Jooakim Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Hva med å slette brukere som ikke har logget inn på et halvt år, eller et år elns. ? Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Ja det lurer jeg også på. Det er jo ikke sånn at det er en grense for hvor mange registrerte brukere det kan være (ennå), så jeg tror ikke andre som vil registrere seg her lider noe nederlag, selv om 5/6 brukere ikke er logget på så altfor ofte. Endret 24. oktober 2005 av Espen54 Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Hva vil da skje for med tråden som bruker dommpappp1337 startet for 12 mnd siden? Slettes den? og hvis den slettes,slettes alle innleggene i tråden? Tror det skaper mer problemer å slette brukere enn å bygge ut servere. Edit: Hva om en har vært på 12 mnd utenlandstjeneste i militæret uten å ha tilgang til nett, også kommer han tilbake for å finne ut at hw.no har innført nye regler og slettet hele kontoen hans Endret 24. oktober 2005 av zeltex Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Hva vil da skje for med tråden som bruker dommpappp1337 startet for 12 mnd siden? Slettes den? og hvis den slettes,slettes alle innleggene i tråden? Tror det skaper mer problemer å slette brukere enn å bygge ut servere 5053486[/snapback] "dommpappp1337". Haha! :!: Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Eneste som skjer er at det ikke går an å se profilen til bruker og den slettete brukeren får status 'uregistrert'. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Ikke en god ide og det finnes mange grunner til det. Men jeg synes at noen brukere kan slettes og det er de som er "validating" det er de som ikke har aktivert sitt medlemskap ved å trykke på linken man får i en e-post etter registrering. Disse har uantsett ingen poster og har aldri vært innlogget, de burde bli slettet 2 måneder (kanskje mindre) etter registrering. Er 7005 av disse brukerne i øyeblikket. Over 6000 av disse brukerne er over 2 måneder gamle... Endret 24. oktober 2005 av The Strategy-player Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 da tenkte jeg f.eks på brukere med ingen innlegg. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 da tenkte jeg f.eks på brukere med ingen innlegg. 5053792[/snapback] Kan ikke disse også være fullverdige medlemmer? Hvor kjipt er det ikke å logge på 6 mnd senere for å finne ut at noen har slettet kontoen din, samt kanskje tatt brukernavnet ditt.. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 Hva med f.eks https://www.diskusjon.no/index.php?showuser=1337 Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Hvorfor? http://www.minurl.com' target='_blank'> Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Hva med f.eks https://www.diskusjon.no/index.php?showuser=1337 5053849[/snapback] Han er heldig, han er 1337. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Hvorfor? 5053945[/snapback] Fordi det er ikke vits med mange "ubrukelige" brukere. Endret 24. oktober 2005 av Joakim. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Hva er så ubrukelig med de? Hva ødelegger de? Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Hva med å legge alle medlemmer som har 0 poster til sin egen liste over ignorerte brukere? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Sitat kilogram sist dette emnet var oppe: Hei! Dette har vorte diskutert før. Den einaste grunnen til å slette brukarar, måtte være at det frir opp ein del brukernavn. Me er fullstendig klar over at me har ein del inaktive brukarar, men dette er ikkje eit problem, fordi nokre få tusen ekstra rader i ein MySQL-tabell ikkje fører til ei merkbar belastning på serveren. Om ein brukar som registrerte seg i 2001 ikkje har posta ein einaste post, betyr ikkje det at han ikkje har vore logga inn sidan då. Me kan sjølvsagt sjekke dette opp mot antall postar og slikt, men det er veldig mykje arbeid for å fri opp kanskje 6 av 4096MB minne på serveren (brukertabellen er på totalt 12.3MB, og eg har tatt hardt i når eg seier at omtrent halvparten vil bli sletta av ein slik operasjon). Det vil rett og slett ikkje være verdt arbeidet å sette opp eit system som slettar brukarane slik som dette. Og eg ser rett og slett ikkje poenget med å slette brukarar. Eg huskar ikkje heilt når dette vart diskutert forrige gang, men eg kan med relativt stor sjølvsikkerhet seie at det blir uaktuelt å slette brukarar. Den aktuelle tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...485&b=1&st=&p=& Lenke til kommentar
Blib Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Altså, det er mer tidkrevende å slette brukerene enn å la de ligge, og det har ingen fordeler ved å slette de. Så hvorfor? Lenke til kommentar
qdos Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 I tillegg antar jeg at vil det være taktisk av HW å ha størst antall brukere på papiret som kan oppgis til annonsører også... Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Baere en liten tankevekker. Da telenor overtok et eller annet nettselskap så klarte de også å slette mesteparten av epostadressene der. Dette til brukere som var aktive . Så man skal vere veldig forsiktige med å slette brukere som er registrert på forumet her. Lenke til kommentar
chil Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 ja desuten er det butikk for hw.no å ha flest mulig brukere... jo mere betaler folk for annonsene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg