Gå til innhold

Forsikringssak - hvem har "skylden" ?


Kvammis

Anbefalte innlegg

Var så uheldig å krasje i en buss i dag.. Her er mer eller mindre det som skjedde:

 

Jeg kjører bak en buss har "helt grei avstand" etter min mening.

Men kanskje ikke stor nok, uansett, det regner ute også er det en stor dam i veikanten.

 

Så bussjåføren bråbremser for å ikke sprute vann på noen som gikk på fortauet (merk: det går fint an å se dammen et stykke unna) når den bremser måtte jo nesten jeg også bremse, og som det ofte er med mopeder velter de når man bråbremser, ihverfall i regn.

 

Sykkelen sklir under bussen og blir sittende fast der, jeg slir også litt men stopper når kneet treffer bakdelen av bussen.

 

Mopeden tok jo endel skade, mye knekte og knuste kåpedeler, lys, hendler o.l.

 

Det jeg lurer på er om det er noen sjanse for at forsikringen til busselskapet tar støyten ?

Hun som er "vitne" mente ihvertfall at jeg hadde fordelen.

Endret av Kvammis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
din feil , alle "påkjørsler " som skjer bakfra er automatisk din feil , uansett hvordan bilen forran deg kjørte

5104731[/snapback]

 

Seriøst ? Selvom det kunne vært unngått ved at han fulgte litt bedre med så er det min skyld ?

5104791[/snapback]

 

jepp , sånne saker er det ALDRI tvil i , kommer du bakfra er det din feil

 

Kjører du inn i den som er foran deg har du ikke hold god nok avstand, og heller ikke kjørt etter forholdene ;)

5104813[/snapback]

 

Du har vel forsåvidt et poeng der :p

Avstanden var vel mer grei hvis det hadde vært tørt, som vet ikke var :hm:

5104840[/snapback]

 

 

vell det var ikke tørt ergo så må du svi , sånn er livet ,

Lenke til kommentar
Går ut i fra at trådstarter har hørt om 1001-1002-1003. Bruk den.

 

5107371[/snapback]

 

 

Den regelen hjelper ikke på moped på våt/glatt vei...

 

Hadde en lignende episode i april, men kom ingen vei hos forsikring/politi..

5108244[/snapback]

 

 

hvist gjør den det , mopede / mc stopper MYE kjappere en biler / busser på altslags føre

 

og hvist man følger 3 sek reglen så skal det være UMULIG og kjøre på en bil bakfra med moped

Lenke til kommentar

Helt klart din feil!

 

Hold avstand, 1001-1002-1003. Det finnes folk som kliner inn bremsen når man ligger å presser på bilen som man har forran. Slik at man kjører inn i bilen forran. Da er det din feil!

 

Så hold avstand, det finnes ikke noe mer irriterende en folk som skal ligge å presse langs veiene når man kjører allerede 10kmh over farts grensa eller holder den!

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg føler med deg, skikkelig surt.

 

Til de andre inspillene her som lurte på bråbremsing helt brått på vei.

Dette må være lov, se for deg følgende situasjon, en person ser en skygge fare over veien, tror det er en katt og velger selvsagt å bremse ganske hardt for ikke å drepe katten. Helt ok grunn. Å kræsje med katten vil både drepe katten og kanskje føre til ustabilitet i bil/sykkel eller liknende.

 

La oss nå si det bare var en skygge, da kan man ikke "dømme" denne personen for feilaktig oppbremsing. Dette vil jo da skape en holdning hos trafikanter som sier at man skal vite hva man bremser for.

Og man kan jo ikke akkurat vente med å bremse til man vet om man virkelig ser noe i veien eller ikke...

 

Er vel da greit at påkjørsel bakfra blir den som kjørte på sin skyld... og at heller de bak må holde "riktig" avstand...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...