OleMz Skrevet 6. november 2005 Rapporter Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Hei ! jeg har et problem med mitt skjermkort : GeForce 6600Gt 256Mb Når jeg skal starte spill, foreksempel battlefield2 , så går introen som normalt. etter introen er det en innloggings boks .. alt i den innloggings boksen er blankt !! ingen skrift.. har også opplevd at der har vert små firkanter i stedet for skrift.. jeg har forandret agp aperture size til 256 og da forsvant de små firkantene og alt ble blankt.. pc spesifikasjoner : Kingston 1024MB DDR PC3200 Minne Kit ASRock 939DUAL-SATA2 Socket 939 AMD hovedkort AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz HT Socket 939 prosessor Gainward GeForce 6600 GT 256 Mb skjermkort Strøm frsyning : 400 W samsung harddisk det jeg har prøvd er: oppdatert Bios versjonen til den siste (v 1.4) prøvd forskjellige drivere ti GF (gamle/nye) stilt opp : agp aperture size til 256 skrudd på og av :AGP Fast write (i bios) skrudd av og på : Cool'n quiet i CPU config i bios har tatt ut RAM og prøvd 1 og 1 brikke i slotten Har prøvd et annet spill(UEFA euro 2004) også ingen skrifter der det skal være ja.. så det er det jeg har prøvd til nå. noen som har forslag eller vet hva dette kan være ?? fuck'ed hovedkort ? innstillinger i bios eller andre ting ? (har ikke klokka RAM eller CPU) takker for alle svar (begynner og bli frustrert her nå!! hehe) takk takk Mvh: OleMz Endret 6. november 2005 av OleMz Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 7. november 2005 Rapporter Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Kjører selv XFX 6600GT 128mb med 77.77 driverne.Noe som fungerer bra her hos meg. Du må instalere AGP driverene fra ASRock og så må du instaler Nvidia driverne, ellers så kan det bli kluss. Så må du sette AGP istedenfor PCI i bios, Sjekk dette bildet. Har prøvd de siste driverne fra geforce og mener det er dem som tuller på dette kortet, samme greiene på MSI hk'et mitt. EDIT: Kan hende at du må instalere BF2 på nytt for å få det til å fungere. EDIT2: Fjernet noe tekst som jeg ikke kan finne kilde til Endret 7. november 2005 av Vetlite Lenke til kommentar
OleMz Skrevet 7. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Kjører selv XFX 6600GT 128mb med 77.77 driverne.Noe som fungerer bra her hos meg.Du må instalere AGP driverene fra ASRock og så må du instaler Nvidia driverne, ellers så kan det bli kluss. Så må du sette AGP istedenfor PCI i bios, Sjekk dette bildet. Har prøvd de siste driverne fra geforce og mener det er dem som tuller på dette kortet, samme greiene på MSI hk'et mitt. EDIT: Kan hende at du må instalere BF2 på nytt for å få det til å fungere. EDIT2: Fjernet noe tekst som jeg ikke kan finne kilde til 5117547[/snapback] takk..! Jeg har pratet med Mpx.no i dag og har resetta bios ... så skal jeg legge inn xp på nytt nå i kveld..instalere AGP drivere og det.. så skjermkort driver til slutt.. Det er de eneste alternativer jeg har igjen.. de på mpx mente på det mulig kunne være en feil med komunikasjon mellom det spesifikke kortet mitt og hovedkortet.. så jeg har bestilt nytt hovedkort så det kommer om noen dager.. Men uansett så skal jeg se om det funker om jeg formaterer og legger inn windows på nytt siden jeg har oppdatert bios pluss resetta den så om det funker trenger jeg ikke nytt hovedkort bør jeg foresten stille bios på "default" når jeg formaterer igjen da ? Mvh: OleMz Endret 7. november 2005 av OleMz Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 7. november 2005 Rapporter Del Skrevet 7. november 2005 Nei det skal du ikke behøve legge os inn på nytt. Gå inn i bios å gjøre dette før du innstalerer BF2 CPU på default, ram på den spesifikke hastigheten Bare fjerne driverne(skjermkort og AGP) og legge dem inn på nytt med restart når du får beskjed. Agp driverne, nvidia og så BF2 Burde fungere da. Det med feil med komunikasjon mellom det spesifikke kortet og hovedkortet kan være en mulighet. Det var det jeg redigerte bort i første post siden jeg ikke var sikker på dette XFX funger brillefint her med 77.77 driverne Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 8. november 2005 Rapporter Del Skrevet 8. november 2005 (endret) Her har du siste driverpakke (inkl. agp og alt annet man trenger) til ULI chipsettet. http://torkelom.nettbutikk.no/Integrated210.zip Siste skjermkortdriver har du her: http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_81.85.html Jeg vill installert hele pakken før du installerer skjermdriveren. Du har avinstallert alle andre drivere fra tidligere hovedkort evt. skjermkort? Endret 8. november 2005 av torkelma Lenke til kommentar
OleMz Skrevet 8. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. november 2005 Her har du siste driverpakke (inkl. agp og alt annet man trenger) til ULI chipsettet. http://torkelom.nettbutikk.no/Integrated210.zip Siste skjermkortdriver har du her: http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_81.85.html Jeg vill installert hele pakken før du installerer skjermdriveren. Du har avinstallert alle andre drivere fra tidligere hovedkort evt. skjermkort? 5121939[/snapback] Jada.. helt nytt hovedkort og ny prosessor .. formaterte partisjonen på hardisken og la inn win XP SP2 .. Gjor forøvrig det i går kveld, (igjen) formaterte disken og la inn xp på nytt.. Så nye drivere som lå på ASRock sin hjemme side .. så la jeg inn skjermkort driver etter det .. stilt inn i bios det som skal stilles på . (gjorde som han over her viste på bildene) men fortsatt samme problem ... sitter og leser litt i manualen til skjermkortet nå , hva er egentelig "Expert-tool" og det med "Core clock setting" og " memory Clock setting" og "safe mode setings" ? er det noe der jeg kan forsøke? Mvh: OleMz Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 8. november 2005 Rapporter Del Skrevet 8. november 2005 (endret) Her har du siste driverpakke (inkl. agp og alt annet man trenger) til ULI chipsettet. http://torkelom.nettbutikk.no/Integrated210.zip Siste skjermkortdriver har du her: http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_81.85.html Jeg vill installert hele pakken før du installerer skjermdriveren. Du har avinstallert alle andre drivere fra tidligere hovedkort evt. skjermkort? 5121939[/snapback] Jada.. helt nytt hovedkort og ny prosessor .. formaterte partisjonen på hardisken og la inn win XP SP2 .. Gjor forøvrig det i går kveld, (igjen) formaterte disken og la inn xp på nytt.. Så nye drivere som lå på ASRock sin hjemme side .. så la jeg inn skjermkort driver etter det .. stilt inn i bios det som skal stilles på . (gjorde som han over her viste på bildene) men fortsatt samme problem ... sitter og leser litt i manualen til skjermkortet nå , hva er egentelig "Expert-tool" og det med "Core clock setting" og " memory Clock setting" og "safe mode setings" ? er det noe der jeg kan forsøke? Mvh: OleMz 5123741[/snapback] Det er overklokkingsprogrammet til Gainwards. Ikke så dumt å sette den på safe settings. Da er nok ingenting overklokket Endret 8. november 2005 av torkelma Lenke til kommentar
OleMz Skrevet 14. november 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. november 2005 >D JESS ! DA er problemet løst.. Fikk nytt hovedkort på fredag (Abit AV8 Socket 939 Hovedkort ) og skiftet det og satt alt inn,. formaterte og smelte inn BF2 å da FUNKA det !! :lovecrazed: Så da er vel konklusjonen at hovedkortet og det spesifike skjermkortet ikke var gode venner .. Så nå er jeg fornøyd igjen >D Takker for all hjelp her ! Mvh: OleMz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå