Torjus Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Skal til å lage den nye hjemmesiden min nå, men jeg tenkte å prøve noe nytt, men er usikker på hvordan jeg skal gjøre det... Slik skal det se ut til slutt: Men slik ser det ut uten meny: Etter jeg har delt opp menyen, hvordan plasserer jeg da menyen nøyaktig der jeg vil ha den oppå headeren? Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Du setter bredde, floater til høyre og setter marginer. Veldig lett egentlig. Lenke til kommentar
resol Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 padding / margin i css Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Eller position position: absolute; top: 13px; /* 13px fra toppen */[ left: 50ox; /* 50px fra venstre-side */ PS! Tallene er bare et eks... De vil ikke stemme med ditt bildet Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Eller position position: absolute; top: 13px; /* 13px fra toppen */[ left: 50ox; /* 50px fra venstre-side */ PS! Tallene er bare et eks... De vil ikke stemme med ditt bildet 5113696[/snapback] Njaa, hvordan vil det arte seg hvis sida skal være midtstilt? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Okey... men hvordan skal jeg gjøre dette i html fila da? <body> <div id="wrap"> <h1><span id="borte">Header</span></h1> <div id="meny"> <a href="index.php" id="hjem"><span>hjem</span></a> <a href="ommeg.html" id="ommeg"><span>om meg</span></a> <a href="galleri.html" id="galleri"><span>galleri</span></a> <a href="kontakt.php" id="kontakt"><span>kontakt</span></a> </div> <div id="bg"> <div id="main"> <h2>test</h2> </div> </div> </body> Siden: http://home.no.net/fuzzy2 Endret 6. november 2005 av fUzZy^ Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) For det første skal en meny være en liste og ikke divs. <ul id="meny"> <li><a href="index.php" id="hjem"><span>hjem</span></a></li> <li><a href="ommeg.html" id="ommeg"><span>om meg</span></a></li> <li><a href="galleri.html" id="galleri"><span>galleri</span></a></li> <li><a href="kontakt.php" id="kontakt"><span>kontakt</span></a></li> </ul> Så setter du sånn i CSS: ul#meny li { float: right; margin: Xpx Xpx Xpx Xpx; /*Top-right-bottom-left*/ width: Xpx; display: inline; } Edit: endret litt css. Endret 6. november 2005 av ett Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Har det så mye å si? Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Hvis du ikker bryr deg er det greit for meg. Bare bytt ut ul#meny li, med div#meny, så er det greit... Men trodde at du visste dette så mye som du er i webcafeen. Ble litt skuffa nå. Endret 6. november 2005 av ett Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Hehe. Mene, jeg prøvde det du sa, men da ble menyen speilvendt EDIT: Ikke prøv å se siden i IE engang Endret 6. november 2005 av fUzZy^ Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Skjønner ikke helt hvorfor det ble sånn. Smell på en width på ul. F.eks 250px; Edit: Prøv å legge til margin-right: 165px; på ul. Tror det skal funke. Endret 6. november 2005 av ett Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 float right gjør det. Den endrer rekkefølgen. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Ok Men hvordan i all verden skal jeg få menyen oppå bildet nå? Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Anyone? 14 tegn Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Klipp opp sånn som jeg har gjort der: Hier Bare klipp det sånn liksom. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Ok, jeg visste om den metoden, men ville prøve på den beste metoden, men får det ikke til så jeg bruker heller den jeg brukte på den gammle siden (Den som du nevner skate4life) EDIT: Leif er rundt Endret 7. november 2005 av fUzZy^ Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Det er den beste metoden. SÆVV Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 (endret) Ok, så langt har jeg kommet til nå: http://home.no.net/fuzzy2/ Hvorfor virker "bg" i IE, men ikke FF? EDIT: prøvde å ta vekk cutenews, men samme resultatet Endret 7. november 2005 av fUzZy^ Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 7. november 2005 Forfatter Del Skrevet 7. november 2005 Noen som vet? Hva er det som gjør at det virker i IE men ikke i FF? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå