DE1 Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Heisann! Internett/nettverk er nede og jeg føler meg lammet. Jeg legger ved et bilde, mer enn det som står der veit jeg ikke. Noen som klarer å lese noe ut av det? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Yep du har ikke ipadresse, prøv å restart alle Switcher, routere, gatewayer OL i nettverket ditt edit: det kan du gjøre ved å dra ut strømmen litt og sette den inn igjen etter noe sec Endret 6. november 2005 av SirAmp Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Resultat fra testing anbefalt av SirAmp: Alle steder der nettverkskabelen har kontakt: ut og inn Router: ut og inn (strøm) Restarte pcen og alt Resultat: Intet resultat... Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Resultat fra testing anbefalt av SirAmp: Alle steder der nettverkskabelen har kontakt: ut og inn Router: ut og inn (strøm) Restarte pcen og alt Resultat: Intet resultat... 5114552[/snapback] ok ja det var vel nesten litt for godt til å være sant. men hadde vært fint hvis du kunne bla til "støtte" på det skjermbildet du postet... Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Edit: Dobbel Endret 6. november 2005 av DE1 Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Jupp.. Da er det gjort.. Får du noe ut av det? Endret 6. november 2005 av DE1 Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) finner ikke den der du har bladd jeg edit derja tok bare litt tid men er for dårlig kvalitet Endret 6. november 2005 av SirAmp Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Var dette Bedre? Edit: Hater 14-ords-regelen Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Hallo. Har opplevd dette mange ganger før, senest i dag tidlig. Ettersom jeg har opplevd dette et par ganger har jeg skrevet en liten miniguide på hvordan å fikse dette. Hva man må gjøre er å få tilgang til command prompt ved å gå til: start > kjør > cmd.Skriv nå: "ipconfig /flushdns". Skriv deretter: "netsh winsock reset". Skriv så "exit". Start datamaskinen på nytt. Problemet er løst! I noen tilfeller kan det være at man bare må gå til: start > kjør > cmd og skrive "ipconfig /renew". Post her om du får tilbake nettet ditt da. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Det har funket for meg flere ganger ved bare å trykke på Reparer under Støtte, så forespør nettverkskortet om IP-adresse på nytt. Men guiden til Espen54 virker noe mer grundig, er nok grei å ha i huet den. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Ja, alle feilmeldinger jeg får og som jeg finner ut av hvordan man løser, legger jeg i "Windows XP problemlogg"-mappen min. Har til og med forskjellige kategorier/undermapper i den, f.eks "Nettverksproblemer". Hehe, må ha litt orden der. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Belager å skuffe deg Espen54. Ingen forskjell etter å ha gjort dette to ganger! Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Hva slags nettverk har du? Har du prøvd å logge deg på routere/switcher/DSL-modemer? Sjekket om alt er som det skal være? Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Jupp. Noen som har forslag? Har allerede (nesten) ødelagt et tastatur! Men tar imot hjelp med stor takk! (Selv om dette ser håpløst ut ) Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 1. Hvilken leverandør bruker du? 2. Hvordan kommer du deg på nett nå? 3. Har du router? Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 1. Telenor (snart Tele2) 2. Har mange nadre pcer i huset som er koblet til routeren (svarer da på spørsmål 3.). Den jeg sitter på nå er en bærbar med trådløst... Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Så det er bare en PC du har problemer med å få på nettverket? Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Så det er bare en PC du har problemer med å få på nettverket? 5115018[/snapback] Ja, det stemmer. Kun en pc! Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 -Installere nye drivere til nettverkskort?(hovedkort) -Sette fast IP? Er mest vant til trådløse problemer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå