Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Fikk liv i ny PC`en kun de første 5 gangene![LØST]


Anbefalte innlegg

Hei, satt sammen følgende PC i dag. Og joda første gangen Power knappen ble trykt funket den helt utmerket, fant både DVD-Brenner og HD i BIOS. Så slå jeg av PC`en og skulle legge på begge sidedørene. Nok en gang slå jeg PC`en på men denne gangen reagerte ikke DVD-brenneren selv om jeg hadde Win XP platen inne. Nå ville den rett og slett ikke komme forbi POST screenen koste hva det koste vil. :thumbdown: Så jo jeg restarta maskinen. Ingenting da heller. Så jeg slo av maskinen og gikk gjennom alle kontaktene på nytt. Men denne gangen ville ikke PC`en starte i det hele tatt. På hovedkortet er det en liten grønn lampe som lyser når jeg pluger i strømmen men PC`en starter ikke når jeg trykker på Power knappen.

 

Jeg har gått gjennom alle kablene mange ganger, prøvd å koble til kun de nødvendige kablene men uten hell. Nå har jeg holdt på i en god stund nå og har rett og slett gitt opp. Kan det hende at noen deler har tatt kvelde? Det har verken gått poff, eller paff i verken huset eller i kabinettet. Alle de koberskrunene er lagt under hovedkortet så dette kan ikke være problemet samt at en antistatisk armlenke har blitt brukt under hele byggingen. Det lukter ikke svidd heller. Nå skal jeg ta en tur innom den nærmeste datakjeden her i Stavanger for at de skal ta en titt på problemet, men har helst lyst å fikse dette selv, noen som har vært borti noe lignede.

 

For meg ser det ut som en eller flere deler har takket for seg:

 

PSU

HK

eller Power knappen på selveste kabinettet?

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tatt ut den jumperen og tatt ut bateriet ja. Men ingenting skjedde. Fikk nå nettop for en 15 min levert maskinen inn til en databutikk så får de sjekke. Har ikke floppy, og har koblet fra hardidksen men ingen virkning. Frykter at HK`et har takket for seg men dette får jeg vite i løpet av dagen.

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...