Gå til innhold

SmartXX meets Xbox360

BlastyTrasty

Anbefalte innlegg

Sikkert en del som har sett dette allerede, men der igjen sikkert noen som ikke har sett eller hørt det.

Et visst antall xbox 360 proto-typer som ble stjålet fra et lager i tyskland, og det ser ut som gutta i smartXX har fått tak i 3 av de.

Her er noen bilder:

x360_psu.jpg

Strømforsyningen. Har sett bilder av den før, men ikke med svensk påskrift... (?)

x360_mobo.jpg

Hovedkortet - mye kjøleribber der ser Dere

x360_cpu.jpg

Uten at jeg vet noe 100% - er jeg rimelig sikker på at dette er CPU'en(e) - Er det 3x CPU der, eller er det 3stk slike som på bildet?

x360_mod.jpg

Ser veldig snål ut den loddinga som jeg har ringa ut og forstørret. Ser ut som smartXX gutta allerede har begynnt å teste å modde maskinen

Hva syns tror Dere folkens? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første så går det ikke an å bli mer lavmål en tjuveri. Å støtte et selskap/gruppe som driver med dette er lavmål.

Å modde din Xbox 360 vil også si at din Xbox Live funksjonalitet blir totalt ubrukelig. Du vil ikke lengre kunne samle gamerscore points, du vil ikke kunne bruke alle funksjonalitetene som f.eks å kunne sammenligne din fremgang med andre på xbox live , du vil ikke kunne bruke marketplace for å oppdragere spillene dine med eventuelle offisielle patcher og lignende, får det sikkert ned på annet vis, men i det hele så gjør du konsollen din mindre brukervennlig og like primitiv som den orginale Xbox var. Modder du en Xbox 360 kan du ihvertfall begynne å kalle den for Xbox 1.5

Lenke til kommentar

den "modden" er sikkert gjort fra fabrikkens side. Det er ikke skjeldent at slike dev. modeller må finjusteres på denne måten før de sendes ut til bruk. I de modellene som havner i butikken, vil lederen antagelig ligge i hovedkortet allerede, om ikke M$ finner det billigere å la 20 10-årinnger sitte å lodde 16 timer i strekk for 30kr mnd da.

Endret av capy
Lenke til kommentar
Å modde din Xbox 360 vil også si at din Xbox Live funksjonalitet blir totalt ubrukelig.

5084997[/snapback]

Hvor har du fått med deg at "Live"-tjenesten blir ubrukelig på Xbox360 ved modding??

Uansett, for den utvidete funksjonaliteten som en mod gir kan jeg gladelig gi slipp på en tjeneste som krever at man betaler et månedsbeløp hver måned for i det hele tatt å kunne spille online. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Å modde din Xbox 360 vil også si at din Xbox Live funksjonalitet blir totalt ubrukelig.

5084997[/snapback]

Hvor har du fått med deg at "Live"-tjenesten blir ubrukelig på Xbox360 ved modding??

Uansett, for den utvidete funksjonaliteten som en mod gir kan jeg gladelig gi slipp på en tjeneste som krever at man betaler et månedsbeløp hver måned for i det hele tatt å kunne spille online. :thumbdown:

5085102[/snapback]

Gjør som du vil. Jeg misunner deg ihvertfall ikke. Funket Xbox Live med nedlastede spill før?

Jeg har tenkt å dra nytte utav alle de nye funksjonene på Xbox 360, så derfor lar jeg være å modde den.

40 kr i måneden koster det dersom du betaler for 1 år, stakkars deg hvis dette er for mye å passe inn i det månedtlige budsjettet.

Xbox Live har utviklet seg til å være mye mer enn bare å spille online, det har så ekstremt mange nye funksjoner, som er en stor grunn til at jeg velger Xbox 360. Jeg syns egentlig synd på de som foretrekker å modde konsollene sine bare så de slipper å betale for spillene, unngå å støtte utviklere, og gå glipp av å kunne spille i det desidert størte online samfunnet.

Og jo Live-funksjonaliteten vil bli ubrukelig siden Live-Aware kodene må fjernes fra spillet, eller så krever det eventuelt at du kobler ut Xboxen din fra internett og bare spiller med den offline slik at aktiviteten din i spillet ikke kan logges og registreres, siden alle spill er Live-Aware (for å sikre akkurat nedlastning av spill) og alle brukere vil automatisk være Live-Silver medlem vil det registreres om du kjører med uorginal hardware eller nedlastede spill dersom du knytter deg opp mot xbox live.

Ikke forvent å kunne dra full nytte av din Next-gen konsoll dersom du modder den ihvertfall.

Endret av Crockett
Lenke til kommentar
*snip*

5085158[/snapback]

Alt i alt er det altså bare spekulasjoner du kommer med.... :roll:

Nå har jeg selv en moddet xbox og ville absolutt ikke vært modden foruten. Boksen ville rett og slett være verdiløs! Jeg kan gjøre alt en vanlig Xbox kan og mere til.

Grunnen til at jeg moddet den var ikke for å spille enkle konsoll-spill, men for å kunne kjøre fri kode og frie programmer på den. Den fungerer ypperlig som et billig , konfigurerbart mediasenter, noe den absolutt ikke ville ha gjort uten en mod. Hadde jeg ønsket kan den fint kobles opp mot Live, men det er som sagt en tjeneste som jeg absolutt ikke ønsker eller har behov for, uansett om det koster 40 eller 4000kr i måneden. Den tjenesten skal Microsoft gladelig få beholde, hvertfall så lenge den ikke er inkludert i prisen av konsollen.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
*snip*

5085158[/snapback]

Alt i alt er det altså bare spekulasjoner du kommer med.... :roll:

Nå har jeg selv en moddet xbox og ville absolutt ikke vært modden foruten. Boksen ville rett og slett være verdiløs! Jeg kan gjøre alt en vanlig Xbox kan og mere til.

Grunnen til at jeg moddet den var ikke for å spille enkle konsoll-spill, men for å kunne kjøre fri kode og frie programmer på den. Den fungerer ypperlig som et billig , konfigurerbart mediasenter, noe den absolutt ikke ville ha gjort uten en mod. Hadde jeg ønsket kan den fint kobles opp mot Live, men det er som sagt en tjeneste som jeg absolutt ikke ønsker eller har behov for, uansett om det koster 40 eller 4000kr i måneden. Den tjenesten skal Microsoft gladelig få beholde, hvertfall så lenge den ikke er inkludert i prisen av konsollen.

5085466[/snapback]

Xbox Live kunne du ikke koblet deg opp imot med nedlastede spill nei. Det finnes 2 andre tjenester men disse er det svært få som bruker i forhold til Xbox Live

Det har blitt sagt i flere intervju og pressekonferanser at Xbox 360 skal ikke kunne moddes. Greit, det er selvsagt ikke umulig å kunne modde maskinen for de som kan det, men microsoft har satt sperren i spillene som kommer og i Xbox Live.

Jeg kommer ikke bare med spekulasjoner. De problemstillingene er noe de kommer til å slite hardt med å finne en vei rundt. Kan du bevise det motsatte så go right ahead

Jeg misunner ikke deg for de pengene du må ut med for å modde konsollet for å ofre Xbox Live.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Temmelig gamle bilder, egentlig - de boksene har vel nå blitt levert tilbake til Microsoft såvidt jeg vet, det er vel en drøy måned siden.

Tingen er at jeg ikke helt ser at det er noen veldig stor grunn til å modde Xbox 360 - alle spill som kommer til 360 vil være Live-kompatible, en funksjon man ikke får brukt med modda Xbox. Så ved å modde Xboxen din vil du gå glipp av uttallige timer spilletid på spill du har kjøpt (og de du har lastet ned, men de er det jo ikke like farlig med), samt at de fleste funksjoner man fikk ved å modde den orginale Xboxen (mediacenter) er jo nå innebygd. Synd at den innebygde playern neppe støtter XviD, så bittelitt homebrew kunne jo vært fint ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Crockett, kan ikke ikke du bare få det inn i skallen at noen i verden driter 4-0 i Xbox Live....

