Moksha Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 (endret) jeg har lyst til å oppgradere min 3,5 års gamle maskin slik at jeg bedre kan spille spill med 3D-grafikk osv. Jeg har dette hovedkortet, og kommer til å oppgradere fra 512 MB minne til 1024 MB. Jeg har dette gamle skjermkortet. Tror dere dette nye skjermkortet vil bety mye for min maskin, eller erdet ikke verdt pengene? Han jeg snakket med på komplett mente ikke det ville være så stor forskjell... Er det kanskje bedre å gjøre noe annet lurt? F.eks. ennå mer minne? Jeg regner med de fleste av dere vil si at jeg skal kjøpe en helt ny maskin siden den er så gammel, men jeg kan ikke det nå Prosessoren jeg har er forresten 1,6 GHz Northwood Pentium 4, og harddisken er 7200 RPM med 2 GB cache. Endret 4. november 2005 av Moksha Lenke til kommentar
Max Mekker Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Jeg regner med de fleste av dere vil si at jeg skal kjøpe en helt ny maskin siden den er så gammel, men jeg kan ikke det nå Det har du helt rett i. Det er ikke så mye vits i å bruke mye penger på oppgradering av en så gammel maskin. Du bør få en raskere CPU i tillegg da den du har vil være en flaskehals ved kjøp av nytt skjermkort. Da må du ha et nytt hk. I tillegg så bør du kjøpe et bedre skjermkort enn det du har funnet fram til, f.eks et GeForce 9600gt. Hva er budsjettet ditt? Lenke til kommentar
kvase Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 har du ikke mulighet til oppgraderingset fra for eksempel http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=25226 andbefaler jeg til og vente til du har bedre råd Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 har du ikke mulighet til oppgraderingset fra for eksempel http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=25226 andbefaler jeg til og vente til du har bedre råd 5103569[/snapback] Ikke alle som har så mye penger, PSU bør byttes ut osv... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Både hovedkortet ditt og det gamle skjermkortet er AGP 4x. Jeg ser ingen grunn til at du skal bytte om dette skjermkortet med et PCI skjermkort og dermed få en flaskehals i PCI-bussen. Skal du benytte PCIe må du bytte hovedkort. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Her har du mye bedre og billigare kort: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306736&cks=PRL Lenke til kommentar
kvase Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 enig med jarmo det kortet Lenke til kommentar
Moksha Skrevet 4. november 2005 Forfatter Del Skrevet 4. november 2005 (endret) Busjett ja... dumt av meg å ikke nevne det. Jeg tenkte først bare på å kjøpe mer minne, men så ... dere vet hvordan det er... Men det må iallefall koste mindre enn 2000 kroner. Hvis jeg skal kjøpe nytt hovedkort sånn, så regner jeg med at jeg må bytte stort sett alt, kabinett og det hele. Jeg håpet jeg skulle få bedre råd neste år, så kanskje da Ellers så fikk jeg høre et tips nettop, nemlig at man kan bruke AGP 8x kort på AGP 4x hovedkort. Man mister naturlig nok noe, men ytelsen blir kanskje bedre likevel. Edit: Så akkurat at det kortet Jarmo anbefalte var 8x, så da stemmer det tipset antagelig da...? Endret 4. november 2005 av Moksha Lenke til kommentar
Moksha Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Er det noen som vet noe om dette? Kan AGP 8x kort brukes på et 4x hovedkort? Lenke til kommentar
kvase Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 ja agp 8x kan brukes på 4x Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå