HrDings Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Har litt problemer med denne siden her, Selskapsspesialisten, som vanlig er det Internet Explorer som skaper mest problemer. IE flytter menymellomrommene (bottom-margin: 2px) når man drar musen over, og de spretter på plass igjen når man drar musen vekk. Jeg har gått over stylesheetene (layout-[sesong].css og ie-fixes.css (bakgrunnsfarge i stedet for png)) flere ganger og skjønner ikke hva det er IE tolker feil. Edit: Noen rapporterer at dette skjer i IE, andre ikke. Og hvorfor rendrer Firefox tre pixlers mellomrom i stedet for to på noen av mellomrommene? Mellom Catering og Menyer f.eks. Enda merkeligere er at noen browsere rendrer forskjellig farge på "Sesong-firkantene" (basert på klasse) og noen ikke. Faktisk to nesten identiske versjoner av Firefox (1.0.7 og 1.0.7 med to uker forskjell på geckomotoren) viser fargene kun i den seneste versjonen. Er det noen glupere måte jeg kunne ha gjort dette på slik at det fungerer med forskjellig linkfarger i alle browsere? Ellers: Kommentarer til layout og teknisk løsning mottas med takk. Er det en mer effektiv måte jeg kunne ha gjort det på? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Og hvorfor rendrer Firefox tre pixlers mellomrom i stedet for to på noen av mellomrommene? Mellom Catering og Menyer f.eks. Ingeo forskjell her... Klarer ikke se hvor mange pixler det er mellom catering og menyer, men det er vertfall samme som alle andre Anyhoo; legg til * { margin:0; padding:0; } ..øverst i CSS-filen din, så stiller du inn margin/padding på hvert element manuelt. Gir deg mye bedre kontroll på hvordan det vises i ulike browsere. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Siden fungerer perfekt i FF 1.5 I IE derimot er menyen ganske stygg Lenke til kommentar
HrDings Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 (endret) Siden fungerer perfekt i FF 1.5 I IE derimot er menyen ganske stygg IE er ganske stygg uanskvett (once you go Safari you never go back). Men hva spesifikt mener du? At det er en hel bakgrunn i stedet for png? Endret 9. november 2005 av HrDings Lenke til kommentar
HrDings Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 Og hvorfor rendrer Firefox tre pixlers mellomrom i stedet for to på noen av mellomrommene? Mellom Catering og Menyer f.eks. Ingeo forskjell her... Klarer ikke se hvor mange pixler det er mellom catering og menyer, men det er vertfall samme som alle andre Anyhoo; legg til * { margin:0; padding:0; } ..øverst i CSS-filen din, så stiller du inn margin/padding på hvert element manuelt. Gir deg mye bedre kontroll på hvordan det vises i ulike browsere. 5127112[/snapback] Godt tips. Har gjort det nå. Ingen forskjell på din FF altså? Virker som Gecko har litt problemer med å beregne pixelstørrelser på forskjellige oppløsninger for min del. Men jo flere som rapporterer at det fungerer fint jo bedre. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Ingen forskjell her nei, bruker FF 1.5 RC1 Lenke til kommentar
HrDings Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 Perfekt er ganske relativt. For meg er denne siden perfekt når: - Det er likt mellomrom mellom alle menyene (2 pixler) - Sesongskiftet av css-filer fungerer (forskjellig farge høst, vinter, sommer og vår) og at du kan velge det manuelt i alle browsere og det ikke forandrer seg etterhvert som man surfer videre - Alle norske bokstaver er preservert (æ ø å) - Alle unicode-glypher er preservert (telefonsymbol og firkanter med ramme) - Firkantene er forskjellig farge og får ikke underline når du tar musen over (men tooltips vises) - menyen har en subtil gjennomskinnelig gradient - ingen loade-tid når musen går over menyen til en enda mer subtil gradient Og for ekstra plusspoeng: - text-shadow respekteres på alle elementer som har det (menyen, overskriftene, firkantene) - anti-aliasing på all tekst (men gudene vet at det er få system-konfigurasjoner som støtter disse, mest nevneverdig alle Macer med Safari). Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Siden fungerer perfekt i FF 1.5 I IE derimot er menyen ganske stygg IE er ganske stygg uanskvett (once you go Safari you never go back). Men hva spesifikt mener du? At det er en hel bakgrunn i stedet for png? 5127694[/snapback] Ja, menyen hopper som en berg og dalbane når man drar musa over den. Jeg bruker 1024x768 forresten. Lenke til kommentar
HrDings Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 Ja, menyen hopper som en berg og dalbane når man drar musa over den. Jeg bruker 1024x768 forresten. Arrgh. Er det noen som har noe peiling på hvorfor? Har ikke IE selv, så kan ikke teste. Lenke til kommentar
HrDings Skrevet 11. november 2005 Forfatter Del Skrevet 11. november 2005 OK. Fiks en ting, break en annen. IE7-extensionen fikset posisjoneringen (og PNG-en), men ødela muligheten til å bytte stylesheet. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå