Gå til innhold

nvidia kort som er bedre enn 9800pro?


zulo

Anbefalte innlegg

Hva er et billig alternativ fra nvidia for å overgå

ytelsen til sapphire radeon 9800 pro 128mb ?

 

Tenkte på nvidia 6700 LE som kan softmoddes?vil det ha bedre ytelse?

 

Grunnen er at jeg driver med programmering i java3d og ati er buggy på java3d..så jeg skal altså bytte til nvidia som jo også er bedre på opengl.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

geforce 6800 xt høres bra ut, det er visst rett over 6800 LE, men det XT kan softmoddes men ikke med 100% sikkerhet..så det kan hende at jeg ikke får noen flere pipelines.

 

Men hvilke av de andre 6800 kortene kan 100% sikkert softmoddes? LE? Vil ha mest mulig for pengene så lenge det uansett hvilken type 6800 jeg kjøper er bedre enn radeon9800 pro...eller like bra da..

Lenke til kommentar

Det kommer vel an på hvilket kort det er. Et 6600GT kort klarer seg fint med 128, mens det blir litt snaut for å utnytte kreftene til et 7800GTX.

 

Det er et gammelt tjuvtriks i grafikkortbransjen å ”oppgradere” eldre kort ved å bytte ut original minnet med dobbelt så mye minne av en dårligere kvalitet. Så kaller de det noe tøft og selger det med 30 % tillegg i pris.

Endret av Dr.Ittsekk
Lenke til kommentar
Dere får korrigere meg hvis jeg tar feil, men er det ikke slik at man bør ha 256 MB RAM på skjermkortet (fortrinnsvis DDR3-RAM) hvis man vil ha god ytelse i høyere oppløsninger? Ser at en del av det som blir foreslått her bare har 128 MB RAM.

5098829[/snapback]

 

Nytter lite med 256 MB hvis det bare er 64 bit f.eks... Minne har forskjellig hastighet, så ikke gå i den fella! 128 MB med 256 bit fungerer faktisk veldig bra til det aller meste.

Lenke til kommentar

Bestilt.

 

Tusen takk for alle tipsene og at noen brukte tid på å finne frem ting.

 

Bestilte Geforce 6800 XT i natt..

 

Nøyaktig: XFX GeForce 6800XT 128MB DDR, 325Mhz, AGP8X, Tv-Out, DVI, Retail

 

Fant ut at det holder for meg, dette er visst litt over 6800LE og kan softmoddes hvis jeg har flaks. Men uansett blir det nok bedre enn det jeg har og kravet var jo egentlig kun at det skulle være like bra som r9800pro eller bedre og at det var nvidia (pga ati driverproblemer med java3d). Egentlig spiller jeg alle spill jeg vil nå med r9800pro helt fint det var kun dette java3d-problemet som plaget meg.

Lenke til kommentar

Takk

prøvde å åpne pipelines men da ble det artifacts i windows. Skal prøve med 12 pipelines seinere kansje det går. Men ellers bra, 7200 poeng i 3dmark03 og spillene går glattere enn med radeon9800pro som j hadde..battlefield 2 går også :) og java3d programmene mine går så det suser.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...