"ohhh! sammenligne score! nå er dagen min reddet..."

5085792[/snapback]

Ja. Det er det som Xbox Live er. Sammenligne scores hele tiden. Det har ikke noe med at en multiplayer-del til et spill gir det tusen ganger mer spilletid på et spill enn om du er låst fast på singleplayer-modus til Mjøsa brenner. Det er som kjent også dritkjedlig å spille mot andre spillere, jeg foretrekker AI. Jeg er 100% sikker på at spill som Counter-Strike, Battlefield og World of Warcraft hadde vært minst like bra kun med singleplayer. Men ja, sammenligne scores. Det er Xbox Live i ett nøtteskall, det. Endret av Slettet-t9DveYkZ
Lenke til kommentar
Xbox Live kunne du ikke koblet deg opp imot med nedlastede spill nei. Det finnes 2 andre tjenester men disse er det svært få som bruker i forhold til Xbox Live

Det er fullt mulig å benytte en moddet Xbox på Live. Å påstå noe annet er tøys. Selvfølgelig kan det oppstå problemer om man ikke tar sine forholdsregler, men det forandrer ikke det faktum at det er fullt mulig.

Jeg kommer ikke bare med spekulasjoner. De problemstillingene er noe de kommer til å slite hardt med å finne en vei rundt. Kan du bevise det motsatte så go right ahead

Selvfølgelig vil det ikke nødvendigvis være lett for modchip-lagerne å lage en fungerende mod til Xbox!? Da hadde jo mesteparten av vitsen med de innebygde brukersperrene fra produsenten vært borte!

Det at utvikleren sier at det ikke er noen vei rundt er jo også en selvfølge, men selvfølgelig ingen nødvendig sannhet. Siste store revolusjonerende brukersperre-opplegg kom jo fra Valve med Steam-smørja si. Den var det jo heller "ingen vei rundt". Om jeg ikke husker feil ble det gitt ut en quick-'n-dirty metode for "å cracke" spillet allerede samme dag...

Jeg misunner ikke deg for de pengene du må ut med for å modde konsollet for å ofre Xbox Live.

Uhh, du fikk kanskje ikke med hva jeg skrev: Jeg gjentar meg selv: "Den tjenesten skal Microsoft gladelig få beholde, hvertfall så lenge den ikke er inkludert i prisen av konsollen."

Men uansett, dersom man bare dropper "Live" i noen få måneder så har man jo raskt spart opp de pengene en billig modchip koster. :lol:

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Crockett, kan ikke ikke du bare få det inn i skallen at noen i verden driter 4-0 i Xbox Live....

"ohhh! sammenligne score! nå er dagen min reddet..."

5085792[/snapback]

Innlegget ditt er rapportert.

Det finnes mye mer til Xbox Live enn bare å sammenligne scores, men jeg oppfatter at du ikke er interessert i å bli opplyst så jeg gidder ikke prøve engang.

Det var rimelig konstruktive og begrunnede innlegg helt til du kom.

Lenke til kommentar

Det er fullt mulig å benytte en moddet Xbox på Live. Å påstå noe annet er tøys. Selvfølgelig kan det oppstå problemer om man ikke tar sine forholdsregler, men det forandrer ikke det faktum at det er fullt mulig.

Selvfølgelig vil det ikke nødvendigvis være lett for modchip-lagerne å lage en fungerende mod til Xbox!? Da hadde jo mesteparten av vitsen med de innebygde brukersperrene fra produsenten vært borte!

Det at utvikleren sier at det ikke er noen vei rundt er jo også en selvfølge, men selvfølgelig ingen nødvendig sannhet. Siste store revolusjonerende brukersperre-opplegg kom jo fra Valve med Steam-smørja si. Den var det jo heller "ingen vei rundt". Om jeg ikke husker feil ble det gitt ut en quick-'n-dirty metode for "å cracke" spillet allerede samme dag...

Uhh, du fikk kanskje ikke med hva jeg skrev: Jeg gjentar meg selv: "Den tjenesten skal Microsoft gladelig få beholde, hvertfall så lenge den ikke er inkludert i prisen av konsollen."

Men uansett, dersom man bare dropper "Live" i noen få måneder så har man jo raskt spart opp de pengene en billig modchip koster. :lol:

5085997[/snapback]

Si meg hva du forventer å få utav en modchip til Xbox 360 (utenom å laste ned spill) som ikke Xbox360 gir deg muligheten til fra før?

Lenke til kommentar
Si meg hva du forventer å få utav en modchip til Xbox 360 (utenom å laste ned spill) som ikke Xbox360 gir deg muligheten til fra før?

5086035[/snapback]

På nåværende tidspunkt forventer jeg meg absolutt ingenting av verken XboX360 eller evt. modchip som måtte komme. Er overhodet ikke sikkert at jeg kommer til å kjøpe en Xbox360 i det hele tatt.

Om det blir noe å satse på, med eller uten modchip, kan bare tiden vise. Men feks. dersom det blir mulig å legge inn et hvilket som helst program på 360 som feks. mediaspillere som du kan konfigurere opp så mye du bare orker på egenhånd, da må jeg si at en umoddet 360 har steget betraktelig høyere i verdi.

Lenke til kommentar

5086035[/snapback]

På nåværende tidspunkt forventer jeg meg absolutt ingenting av verken XboX360 eller evt. modchip som måtte komme. Er overhodet ikke sikkert at jeg kommer til å kjøpe en Xbox360 i det hele tatt.

Om det blir noe å satse på, med eller uten modchip, kan bare tiden vise. Men feks. dersom det blir mulig å legge inn et hvilket som helst program på 360 som feks. mediaspillere som du kan konfigurere opp så mye du bare orker på egenhånd, da må jeg si at en umoddet 360 har steget betraktelig høyere i verdi.

5086154[/snapback]

Kjøp deg en skikkelig data. Hvis det er kriteriene dine for å velge et konsoll så kan du ikke bry deg mye om spilleopplevelsen uansett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

crockett...jeg tror du har misforstått litt her, modding av xbox gir faktisk mer funksjonalitet. hvorvidt dette gjelder for xbox360 gjenstår å se, men å bombastisk påstå at det ikke er tilfellet er litt drøyt.

Lenke til kommentar

Men det er jo rimeligere og mer praktisk å kjøpe en xbox og modde den så du kan bruke den som mediasenter, den koster jo 849,- på elkjop.no nå, da blir det ikke store summen du må ut med for et dugendes mediasenter. har ikke så stor erfaring med det selv men det virker veldig praktisk. Det går vel også an å streame alt av musikk og film osv trådløst fra dataen din ved hjelp av trådløst nettverk. ganske genialt. mye rimeligere enn en mediacenter pc som koster minimum 10 lapper.

før eller senere vil nok x360 bli cracket også. en ting jeg hadde likt å sett er at det hadde gått an å legge inn vanlig windows på den, da hadde jeg hatt råd til en pc og :p ( bortsett fra kun laptop som jeg har nå)

Endret av 2mass
Lenke til kommentar
crockett...jeg tror du har misforstått litt her, modding av xbox gir faktisk mer funksjonalitet. hvorvidt dette gjelder for xbox360 gjenstår å se, men å bombastisk påstå at det ikke er tilfellet er litt drøyt.

5086308[/snapback]

Tror desverre du har misforstått. Jeg snakker ikke om modding av Xbox.

Jeg snakker om modding av Xbox 360. Jeg vet at i Xbox sitt tilfelle øker det funksjonalitet. I Xbox360 sitt tilfelle vil det fjerne funksjonalitet, hovedsaklig da Xbox Live det er snakk om.

Ikke snu om på hva jeg sier.

Samme gjelder deg 2mass

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

hele poenget er at det vet ikke du noe som helst om, ingen av oss vet noe om det. det å modifisere xbox åpnet for utallige muligheter, er det da sannsynlig at modifisering av xbox360 vil gjøre det omvendte ?

xbox360 byr på ny teknologi og nye muligheter, for alt vi vet kan modifisering føre til mange nye funksjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...