Gå til innhold

De første X360-spillene kunne vært mye bedre

WarStar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ifølge denne artikkelen på Spillmagasinet, er de første spillene til Xbox 360 entrådet.

Xbox 360 kan optimalt kjøre sekstrådete spill, så det er litt kjipe saker. Tror ikke de første spillene blir så wicked, men på annen side har vi sikkert mye bra i vente.

5066844[/snapback]

sniktitt fra Kameo spillet. tenk hva spillene vil se ut om 2 år :love:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=278088

Lenke til kommentar
Ifølge denne artikkelen på Spillmagasinet, er de første spillene til Xbox 360 entrådet.

Xbox 360 kan optimalt kjøre sekstrådete spill, så det er litt kjipe saker. Tror ikke de første spillene blir så wicked, men på annen side har vi sikkert mye bra i vente.

5066844[/snapback]

sniktitt fra Kameo spillet. tenk hva spillene vil se ut om 2 år :love:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=278088

5066915[/snapback]

Det er jo selvsagt at de ikke greier å utnytte det fulle potensialet i første omgang. Dette var jo igrunn unødvendig av spillmagasinet å rapportere, lanseringer er ikke definisjonen på hva en maskin greier. Jeg er virkelig spent på de tittlene som virkelig begynner å utnytte xbox360 til sitt fulle. Selv om de tittlene som kommer til launch nå vil se strålende ut, og er langt bedre enn noe av det vi har sett på konsoll hittil.

Lenke til kommentar

I noen spill kan det sikkert være veldig nyttig, men det er ikke noe automatikk i at flere tråder nødvendigvis gjør spillene så mye bedre. (ihvertfall ikke visuelt)

Enkelte punkter hvor det kan være nyttig:

- Store verdener- Hvor en tråd kan stå og ha ansvaret for alt som skjer i verdenen(type GTA, etc)

- Nettverkslogikk, i første rekke serverfunksjonalitet.

- Lyd (all avspilling av lyd/musikk kan håndteres for seg)

- Spesielt tunge regneoperasjoner (bølger/vann o.l)

- Kunne vært nyttig i spill som Championship manager, hvor det er masse utregninger i bakgrunnen.(Men det er vel ikke noe typisk xbox360 spill kanskje)

Vanligvis skulle man tro at 1 tråd ville kunne pushe gpu'en rimelig hardt alene, men dette er naturligvis en av mange spennende hardwarespesifikke ting som etterhvert vil bli optimalisert og bidra til at spillene som de alltid har gjort, utnytter mer og mer av potensialet.

Ulempen med trådprogrammering, er jo at det er rimelig vanskelig, derfor vil det kreve endel ressurser å få på plass en skikkelig modell. Skjønner ihvertfall godt at ikke spillene ved launch har giddet å prioritere dette.

Endret av oysteini
Lenke til kommentar

Javel, la oss begynne da.

De første NES spillene kunne vært mye bedre.

De første SNES spillene kunne vært mye bedre.

De første N64 spillene kunne vært mye bedre.

De første Playstation spillene kunne vært mye bedre.

De første Playstation 2 spillene kunne vært mye bedre.

De første GameCube spillene kunne vært mye bedre.

De første Xbox spillene kunne vært mye bere.

De første Xbox 360 spillene kunne vært mye bedre.

De første Playstation 3 spillene burde vært mye bedre enn de kommer til å bli.

De første Revolution spillene burde vært mye bedre enn de kommer til å bli.

*Sukk*

Gidder ikke mer.

Lenke til kommentar
Javel, la oss begynne da.

De første NES spillene kunne vært mye bedre.

De første SNES spillene kunne vært mye bedre.

De første N64 spillene kunne vært mye bedre.

De første Playstation spillene kunne vært mye bedre.

De første Playstation 2 spillene kunne vært mye bedre.

De første GameCube spillene kunne vært mye bedre.

De første Xbox spillene kunne vært mye bere.

De første Xbox 360 spillene kunne vært mye bedre.

De første Playstation 3 spillene burde vært mye bedre enn de kommer til å bli.

De første Revolution spillene burde vært mye bedre enn de kommer til å bli.

*Sukk*

Gidder ikke mer.

5067290[/snapback]

Takk

Lenke til kommentar

Forhåndsbestilte 360 for lenge siden på MPX, men vurderer å avbestille den nå ettersom jeg er veldig skuffet over titlene som kommer ved lanseringen. Kun Oblivion som gjør at jeg fortsatt står på liste. Husker fortsatt hvor skuffet jeg var etter å ha stått på liste for å få en av de første N64 som kom til Norge, men titlene var elendige - og prisen på konsollen gikk ned kort tid etter.

Endret av Elling
Lenke til kommentar
Forhåndsbestilte 360 for lenge siden på MPX, men vurderer å avbestille den nå ettersom jeg er veldig skuffet over titlene som kommer ved lanseringen. Kun Oblivion som gjør at jeg fortsatt står på liste. Husker fortsatt hvor skuffet jeg var etter å ha stått på liste for å få en av de første N64 som kom til Norge, men titlene var elendige - og prisen på konsollen gikk ned kort tid etter.

5067501[/snapback]

Hvis du ikke føler deg sikker på konsollen så avbestiller du og venter og ser utviklingen.

Du trenger ikke spørre folk om det på et forum, garantert en gjeng som er imot at du avbestiller og en gjeng som heier på deg. Hvis du ikke syns det er andre spill enn Oblivion som ser bra ut så avbestiller du.

Og ja prisen går ned etter lansering, det pleier det å gjøre....det meste er opplagte ting. De beste spillene vil heller ikke komme til lansering.

Alle som har kjøpt konsoll på lanseringsdato før vet dette, alle som har fulgt med på spillscenen et par generasjoner har fått med seg dette. Blir du skuffet av lanseringen er det nok egentlig å kategorisere som en idiot eller en med dårlig hukommelse, eller en som rett og slett er helt ny på spillfronten. Lanseringstitlene er så langt ifra en indikasjon på systemets krefter som du kommer. 1-2 år etter lansering vil de fleste le av lanseringstitlene, for det er seg svær sjelden at det kommer en lanseringstittel som kan konkurrere med det konsollet har å tilby 1-2 år etter lanseringen.

Lenke til kommentar
Du trenger ikke spørre folk om det på et forum, garantert en gjeng som er imot at du avbestiller og en gjeng som heier på deg. Hvis du ikke syns det er andre spill enn Oblivion som ser bra ut så avbestiller du.

Og ja prisen går ned etter lansering, det pleier det å gjøre....det meste er opplagte ting. De beste spillene vil heller ikke komme til lansering.

Alle som har kjøpt konsoll på lanseringsdato før vet dette, alle som har fulgt med på spillscenen et par generasjoner har fått med seg dette. Blir du skuffet av lanseringen er det nok egentlig å kategorisere som en idiot eller en med dårlig hukommelse, eller en som rett og slett er helt ny på spillfronten.

Spurte jeg forumet?

Litt pussig utsagn at man må være idiot, har dårlig hukommelse eller være ny på spillfronten for å være skuffet over lanseringstitlene - men jeg klarer ikke å ta deg særlig seriøst, og det regner jeg med flere har problemer med også. Les innlegget du kommenterer før du rakker ned på det neste gang.

Lenke til kommentar

5067501[/snapback]

Greit nok det. Hvis du ikke MÅ ha maskina på dag 1, så kan du jo like gjerne vente til prisene har falt litt.

Jeg har lest vanvittig mye siste ukene, previews av selve xbox360, spill til den osv.. og det svært mange spillanmeldere sier er at 360'n kommer med den mest imporende lanseringslisten over spill noensinne.

Men smaken er som baken. Problemet er jo at ingen av oss har spilt de ferdige versjonene av noen av disse spillene.

Hvilke titler er det som skuffer deg?

Dr.Peedee

Lenke til kommentar

Alle som har kjøpt konsoll på lanseringsdato før vet dette, alle som har fulgt med på spillscenen et par generasjoner har fått med seg dette. Blir du skuffet av lanseringen er det nok egentlig å kategorisere som en idiot eller en med dårlig hukommelse, eller en som rett og slett er helt ny på spillfronten.

Spurte jeg forumet?

Litt pussig utsagn at man må være idiot, har dårlig hukommelse eller være ny på spillfronten for å være skuffet over lanseringstitlene - men jeg klarer ikke å ta deg særlig seriøst, og det regner jeg med flere har problemer med også. Les innlegget du kommenterer før du rakker ned på det neste gang.

5068450[/snapback]

Det er ikke litt pussig engang, for enten er du for dum til å vite hva som skjedde tidligere lanseringer, for dårlig hukommelse til å huske historiens gang, eller rett og slett aldri vert med på det før. Leser du det første delen av innlegget så er det et råd til deg. Ikke ta deg så nær av ting.

Lenke til kommentar
Det er ikke litt pussig engang, for enten er du for dum til å vite hva som skjedde tidligere lanseringer, for dårlig hukommelse til å huske historiens gang, eller rett og slett aldri vert med på det før. Leser du det første delen av innlegget så er det et råd til deg. Ikke ta deg så nær av ting.

Bumper innlegget ditt slik at flere kan få nyte gullkornene dine. Du virker som en skikkelig klok person! :thumbup:

Lenke til kommentar

Bumper innlegget ditt slik at flere kan få nyte gullkornene dine. Du virker som en skikkelig klok person! :thumbup:

5068571[/snapback]

Greit det du. Den eneste du driter ut er deg selv.

Lenke til kommentar
Jeg lurer fortsatt på hvem av lanseringstitlene Elling er misfornøyd med.

Dr.Peedee

5068672[/snapback]

Det lille utvalget som finnes er stort sett FPS og racing. Skulle sett mer eventyr og strategi, som Fable, KOTOR, Commandos osv. Oblivion er et lyspunkt, men skulle vært flere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...