jingt Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Er du kristen? Hvilken menighet? Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Er du kristen? Hvilken menighet? 5090679[/snapback] Volsdalen, Ålesund... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 HAHA! Kjenner en som prøvde å melde seg ut fra Volsdalen, året etterpå var han innmeldt igjen Lenke til kommentar
clario Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Nei, er ikke kristen, kommer sansynlig ikke til å bli det i fremtiden heller.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Jeg har aldri vært kristen (døpt, mdl. i menighet, e.l.), ei heller noen i min nærmeste familie. Allikevel stod jeg inntil nylig oppført som medlem i Den norske kirke - kjeltringene hadde meldt meg inn uten mitt vitende. (Igjen vil jeg benytte anledningen til å oppfordre alle om å ta kontakt med Kirken, for å sjekke om dere feilaktig står oppført som medlemmer.) Lenke til kommentar
since91 Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Jepp, er kristen! Menighet: Levende Ord! (og er stolt av det) Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Nei og vil neppe bli det heller siden det var mennesket som skapte Gud. Lenke til kommentar
jingt Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Jeg er kristen. Døpt og komfirmert i statskirken, men har senere funnet Jesus i Frelsesarmeen. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Jeg tilhører Ål Menighet, Oppland, og Ål Kirke ligger 1 km unna meg (Har vel snart et titalls kirker innen 10 min avstand med bil ). Er medlem i statskirken. Kristen har jeg derimot aldri regnet meg som Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Nei, er ateist, ikke døpt, og oppfordrer alle foreldre som ikke har noe kirkelig livssyn til å ikke døpe ungene sine!! Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Jeg er ateist, døpt, og medlem i Klevstrand Menighet. Den menigheten vil dog miste et medlem etter hvert. Jeg ønsker skille mellom kirke og stat, da jeg mener det er mer enn riktig at religiøse folk finansierer sin egen tro. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 1. Ateist. 2. Har meldt meg ut av statskirka som hadde snik-innmeldt meg (nei jeg er ikke døpt) Lenke til kommentar
The Norwegian Pikie Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Tror på "en" gud.. Men tregner ikkje kirken. Bare folkene.. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Grunnen til at jeg er medlem i statskirken, og vil være det en god stund fremover, er de praktiske hensyn. Giftemål/begravelser osv. går mer eller mindre automatisk for medlemmer i statskirken, og med det tåpelige systemet vi har i dag vil neppe kirken få mindre penger selv om jeg melder meg ut. Jeg står for omtrent det samme som TFT i denne saken, men holder meg innmeldt så lenge det gjør mer godt for meg å være medlem enn det gjør vondt for kirken at jeg ikke er medlem. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 eg er såpass kristen at eg er Døpt, konfirmert, og forhåpentligvis bli gift (i kirke) og begraves når den tid kommer. Et lite OT spørsmål: dei osm ikkje er kristen her i landet, og har ingen forbindelse med den norske kirke, hvor blir dei gravlagt hen? Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Tror på "en" gud.. Men tregner ikkje kirken. Bare folkene.. 5095521[/snapback] Etter som jeg har forstått det, så er folkene kirken. Med andre ord, kirken er ikke ett bygg, det er menneskene i det kristne trosamfunnet. Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 dei osm ikkje er kristen her i landet, og har ingen forbindelse med den norske kirke, hvor blir dei gravlagt hen? Det finnes borgerlig gravferd i regi av Humanetisk forbund. Men det å bli kremert, da? Har det noe med kirka å gjøre? Hadde tenkt til å bli kremert, men ikke hvis det er i regi av kirka... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Gravstedene er kommunale. Det finnes livssynsnøytrale sermonier for det meste, inklusive gravferd og bryllup. Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Det blir nevnt flere ganger her at man bør sjekke om man er innmeldt i statskirka,eller ei. Hvor kan man gjøre dette? Sende mail til staten, eller finnes det en nettside man kan gå inn og sjekke dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg