Cocytor Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 (endret) Hei Jeg har et problem med min nye bærbare som jeg håper noen kan hjelpe meg med. Det er en Vega (produsent Uniwill) 259ien kjøpt hos itbutikken.no Specs: 2.13 GHz 770 1 GB RAM 533 GO 6600 256MB (Maskinen har 2 skjermkort men problemet er med dette) Den er betilt uten OS installert og jeg har (flere ganger nå) installert OEM WindowsXP norsk versjon selv. Sammen med dataen fulgte en cd med drivere. Systemet har fra første stund vert ustabilt. Jeg opplever å få feilmeldinger fra første gang jeg går inn i window. Problemet topper seg imidlertid ved installering av skjermkort driver. Det fulgte med driver 73.00 fra produsenten. Denne fungerte for så vidt greit, men ga blå skjerm og flimring første gang jeg startet windows etter installasjonen. Driveren er imidlertid utdatert og jeg ønsket å oppdatere den for å kunne spille spill. Drivere fra Nvidia lar seg ikke installere, men det skjønner jeg er et felles problem for bærbare med Nvidia kort. Derfor har jeg prøvd å laste inn drivere fra Laptopvideo2go.com. Jeg har prøvd driver 77.70, 81.84, 81.85 og 81.87. Systemet blir hver gang ustabilt og programmer lukker seg. Noen ganger fryser hele windows. Noen ganger kan jeg ikke engang starte windows med dette skjermkortet. Da får jeg bare blåskjerm og feilmelding. Jeg har prøvd drivere fra omegadrivers. Dette gir enda verre resultat. Jeg har prøvd å laste ned alle driverne fra Uniwill.com (også chipset driver). Men dette var de samme som fulgte med på CD og ga i grunnen ustabilt system ved nedlasting de også. Jeg har prøvd å installere BF2, men klarer selvfølgelig ikke å starte det. Prøvd så å installere spillet LOTR Kampen om midgard. Heller ikke dette lot seg kjøre. Jeg begynner å lure på om det er noe galt med skjermkortet eller er det bare jeg som knoter. Jeg tenker på å sende hele maskinen i retur. Hvis det er noen som har hatt tålmodighet til å lese alt dette håper jeg de kan hjelpe meg. Jeg er lei av å reinstallere windows og laste inn drivere. Takker for alle tips som kommer. Endret 1. november 2005 av Cocytor Lenke til kommentar
nerval Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 ville ringt kundeservice og hørt med dem.. virker som en hw feil Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Dette er slik jeg gjorde det: Installerte XP --> serivice pack 2 --> intel inf driver: http://www.station-drivers.com/telechargem...v7.2.2.1006.exe --> Intel skjermkort driver: http://downloadfinder.intel.com/scripts-df...ystems&lang=eng --> Lydkort driver: ftp://152.104.238.194/pc/hda/alc880d/WDM_R126.exe --> Nettverkskort driver: ftp://152.104.238.194/cn/nic/rtl8169rtl81...(635)(1018).zip --> trådløst nettverkskort driver (hvis du har intel - last ned nyeste fra intel sine sider). --> byttet om til nvidia skjermkortet og installerte 81.84 driverene med modifisert inf fil. Det var vel i grove trekk det meste av drivere jeg har brukt. Lenke til kommentar
Cocytor Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 (endret) Dette er slik jeg gjorde det: Installerte XP --> serivice pack 2 --> intel inf driver: http://www.station-drivers.com/telechargem...v7.2.2.1006.exe --> Intel skjermkort driver: http://downloadfinder.intel.com/scripts-df...ystems&lang=eng --> Lydkort driver: ftp://152.104.238.194/pc/hda/alc880d/WDM_R126.exe --> Nettverkskort driver: ftp://152.104.238.194/cn/nic/rtl8169rtl81...(635)(1018).zip --> trådløst nettverkskort driver (hvis du har intel - last ned nyeste fra intel sine sider). --> byttet om til nvidia skjermkortet og installerte 81.84 driverene med modifisert inf fil. Det var vel i grove trekk det meste av drivere jeg har brukt. 5090407[/snapback] Nå har jeg ikke gjort punktene over. Selvom jeg har lastet ned og installert drivere fra produsenten Uniwill. Problemet oppstår ved installasjon av driver for Nvidiakortet. Har prøvd 81.84 med mod inf fil. Det frister ikke til gjentakelse Kan det være en feil på kortet? En annen ting. Når jeg åpner menyen for det trådløse nettverkskortet står det som "av". Jeg klarer ikke å skru det på i menyen men får vite at jeg må skru det på manuelt!?. (Det er ingen manuell bryter) Nå har jeg ikke trådløst nettverk hjemme. Men jeg burte vel kunne skru på kortet likevel? Endret 1. november 2005 av Cocytor Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Det er tre knapper til venstre for av/på knappen, den lengst til høyre/nærmest av/på kanppen er for å skrue av/på trådløst nettverkskort. Klart det kan være feil på kortet. Kanskje ikke kjøleløsningen er festet korrekt slik at det blir for varmt med en gang? Du bor vel ikke tilfeldigvis i Stavanger området? I så fall kunne du ha kommet en tur bortom meg så vi kunne sammenlignet. Lenke til kommentar
Cocytor Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 Ja selvfølgelig er det der påknappen er. Må ha blitt ukonsentrert av problemene med skjermkortet Problemet med skjermkortet er der imidlertid ennå. Bor i Bergen så det blir nok litt lang til Stavanger, men takk for tilbuddet. Jeg skal kontakte Itbutikken i dag. Men kan de hevde at det ikke er noen i veien fordi de store problemene oppstår ved installering av "uekte" drivere? De kan kanskje hevde at jeg skal holde meg til drivererne som som fulgte med? I så fall ser jeg ingen annen løsning enn å bruke 14 dager retur retten min. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Ja selvfølgelig er det der påknappen er. Må ha blitt ukonsentrert av problemene med skjermkortet Problemet med skjermkortet er der imidlertid ennå. Bor i Bergen så det blir nok litt lang til Stavanger, men takk for tilbuddet. Jeg skal kontakte Itbutikken i dag. Men kan de hevde at det ikke er noen i veien fordi de store problemene oppstår ved installering av "uekte" drivere? De kan kanskje hevde at jeg skal holde meg til drivererne som som fulgte med? I så fall ser jeg ingen annen løsning enn å bruke 14 dager retur retten min. 5093776[/snapback] Ikke sikkert det er tilfelle, men om det er mulig å oppgradere bios på pcen så hender det det kan hjelpe Lenke til kommentar
Cocytor Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 Ikke sikkert det er tilfelle, men om det er mulig å oppgradere bios på pcen så hender det det kan hjelpe 5093856[/snapback] Har tenkt på det selv men bios på Uniwill sine sider er versjon 1.0 så jeg tror ikke det er noen hjelp i å prøve det, Lenke til kommentar
Cocytor Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 Kontaktet Itbutikken i dag. De sendte meg videre til Notebookservice.dk som de får deres varer fra. Her anbefalte en hyggelig support at jeg lastet ned driverne fra deres side. Jeg reinstallert windows og lastet inn driver slik han anbefalte. Dette er hva skjedde: Etter å ha installert driver til intel skjermkortet får jeg denne feilmelding første gang jeg starter windows: "Explorer har fått et problem og må lukkes." Deretter må jeg bruke ctrl+alt+del for å skru av dataen da startmemyen ikke kommer opp Deretter går jeg i Nividia mode og installerer driveren. Lukker windows og følgende skjer ved oppstart: Skjermen blir blå med en feilmelding som jeg ikke rekker å lese hele av men som i hvert fall sier noe om at minnet dumpes. Deretter blir skjermen svart.... Jeg klarer nå ikke å starte dataen i hverken Nvidia eller intel mode. Jeg kontakter support igjen. Han anbefaler at jeg tar ut rambrikkene og bytter de rundt. At jeg prøver å kjøre med en enkelt rambrikke og i hver port. Jeg gjør det uten effekt. Dataen starter bare i svart. Tilslutt klarer jeg å starte dataen ved å boote fra Windowscd. Windows kjører så jeg bestemmer meg for å teste stabiliteten. Jeg laster inn LOTR kampen om midgard. Et spill som skulle kjøre uten problemer på dette systemet. Jeg starter opp... det går en liten evighet... Jeg får den blå skjermen med dumping av minnet igjen. Dette skjer 2 ganger jeg starter spillet. Tredje gang starter spillet etter lang tid og jeg klarer å spille i ca 5 min. I det jeg kopler i eksterne høytalere får jeg blå skjerm. Hvis det i det hele tatt er noen som gidder å lese alt dette her, kan jeg fortelle at maskinen nå er sendt tilbake som reklamasjon. Jeg gir de én sjanse til å fikse den. Ellers benytter jeg meg av 14 dagers returrett. (Jeg har jo hatt den i mindre enn en uke så jeg går ut i fra at jeg har en uke igjen når jeg får maskinen tilbake....håper jeg) Lenke til kommentar
drvcd Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Kontaktet Itbutikken i dag. De sendte meg videre til Notebookservice.dk som de får deres varer fra. Her anbefalte en hyggelig support at jeg lastet ned driverne fra deres side. Jeg reinstallert windows og lastet inn driver slik han anbefalte. Dette er hva skjedde: Etter å ha installert driver til intel skjermkortet får jeg denne feilmelding første gang jeg starter windows: "Explorer har fått et problem og må lukkes." Deretter må jeg bruke ctrl+alt+del for å skru av dataen da startmemyen ikke kommer opp Deretter går jeg i Nividia mode og installerer driveren. Lukker windows og følgende skjer ved oppstart: Skjermen blir blå med en feilmelding som jeg ikke rekker å lese hele av men som i hvert fall sier noe om at minnet dumpes. Deretter blir skjermen svart.... Jeg klarer nå ikke å starte dataen i hverken Nvidia eller intel mode. Jeg kontakter support igjen. Han anbefaler at jeg tar ut rambrikkene og bytter de rundt. At jeg prøver å kjøre med en enkelt rambrikke og i hver port. Jeg gjør det uten effekt. Dataen starter bare i svart. Tilslutt klarer jeg å starte dataen ved å boote fra Windowscd. Windows kjører så jeg bestemmer meg for å teste stabiliteten. Jeg laster inn LOTR kampen om midgard. Et spill som skulle kjøre uten problemer på dette systemet. Jeg starter opp... det går en liten evighet... Jeg får den blå skjermen med dumping av minnet igjen. Dette skjer 2 ganger jeg starter spillet. Tredje gang starter spillet etter lang tid og jeg klarer å spille i ca 5 min. I det jeg kopler i eksterne høytalere får jeg blå skjerm. Hvis det i det hele tatt er noen som gidder å lese alt dette her, kan jeg fortelle at maskinen nå er sendt tilbake som reklamasjon. Jeg gir de én sjanse til å fikse den. Ellers benytter jeg meg av 14 dagers returrett. (Jeg har jo hatt den i mindre enn en uke så jeg går ut i fra at jeg har en uke igjen når jeg får maskinen tilbake....håper jeg) 5096351[/snapback] Utrolig kjedelig det der! Ble jeg litt engstelig..... Satt med kredittkortet klar for bestilling hos Itbutikken siden Netshop tydeligvis ikke har den på lager. Hatt reklamasjon mot Itbutikken før og det er noe treg reaksjonstid, men gikk greit. Andre som har hatt lignende problemer med laptop fra Itbutikken? Lenke til kommentar
Frodemann Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Andre som har hatt lignende problemer med laptop fra Itbutikken? 5096405[/snapback] Sitter med "kampanjetilbudet" på 259'en fra ITbutikken, på fanget, i sengen nå. Er strålende fornøyd med maskinen så langt. Bestillte den 18/10 og hadde den 26/10. Synn å lese om Cocytor som tydeligvis fikk en defekt maskin. Jeg hadde kanskje flaks, men ITbutikken funka for meg... Lenke til kommentar
Cocytor Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 Andre som har hatt lignende problemer med laptop fra Itbutikken? 5096405[/snapback] Sitter med "kampanjetilbudet" på 259'en fra ITbutikken, på fanget, i sengen nå. Er strålende fornøyd med maskinen så langt. Bestillte den 18/10 og hadde den 26/10. Synn å lese om Cocytor som tydeligvis fikk en defekt maskin. Jeg hadde kanskje flaks, men ITbutikken funka for meg... 5097500[/snapback] Hvilken skjermkortdriver bruker du? Har du testen den på spill? Lenke til kommentar
