK,CPU,Skjermkort,HDD osv. Alt var tilsynelatende OK. Så måtte jeg trykke F1 av en eller annen grunn, og kom videre - til en blåskjerm. Så skulle jeg formatere maskina tenkte jeg, men nå får jeg ikke bilde på skjermen over hodet. No signal står det på skjermen. Vifta går på skjermkortet, og det blir litt varmt. (Det lever).

Jeg er veldig fortvilet atm, og vet egentlig ikke hva jeg skal gjøre :cry:

Noen tips?

edit: La også merke til at den ATX kontakten eller hva den heter som skal gi strøm fra strømforsyning til hovedkort, var smalere enn inngangen på hovedkortet.

Endret av Gullegutt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det enkleste du kan gjøre er å ta ut alle IDE-kablene av hovedkortet å kjøre opp uten en gang, før du plugger de inn igjen. Får du ikke noe resultat av det heller kan du ta ut bateriet på hovedkortet å kjøre opp uten. Vær oppmerksom på at evn. bios-innstillinger blir borte da.

TryLLe - Hersker av den frie verden!

Lenke til kommentar

er nesten hundre prosent sikker på at det er strømforysnern din. ikke stygt ment nå da, men kan ikke begripe at folk skal kaste inn en søppel av en psu i et system som er såpass bra. du bør få deg en ny psu ASAP evnt låne en hvis du har tenkt å bruke denne maskinen. Prøv det vertfall å se om det hjelper.

Lenke til kommentar
er nesten hundre prosent sikker på at det er strømforysnern din. ikke stygt ment nå da, men kan ikke begripe at folk skal kaste inn en søppel av en psu i et system som er såpass bra. du bør få deg en ny psu ASAP evnt låne en hvis du har tenkt å bruke denne maskinen. Prøv det vertfall å se om det hjelper.

5130222[/snapback]

Jepp.. hadde problem med at pcn var vrien å skru på med gamle oppsettet også.. det som er så dumt er at jeg ikke kjenner noe med en PSU som jeg kunne ha testa. Kjøper jeg en ny PSU for 900,- så er det ikke det som er problemet, så blir det litt kjipt :hmm:

Lenke til kommentar
er VELDIG sikker på at det enten er psuen din eller minnebrikkene, men er såpass sikker på at det q-tec'en som har skylda. Har du ikke ein kompis du kan låne en psu av i noen timer for å teste?

5130578[/snapback]

Har desverre ikke det.. Men hvis noen kunne være så snill finne en god PSU til max 600,- så kjøper jeg den med en gang. Syns det er litt merkelig at jeg ikke får noe bilde i det hele tatt. No signal. Skulle jo nesten tro det var skjermkortet som var defekt, men det funka jo litt i starten :no:

Blir så forvirra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...