Gå til innhold

Jul i oktober, jeg blir kvalm!

Feh

Anbefalte innlegg

Husker det var en diskusjon i fjor hvorvidt folk syntes at produsenter som Aass, nidar etc. presset frem "jula" i begynnelsen av november...

Men i år synes jeg det har gått over alle grenser! De første katalogene fra butikker med "juletilbud" er alerede i postkassa! Jeg jobber på kiwi og for over 1 uke siden, atlså i midten av oktober, var julemarsipanen på plass i et display nær kassa! I tillegg kom julebrusen for en liten stund siden, pepperkakene, peppernøttene og alt mulig annet juledritt!

Hvordan skal vi noensinne greie å komme i julestemning igjen når jula begynner så smått fra begynnelsen av oktobet til en eller annen gang utpå nyåret? Da jeg var liten begynnte ikke jula før første søndag i advent da vi sang julesanger før skolen begynnte... det var tider det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig, jula er ødelagt av folk som kunn tenker profitt desverre.

Hvor er det blitt av den gode gamle jula da alt var som normalt frem til 1 desember, da ble julegatene tent og butikkene pyntet og en ventet med å frotse i god julemat til julen var et faktum den 24, det ble stemning og kos av sånt, menst i dag sitter de fleste og griner på nesa til bare det de spiser og det de får i gaver, de eneste som er fornøyde er forretningsstanden som gnir seg på lommeboka og ler rått, vel viten om at nok en gang fikk de tømt vår :-(

Lenke til kommentar

Amen! Julen kommer tidligere for hvert år som går, og i går var jeg faktisk i julestemning - bekymringsverdig!! :(

Hvis jeg kommer i julestemning nå, er jeg nok julestemnings-utbrent før vi i det hele tatt når desember :(

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
Men i år synes jeg det har gått over alle grenser! De første katalogene fra butikker med "juletilbud" er alerede i postkassa! Jeg jobber på kiwi og for over 1 uke siden, atlså i midten av oktober, var julemarsipanen på plass i et display nær kassa! I tillegg kom julebrusen for en liten stund siden, pepperkakene, peppernøttene og alt mulig annet juledritt!

5062277[/snapback]

Sånn er det på rema også, kjører varer for dem og det er vel snart 3 uker siden vi begynte å kjøre ut de første julevarene. Like moro hvert år, kjenner julestemningen dale ned i skjul. Ikke det at det er så veldig mye igjen av den...

Men årets "julegave" til meg selv dalte ned i posten i dag, begynner på xfx og resten står i signaturen. Så i år så driter jeg i hele julestyret :w00t:

Lenke til kommentar
Det er irriterende og se julekataloger osv kommer i oktober. MEN! Julebrus eier, den skulle de ha solgt hele året hadde det vært opp til meg :)

5062448[/snapback]

man skal ikke se bort ifra at det kommer til å skje, så pengekåte som produsentene er så kommer nok snart julebrusen i ny inpakning å selges året rundt! :mad:

Lenke til kommentar

Nå er det sånn at mange aktører må starte salget tidlig for å i det hele tatt få noe profitt. Skal de bare selge noe i "julemåneden" så blir det desverre ikke nok penger inn til at det er lønnsomt. Men synes forøvrig at det blir litt tidlig når man får reklame om julen i oktober. ;)

så pengekåte som produsentene er så kommer nok snart julebrusen i ny inpakning å selges året rundt!  :mad:

5062487[/snapback]

Hørt om eventyrbrus? :)

Endret av Volcov
Lenke til kommentar

Uansett om små aktører må starte tidlig for å få solgt så det blir profitt er det merkverdig at de ikke begynnte tidligere før? Var jo små aktører da og...

Litt av grunnen til at det blir tidligere og tidligere er jo først og fremst for å tjene penger, men de har vel sett at en del familier med liten tid begynner å forberede ting og tang for jula alerede tidlig i november, ettersom de f.eks må jobbe mye av tiden i desember.

Er nok desverre et resultat av at folk får bedre råd - og mindre tid. Snakk med fattern din... hør åssen det var før :p Var vel for faen ingen som jobba på julaften før?! I jula var åpningstidene det halve av ellers og folk hadde mye fri... er sånn det skulle ha vært. Der jeg jobber er det åpent hele jula PLUSS enkelte søndager, samt julaften. Er kun stengt 1+2 juledag og 1.ste nyttårsdag... patetisk :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...