Frodemann Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Hvilken skjermkortdriver bruker du? Har du testen den på spill? 5098636[/snapback] - Intel grafikk: Den som fulgte med på CD'n. - nVidia: 81.84 med modda .inf som OC-freak har beskrevet en plass her på forumet. Eneste spillet jeg har kjørt er Richard Burns Rally - det kjører stort sett fint, men har hatt noen krasjer. Har foreløpig ingen formening om det skyldes spillet eller skjermkort. Lenke til kommentar
Tralletodd Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 (endret) Bestilte kampanjetilbudet på 259EN hos Itbutikken. Synes dette var et supert tilbud. Fikk maskina etter 8 dager. Dette gikk fort tenkte jeg. Det første som skjedde var at etter 1 time lading slo alle "ladelysene" seg av og uansett hva jeg gjorde skjedde det svært lite der. Etter noen timers venting bestemte jeg meg for å installere Windows XP Pro. Dette gikk fint. Noen manglende drivere selv etter ful installering fra medfølgende CD. Så gikk det galt. Blåskjermene begynte å dukke opp. Disse blinket bare i 1 sekund. Rakk å se at det sto "invalid work queue item" og "starting to dump physical memory". Dette forstsatte, og enkelt ganger gikk maskinen i loop med disse blåskjermene etterfulgt av øyeblikkelig reboot. Har prøvd å installere Windows XP pro flere ganger uten at dette bedrer seg. Prøvde også å installere Service Pack 2, men ble avbrutt av blåskjermen midt i installeringen, så den ble aldri ferdig. Får heller ikke startet på nytt. Sendte mail til Itbutikken for å høre hva de syntes jeg skulle gjøre. Da var det bare å sende maskinen min tilbake. De akter ikke å gi meg kompensasjon for mine plager, så vurderer sterkt å benytte meg av angreretteten på 14 dager. Utrolig surt å måtte reparere en ny maskin. Sitter jo da igjen med en reparert maskin. Håper bare det ikke blir noe mer problem med den. Lurte på om jeg kunne få en helt ny maskin siden angreretten fortsatt gjelder, men det var ikke mulig. De bare henviste meg til de som faktisk setter sammen maskinene. Skjønner ikke at de ikke kan gi noen plaster på såret. Er det flere som plages med 259EN? Håper at det er en maskin jeg kan ha mye glede av fremover. Lover dårlig når den må repareres allerede etter 2 timers bruk. Endret 5. november 2005 av Tralletodd Lenke til kommentar
Cocytor Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Jøss det er helt identisk med mine problemer. Ladelyset skrudde seg også av etter kort tid hos meg. (Tenkte bare at ja ja det var vel nesten fullt da) Sitter og tenker på om jeg skal ta bryet med å la de sende den tilbake til meg. Særlig nå som jeg ser flere har akkurat samme problem. Har forresten sett at kampanjetilbuddet har gått opp nesten 2000kr. Men det er fortsatt et "kampanjetilbud" lol. Men jeg kan vel kanskje gi de en (en eneste) sjanse. Hvis bare man kunne få 6800 i en 15tommer Lenke til kommentar
Tralletodd Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Hm. Vet ikke om jeg skal kalle dette gode eller dårlige nyheter. At flere har samme problem betyr jo at noe tydeligvis er galt, og at det må gjøre noe for å fikse det. Er man eneste med et problem er sjansen stor for at man rett og slett var uheldig. Er så usikker på om jeg skal la de beholde maskinen min nede i Danmark. Ser nå at den har ankommet Oslo. Tar jo sikkert flere uker før den er her nord igjen. På en annen side er det jo en vanvittig maskin. Knuser mange i tester og var svært elegant. Oppløsningen var jo fantastisk. Og nå som den har steget med 2000,- igjen er det ikke aktuelt å bestille en ny derifra. Ble med en gang nervøs da ladelampen slukket, da et av de to aberne med maskinen skulle være ladetiden. Opplevde også at det grønne lyset lyste konstant når laderen ikke sto i. Normalt skal grønt lys gi varsel om fullt batteri og at laderen fortsatt er i. Ønsker så inderlig en kompensasjon fra itbutikkens side, bare for å se litt godvilje lissom. Kunden har tross alt alltid rett. Lenke til kommentar
