daffyd Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Ser litt på disse to: LG Flatron L2010B Samsung SyncMaster 204t Det viktigste kravet er at fargene er relativt "ekte". Refresh er mindre viktig. Vil helst ha oppløsning 1600x1200. (Ellers hadde jeg nok gått for Dell sin widescreen pga prisen) Fotoer har typisk 4/3 forhold, og med dagens oppløsning på bilder er det et must med 1200 pixler i høyde. Pivot er også kjekt å ha. Vil LG-skjermen duge, eller anbefaler dere Samsung'en? (Eller er det andre 20" skjermer som er bedre innenfor samme prisområde?) På forhånd takk!! Endret 14. november 2005 av daffyd Lenke til kommentar
Papaja Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Jeg lurer også på dette. Ingen? Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 http://www.netshop.no/aspx/login.aspx?Retu...=7351&__redir=1 Ser ut til at pris er inkl moms, hiv inn 500 til (det greier du) dette er en knall skjerm. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 http://www.netshop.no/aspx/login.aspx?Retu...=7351&__redir=1 Ser ut til at pris er inkl moms, hiv inn 500 til (det greier du) dette er en knall skjerm. 5078963[/snapback] Helt enig, den skjermen kvikks har listet opp skal være en av de beste 20" lcd skjermene på markedet. Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 (endret) I forhold til Samsung'en så har den dårlig kontrast (kun 400:1, mot 700:1 for Samsung'en), og jeg har sett folk tidligere påstå at man minst bør ha 500:1. Lysstyrken er også svakere (250 cd/m2 mot 300 for Samsung'en). Har dette noe å si i praksis? Skulle gjerne hatt et demo-rom hvor forskjellige skjermer er utstilte... Har forøvrig fått bekreftet at Samsung 214T er veldig bra, men den har en refresh på 8ms, noe som tyder på at den har et helt annet panel? Endret 30. oktober 2005 av daffyd Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Utan eg har sett samsungen i real life (har berre gamle 213T) Så ser eg at den er PVA-panel på den: + på farge - på responstid LaCie-skjermene har vore speialisert mot grafiske miljå ganske lenge og har f.eks eigne spydere for å kalibrere den rett. kvikks anbefaling støtter eg også. Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Det viktigste kravet er at fargene er relativt "ekte". Refresh er mindre viktig. Vil helst ha oppløsning 1600x1200. (Ellers hadde jeg nok gått for Dell sin widescreen pga prisen) Fotoer har typisk 4/3 forhold, og med dagens oppløsning på bilder er det et must med 1200 pixler i høyde. Du har fått med deg at dell sin 4:3 20" er på tilbud for tida? Ca 4800,- inkl. frakt. Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 (endret) Du har fått med deg at dell sin 4:3 20" er på tilbud for tida? Ca 4800,- inkl. frakt. 5080755[/snapback] De dell-skjermene bytter så ofte på hvem som er på tilbud, at det er umulig å følge med, men takker for tipset Så da er valget: 1) Dell 2001FP 20" - 4.828,44 ink. frakt 2) Samsung SyncMaster 204Ts - 5 630,- + frakt 3) LaCie Photon Vision II 20" - 6 750,00 + frakt Så langt heller jeg mot Dell'en ... LaCie er 40% dyrere enn Dell'en, så da utelukker den seg egentlig selv. (Selv om den sikkert er best, så er den neppe 40% bedre...) Endret 30. oktober 2005 av daffyd Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 (endret) Så langt heller jeg mot Dell'en ... LaCie er 40% dyrere enn Dell'en, så da utelukker den seg egentlig selv. (Selv om den sikkert er best, så er den neppe 40% bedre...) 5081710[/snapback] Det ikke langt unna... Jobber du med bildebahandling og krever høy ytelse på fargegjengivelse kommer Dell'en dårlig ut, Samsungen er eg enda mere skeptisk til (selv om eg ikke har testet den selv). LaCie til 6500 er et meget godt kjøp, samme skjerm selges hos OfficeLine for nærmere 10 000,- Til ditt bruk er det "kun" disse produsentene som leverer varene: Apple, Eizo, NEC, LaCie og Barco Endret 30. oktober 2005 av kvikks Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 (endret) LaCie til 6500 er et meget godt kjøp, samme skjerm selges hos OfficeLine fornærmere 10 000,- Til ditt bruk er det "kun" disse produsentene som leverer varene: Apple, Eizo, NEC, LaCie og Barco 5082227[/snapback] OK, jeg tar dine ord til etteretning. Det blir vel et kjøp iløpet av de nærmeste ukene, så jeg har tid til å lese litt mer om skjermen fra LaCie. (Dell-tilbudet har sikkert gått ut innen jeg får somlet meg til å kjøpe noe uansett ) (Og av de produsentene du nevner, så har (etter det jeg har skjønt) NEC særdeles mange variable skjermer, samt at de andre er for dyre. Trodde Apple hadde samme panel som Dell, men det er mer enn bare panelet som er viktig? (LCD-skjermer er et område jeg har nesten null erfaring med)) Endret 30. oktober 2005 av daffyd Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 Test av LaCie 20". 5082972[/snapback] greit greit greit, dere begynner å overbevise meg ... Har enda et par uker på meg før det blir innkjøp, og denne LaCie skjermen sprenger økonomi-grensa jeg så for meg, men den ser jo ut til å passe mine behov temmelig perfekt... (Bortsett fra prisen.) Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Med tanke på kva kvikks jobber med til vanleg er det veldig lurt å høre på kva hans anbefaling er. Og det med variable skjermer og nec så er det nok 80-serien kvikks tenker på ikkje 60 og 70-seriene som er til privatmarkedet. Ein 2080ux+ og LaCie Photovision II er i grunn same skjerm (LaCie kjøper skjermer av nec for å så modifiere dei til sine behov og ønsker) Eg forstår godt at ei budsjettgrense er ei budsjettgrense, men i dette tilfellet så er det veldig lite om å gjere at ein kan få eit toppprodukt istadenfor mellomsiktet. Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Jeg driver å kikker etter skjerm selv... Dell skjermen er igjen på tilbud... Jeg har kikket mye på Nec skjermene, men ble usikker etter jeg kom over denne testen Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Når gamle 213T får A-grad på alle så har den testaren lukta på noko som ikkje han skulle. 213T: 25ms PVA(du greier å få fram etterslep med å fra musa raskt over skjermen) Raudskjær i panelet ( Alle farger har for raude både på vga og dvi) No sitter eg med både nec 2080ux+ og 213T i dualoppsett (akkurat for øyeblikket i dvi/vga oppsett, men har også dual-dvi med same resultat) ATI9800 Pro og Nvidia 6800 Ultra Men noko som gjer meg litt usikker er at det ikkje står + bak 2180, noko som får meg til å tru at det er den gamle skjermen som gjekk ut av produksjon for over 1 år sidan (ux+ modellene kom rett før sommaren 2004) Samsungen var iallefall i salg haust 2003 (då eg kjøpte min), dermed er denne modellen ca 2 år gamal. Det som også er litt rart er at xx80-serien til Nec skal bruke panel frå LG-phillips i sine skjermer. Ville ikkje tatt den testen så alvorleg då eg synes at den har nokre konklusjoner som eg ikkje heilt kjenner meg igjen i. Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 9. november 2005 Del Skrevet 9. november 2005 Det ble en Nec 2070nx-bk til drøye 5 lapper fra netshop for meg... Blir spennende å se hærligheten... Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 Jeg har fortsatt ikke kjøpt (LaCie er ikke på lager de fleste steder den selges rundt 6500), men snublet over et sted hvor det stod at den har USB-hub på foten... Betyr det i praksis at jeg _IKKE_ kan koble den fra foten for å montere den på en vegg-ramme-dings? (Ufattelig praktisk å kunne svinge skjermen til side når man trenger skrivebordsplassen til klipp-og-lim) Lenke til kommentar
Taggi Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 (endret) Yatack har lacie på lager http://www.yatack.no/product?product_id=219777 Edit: Bestillingen funker nå. 1stk skjerm på vei. Endret 13. november 2005 av Taggi Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 (endret) Er det noen som vet om det er mulig å ta av foten på LaCie-skjermen for å vegg-montere (evt. også stativ) skjermen? Har begrenset skrivebords-plass, som skal brukes av mer enn bare skjerm/tastatur/mus. Har nå trådløs mus og tastatur, så det kan legges bort når det ikke er i bruk. Hadde vært greit å ha skjermen på et slikt stativ: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301131&cks=ACC Endret 14. november 2005 av daffyd Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Ja det skal vere fullt mulig å sette LaCie-skjermene på eit vesa100-feste. LaCie leverer faktisk eit eige dualstativ til sine skjermer. USBen i foten går ikkje via skjermen men foten har sin eigen hub internt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå