Gå til innhold

Hvordan bruke Deamon Tools?

LowBalls

Anbefalte innlegg

hei, jeg har nå gått til innkjøp av to nye spill CSI og SWAT!

og jeg er lei av og måtte putte cden i datan!

så da har jeg hørt at det går ann å bruke deamon tools til dette, riktig?

for å kopiere inn til datan, så jeg ikke trenger cd.

forslag?

(vis mod er skeptisk, er det bare å spørre, så kan jeg ta et bilde av spillene! her er ikke noe gjort ulovlig)

Endret av alex91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan nok ikke lage images med Daemon Tools, men lese de av!

Alcohol 120% derimot kan du lage images med, og eventuelt spille de av med Daemon Tools.

Edit: Du ville vite hvordan også ja;

Husker ikke helt hvordan en lager images med A 120%, men mener at du bare setter CDen/DVDen inn i DC/DVD-ROMen, åpner A 120%, velger lag image i margen, velger hvor du vil ha fila og trykker ok!

Deretter dobbeltklikker du på DT så det kommer et DT ikon i tray, høyreklikk på ikonet - Virtual CD/DVD-ROM - Set number of devices - 1 (eller fler).

Når den er ferdig med å lage en virtuell CD/DVD-ROM høyreklikker du igjen - Virtual CD/DVD-ROM - Device 0 - Mount Image - Finn den fila du vi legge i CD/DVD-ROMen!

Lykke til :thumbup:

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar

Nei du kan ikke montere originale spill du har laget en iso av.

Da kunne jo folk bare laste ned iso kopier, og mounte dem. Det er nok litt bedre beskyttelse på spillene. Hvis du vil spille dine spill uten og putte inn cd'en kan du laste ned noe som kalles for mini-iso til spillene, jeg kan ikke si noe mer, da mini-iso blir brukt til mye pirat kopiering. Også er det noe som kalles Anti-blaxx, med det programmet slipper du og laste ned mini-iso, da laster du inn den iso'en du har laget utav din spill cd/dvd.

Endret av satyr-wongraven
Lenke til kommentar

Selvom du lager image er det 99% sansynlig for at du må bruke cd'n når du spiller alikevel. Med andre ord har det vel liten hensikt :hmm:

Edit: Eneste grunn til å lage image av sine spill er f.eks i tilfeller som colin mcrae rally 4 som kom ut på 4 cd'r. Jeg lagte image slik at jeg slapp og sette inn cd1, så cd2, så cd3, så cd4 og til slutt cd 1 igjen. Eneste jeg trengte å gjøre var og sette inn cd1 for og spille. Men jeg måtte ha cd1 fikk bare innstalert fra image og det var det

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

For å slippe å skade morrowind cd-plata mi mer en nødvendig, kopierte jeg alle videofilene til installasjonsfolderen og brukte en NO-CD verson av starterfila.

Selv om det kanskje er litt på kanten er det jo en fin måte å beskytte dyre cd-plater en har.

hilsen meg

*som har returnert til morrowind etter at jeg fant ut vhordan jeg kunne få 1680*1050 i oppløsning*

og penget mitt var at det kanskje går å gjøre lignende med det spillet du vil ha liggende på harddisk istedet for på dvd/cd

Endret av Stonescream
Lenke til kommentar

siste nytt om Daemon Tools

Daemon Tools v4 delayed

Ok, folks - as most of you probably already know, we have to delay v4 for around 14 days due to a serious bug.

We worked hard to get it done for a October release, unfortunately shit happens from time to time.

From now on all threads concerning the release date of v4 will be deleted, and people who still complain will get an extra time out from the forum for the next 14 days. Seriously we have more important things to do, so keep it quiet and let us do our work.

If this doesn't work out, we will shut down the forum registration for a while - so it's up to you.

Kanskje vi får versjon 4 i midten av november

Lenke til kommentar
*snip* antiblaxx fåkker _ikke_ opp maskinen din. Jeg har aldri hatt noen problemer med det *snip*

5086120[/snapback]

At du selv ikke har hatt problemer med det tilsier ikke at andre ikke kan få problemer med det...

5087161[/snapback]

Nei, så klart ikke. Burde skrevet at det ikke _nødvendigvis_ fåkker opp. My bad.

Lenke til kommentar
hei, jeg har nå gått til innkjøp av to nye spill CSI og SWAT!

og jeg er lei av og måtte putte cden i datan!

så da har jeg hørt at det går ann å bruke deamon tools til dette, riktig?

for å kopiere inn til datan, så jeg ikke trenger cd.

forslag?

(vis mod er skeptisk, er det bare å spørre, så kan jeg ta et bilde av spillene! her er ikke noe gjort ulovlig)

5074099[/snapback]

Hvis du sier hvilke versjon du har av swat så kan jeg fikse en link til noe som kalles backup cd til spillet men til CSI kunne jeg ikke finne noe til enda

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

forslag?

1. Finn ut nøyaktig hvilken kopi beskyttelse det er på CD/DVD'en, bruk www.google.com

2. Velg den aktuelle beskyttelsen på Alcohol, sett lesehastighet til 1X.

Har du gjort det riktig skal du kunne installere samt starte spillet med imaget, ingen behov for "no CD crack". Ikke noe behov for emulering med deamontools heller. Jeg har kopiert alle spill slik, og det har alltid funket. Jeg bruker bare imaget, hater CD/DVD rotet.

Det viktige her er punkt 1, spillet er beskyttet med securom etc, finn ut nøyaktig hvilken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...