Cocytor Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 hmm Begge har samme feil. Begge har en maskin i Oslo som venter på å bli sendt til DK. Blir spennende å se om vi får samme maskin tilbake igjen. Ser ut som om Notebookservice i DK får litt å gjøre. Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 (endret) Jeg kan garantere deg at det er noe galt med maskinen din fysisk, mest antagelig vifteløsningen, jeg hadde det problemet, dro tilbake til butikken og de ordnet det på 5 min. Siden den gang har maskinen vært 100% stabil. Før det var maskinen 0% stabil og totalt upålitelig. Prøv å kjør maskinen kun i GMA-900 modus, hvis den kjører stabilt da, så er det garantert vifteløsningen, for den vil gå varm og kræsje eller slå seg av innen 3-4 minutter i GF6600 modus. Kan selvfølgelig være noe annet galt , men det er garantert hardware-feil eller dårlig feste ett eller annet sted. Dette vil ikke løses ved noen BIOS/firmware-oppgraderinger. Når det gjelder angrefrist, så har man rett til å få igjen pengene, få ny maskin eller hva man enn måtte ønske, dette er under loven, og ikke noe enhver nettbutikk kan redefinere som de ønsker, uansett om det er via en annen leverandør, uansett om de har satt det sammen selv eller ikke, du er dems sluttbruker/kunde, og dermed er det de som står ansvarlig ovenfor deg i henhold til angrefristen. 90% av alle nettbutikker unnlater å fortelle om alle rettighetene eller omtolker disse betingelsene i håp om at kunden ikke kjenner sine forbruker-rettigheter. Poenget med angrefristen i forbrukerloven er at det ikke er noen betingelser i det hele tatt. Dvs. du kan si f.eks "Jeg slo stortåa mi i går, og spiste 2 pizzabiter som var litt lunkne, derfor vil jeg heve kjøpet mitt og få igjen pengene. For de pengene bestiller jeg så en helt ny maskin." Med andre ord, du trenger ikke en saklig grunn i det hele tatt for å benytte deg av angrefristen. Når det gjelder reklamasjon, så har de du har handlet oss rett til å forsøke 2 reperasjoner, feiler de innen 2 forsøk har du rett til å heve kjøpet. I den perioden de har noe inne til reperasjon som ikke er grunnet din feil, så forplikter de seg til å gi deg en tilsvarende vare på utlån hvis dette tar lenger enn 1 uke. Dette er Norsk lov, og er 0% åpent for redefinisjon / omtolkning. Krev dine rettigheter og si klart og tydelig fra at du kjenner dine rettigheter der du har kjøpt maskinen. Ellers kan jeg si om maskinen: +: Sålenge du får en utgave av denne maskinen som virker som den skal, så er den ekstremt bra, ekstremt stabil, ekstremt rask i GF6600 modus, og ekstremt stillegående i GMA-900 modus. GF6600 mobile-utgaven er raskere en desktop GF6600, og ikke omvendt som er tilfelle med de fleste modeller. Dette kan ha med å gjøre at GF6600-mobile utgaven kom såpass mye senere enn stasjonær-utgaven, noe som da innebærer nyere teknologi som har gjort den en godt stykke raskere. Jeg har GF6600 på stasjonær, og den klarer ikke f.eks Doom III i fulle effekter på 1280x1024 i mere enn kanskj 15-20 FPS, det klarer derimot den mobile utgaven glatt uten problemer i rundt 60-70 FPS. Denne maskinen er en av Centrino-maskinene i dette prissegmentet med høyest score i 3DMark 03/05. Selvom maskinen har en elendig AMI-Bios, er maskinen såpass riktig optimalisert konfigurert fra før av på hardware-siden at du vil ikke oppleve det som noe stort minus. At man kan skifte mellom GMA-900 / GF6600 modus er utrolig befriende, det er som å ha to vidt forskjellige maskiner i ett. 80% av tiden kjører jeg i GMA-900 modus, og det nyter ørene mine godt av, for meg innebærer det 80% mindre hodepine ettersom jeg sitter gjerne 15-16 timer daglig foran maskinen når jeg jobber. De gangene jeg spiller switcher jeg over, og da er det så mye lydeffekter og ting og tang som skjer at jeg glemmer viftelyden, som forsåvidt er ganske subtil på denne maskinen. Skjermen er skarp og fin (1680x1050), med meget god lysstyrke, bedre enn gjennomsittet. GMA-900 er meget sterk på 2D, HD-DVD, grafiske programmer, dvs alt som ikke innbærer de nyeste 3D-spillene. Dermed trenger du aldri å switche over til GF6600-modus annet enn når du skal spille nye kraftige 3D spill. Den kjører f.eks lett HDTV-video i full 1920x1080p i GMA-900 modus uten noen form for hakking. GMA-900 er faktisk bedre enn jeg trodde, det er bare på 3D den er svak. på 2D matcher den uten problemer GF6600 og vel så det. Hardisken (kjører 100GB 5400RPM ST9100823A) er helt lydstille, og da mener jeg helt lydstille. -: DVD-brenneren (TSSTCorp TS-L532A) suger mere eller mindre når det gjelder hastigheter og platemerkestøtte, men den brenner alltid korrekt, også på merker den ikke støtter, da brenner den bare saktere. Mange DVD-brennere på bærbare suger ofte, og ofte brenner de ikke bare sakte, men direkte feil, noe som gjør brenneren ubrukelig. Denne brenneren brenner bare sakte (2 til 4X på de fleste platemerker), men er fullt brukelig og brenner korrekt heldigvis. BIOS er fra AMI, de er kjent for å lage "bloatware" bioser som er full av "fancy" ubrukelige "funksjoner", de har f.eks tatt seg tid til å lage en animert topplinje i biosen. AMI er for min del uforståelige, de driter ofte langt i å legge inn viktigere instillingsmuligheter, er ofte veldig begrensede og nesten bare til pynt. AMI er kjent for å brukes i "idiot"-merker / "mannen-i-gata" dyre bloatware merker som Compaq / Dell osv. Synd det ikke er Awardbios, som lager skikkelige bioser. Man kan ikke skru av/på skjermstrekking fra BIOS. Noe som resulterer i en stygg strukket Windows-boot logo og POST-BOOT logo. Estetisk pirking, men jeg er en pirkeper som setter estetikk høyt. Har ikke DVI-ut, kun VGA ut. (Den har selvfølgelig S-video ut som alle andre bærbare.) Ingen hurtigknapp eller autodetektering av ekstern skjerm, med andre ord irriterende å måtte gå inn å slå på hver gang den er f.eks koplet til HDTV'en. Det kan løses til en viss grad med andre drivere, tweaks osv, men aldri 100% auto-magisk-deteksjon med en gang du setter i pluggen til TV'en. Dette er forsåvidt ikke noe minus med denne maskinen spesielt, men et idiot-problem ingen bærbare-produsenter har tatt alvorlig hittils. Det finnes ingen bærbare i dag som gjør det 100% enkelt å kople til TV'en 100% automatisk uten å måtte løfte en finger. Av/På-knappen er inni maskinen ved tastaturet, og ikke på siden der den burde vært. Dvs. bruker du den mye eller mesteparten av tiden med en ekstern skjerm og tastatur, så må du da åpne lokket hver gang du skal skru den av / på. Igjen, også et problem 90% av alle bærbar-produsenter ikke tar alvorlig, så egentlig ikke er særtilfelle eller eget "-" for kun denne maskina. På en annen side, så er maskinen helt lydstille i GMA-900 modus, viften går aldri hvis den bare står i Windows uten at den brukes, det er umulig å høre at den er på med øret inntill da tilogmed, på den måten kan man egentlig bare la maskina stå på hele tiden. Maskina mi har stått på i 2 uker nå sammenhengende uten å kræsje eller reboote en eneste gang. Endret 5. november 2005 av Mr.Locke Lenke til kommentar
qwert Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 GF6600 mobile-utgaven er raskere en desktop GF6600, og ikke omvendt som er tilfelle med de fleste modeller. Dette kan ha med å gjøre at GF6600-mobile utgaven kom såpass mye senere enn stasjonær-utgaven, noe som da innebærer nyere teknologi som har gjort den en godt stykke raskere.Halveis offtopic, men det er ingen nyere teknologi i Go 6600. Brikkene er nøyaktig de samme. Grunnen til at 'Go' ofte er raskere er kun klokkehastighet. Go 6600 har en referansehastighet på 375/350 (det er dog opp til produsenten å bestemme de endelige klokkene) mens destop 6600 er klokket så lavt som 300/275. Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 <off-topic>Med andre ord, i de fleste tilfeller (med mindre produsenten velger en billigere løsning) så er Go-versjonen levert med onboard-minne som er raskere/bedre enn de fleste desktop-versjonene for å kunne stabilt kjøre opp klokkefrekvensen.</off-topic> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå