Sono Juventino Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Heisann. Da har jeg laget meg en ny side. Veit ikke helt hvor godt fornøyd jeg er med den, men synes den kan være noe å ta med videre. Ønsker derfor litt kritikk for å se om siden kan bli bedre. Siden Takker for konstruktiv kritikk. Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 (endret) Brukbar, men Litt kjedelig Kjedelige farger Ikke bruk mørk bakgrunn og skrift. Hva er det på headern? Hva er det på bakgrunnen til headeren? Du kan bruke xhtml istedenfor html 4.01 Endret 8. november 2005 av 100smiles Lenke til kommentar
vidartveite Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Er det to siste kanppene "logg ut" og "vis side" større enn de øvrige knappene dine? Det kan virke slik. Litt forsyrrende bakgrunn om du spør meg. Litt i mørkeste laget kanskje. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Det er ikke noe poeng i å bruke XHTML med mindre du skal benytte deg av/har behov for funksjonene dette gir deg. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 - For mørkt - Likte ikke :hover effekten - Hva skal header forestille? Skal det være slik helt øverst til høyre? Lenke til kommentar
ArchW Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Forferdelig fargevalg, måtte faktisk merke teksten for å klare å lese den. Kjedelige menyer. Ellers var det ryddig html kode (så ikke på css). Et greit utgangspunkt, om ikke annet. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Altfor mørke farger/lite kontrast. Det lyse og skinnende greiene i headeren passer overhodet ikke inn i resten av mørket. Ellers, litt voldsom :hover? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Huff :\ Har ikke noe som helst bra å si om siden utenom at det var litt stilig at menyen hoppet ett hakk ned. Og likevel så er menyen stygg. Det er absolutt ikke noe å forsette med i mine øyne. Fargene er ikke pene, headern er gruesom. Hvorfor i all verden har du den der?? Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Var mye negativ kritikk nå, men det må en tåle. Hmm. Hva skal jeg egentlig svare da? - Har gjort teksten lysere. - Endra litt på borders. - Bytter header. Var egentlig mest for å "ha noe der". Nå liker jeg faktisk menyen jeg da. Gjorde borderne litt mørkere, så de ikke skilte seg så ut. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Se på fargene dine, syns du de er gode venner? Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Nåjo. Er vel kanskje ikke det... Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Jeg advarte deg imot fargebruken iallefall 2 ganger i kaféen, da Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Har bytta farger opptil flere ganger. Blir aldri fornøyd. En stund så det faktisk ut som BIOS. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 (endret) Tenk litt lyse farger, de lettere å unngå kontrastfeil da. Endret 8. november 2005 av George Bush Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Jeg likte faktisk header litt, Teksten ble for liten å kornete da. Mørk bakgrunn på og hvit skrift er ikke så lurt. Svart H2? Irriterende bakgrund også. Men for guds skyld hold deg unna xhtml Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Den nye headern er grei, men passer egentlig ikke inn med det andre. Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 (endret) Som de andre sier, den nye headersen er bra. Men den passer ikke til grå. Bruk svart istedet. Det blir mye finere. Når det gjelder XHTML/HTML er det vel egentlig uvesentlig. Men det kan være en liten fordel å bruke xhtml. Bruk Google til å finne ut mer om xhtml og html 4 og fordeler og ulemper med de forskjellige. EDIT: Litt om XHTML: http://hotwired.lycos.com/webmonkey/00/50/index2a.html Forskjeller på X-/HTML: http://www.w3.org/TR/xhtml1/#diffs Endret 8. november 2005 av 100smiles Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Kan allerede endel om det, 100smilies, så trenger ikke veiledning på det punktet. Går for html fordi jeg, som Rødøye påpeker, ikke har behov for funskjonene i Xhtml. Når det kommer til å bruke svart, istedenfor grått, så synes jeg det kanskje blir litt for mørkt. Skal prøve litt. Den hvite skriften hadde jeg tenkt til å endre uansett. Det var bare for å få nok kontraster mens jeg driver og tester. Hmm. Bakgrunnen er iriterende altså? Kan du utdype? Takker for super kritikk hittil. Siden begynner å bli bra nå. Skal fikse litt småting, så er siden klar den. Når det kommer til menyen, så skulle jeg gjærne ha midtstilt den, men får det ikke til. Er det noen som kan fortelle meg hva jeg må gjøre? Jeg veit selvsagt at jeg må bruke margin: 0 auto; men får det ikke til fordet. Har prøvd #meny, #meny li, #meny ul. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 9. november 2005 Forfatter Del Skrevet 9. november 2005 Endret litt på bakgrunnen nå. Tror ikke den er så forstyrrende lenger. Noe annet jeg kunne endret? Skal få menyen til i stille seg i midten, men må vente til jeg kommer hjem før jeg får fiksa dette. Takker for all hjelp hittentil. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Jeg syns den grå bakfargen av #text blir kjedelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå