Populært innlegg DesertGlow Skrevet 5. august 2003 Populært innlegg Del Skrevet 5. august 2003 (endret) Meningen med kategorienDenne kategorien er ment for spørsmål om komplette pc systemer eller oppgraderinger.Spørsmål om enkeltkomponenter hører hjemme i sine respektiver kategorier.Minne spørsmål => Hardware > MinneSkjermkort spørsmål => Hardware > Skjermkort og TV-kortStrømforsyning/PSU spørsmål => Hardware > Strømforsyninger osv.Informasjon i trådenFordi mange spørsmål i denne kategorien ofte er svært lite utfyllende bes alle som ønsker svar på hva de bør kjøpe om å legge med følgende informasjon i innleggene sine: Hva skal maskinen brukes til? Prisantydning/budsjett Skal maskinen overklokkes Fortrinnsvis AMD eller Intel-basert? Er det deler du vet du ikke trenger? F.eks. skjerm, tastatur etc Evt. andre spesielle preferanser/kommentarer Hvis de "datakyndige" i på forumet får denne informasjonen er det langt lettere å gi gode svar på hva du bør velge som vil gi deg en bedre PC tilpasset dine behov.Bruk av emnefeltGrunnet de mange intetsigende emnefeltene som romstrerer her er det greit med en liten spesifisering på dette. En god pekepinn på om emnefeltet ditt er bra nok er om det er mulig å skille din tråd fra de andre, kan ditt valg av emnefelt brukes til å beskrive flere andre tråder i kategorien? Emnefelt som: Ny PC! Trenger ny PC Hjelp til å velge deler Trenger hjelp til ny PC Skal kjøpe pc Hva synes folka om oppsettet? Hva kan jeg få for min pc? Hva er min pc verd? Hva kan jeg få for disse delene? er ikke god bruk av emnefeltet. Disse er for lite beskrivende om hva din tråd handler om og gjør det vanskelig å skille mellom trådene.Emnefelt vedr. kjøp/oppgradering av pcEt godt emnefelt bør/må si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for div. merker/produsenter (t.d. AMD/Intel, ATI/nVidia) kan dette også med fordel inkluderes. Skal du bare ha visse komponenter kan du med fordel opplyse om hvilke deler det er snakk om. Eksempler på gode emnefelt: Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett) Ny Stille-PC til 10000 kr. Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett). Nytt HK, CPU (Intel), RAM max. 7K Emnefelt vedr. salg av pc/delerEr du ute etter pris på din gamle pc, pc deler kan du opplyse om alder og event. hvilke delere det gjelder. Du trenger ikke prøve å presse inn alle delene hvor du etterspørr pris, men det kan være en fordel å legge inn de som du forventer vil ha høyest verdi. Eksempler på gode emnefelt: Verdi-PC: AMD 1Ghz, 256MB RAM, 180GB HD mm. 3år Verdi-deler: 2x256MB Noname RAM, 120GB HD Dell P4 2.4GHz 3 år gammel verdi? Merk dog at dette er eksempler, det en etterlyser er mer informasjon enn at du skal selge pc, deler el.!Du er alltid tjent med et informativt emnefelt slik at de som event. kan hjelpe deg finner den.Minner forøvrig om forumreglene og Nettiketten: Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Brudd på nevnte retningslinjene, enten det gjelder dårlig bruk av emnefelt eller særs manglende informasjon i tråden, vil føre til stenging.Har du noen spørsmål etter å ha lest gjennom disse retningslinjene kan du ta kontakt med meg (am3k) eller en annen moderator. Endret 22. juni 2017 av Larzen_91 16 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg