Gå til innhold

Fikk salmonella av frokost på Polsk Ferge!


FenrisC0de

Anbefalte innlegg

Forrige uke var jeg på tema tur til polen\tyskland med skolen. kom hjem i forigår, og var litt uggen i magen, hele neste natt gikk jeg på do kanskje hvert 5-10min. Viser seg at jeg sannsynligvis har fått Salmonella ifølge vergen min som var lege, og da sannsynligvis fra en eggerøre jeg spiste på den polske fergen på vei hjem. Nå har det gått en dag til, og feberen er borte, men er fortsatt litt uggen i magen, og har løs avføring. Skal ta avføringsprøve senere i dag også, men trodde symptomene skulle vare mye lengere. er det noen som har hatt salmonella før og kan dele sine erfaringer?

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk salmonella fra en hamburger på ett hotell på lanzarote for noen år siden. Da kasta jeg opp uansett hva jeg drakk eller spiste, hadde god rennaræv også :( . Var hos lege på hotellet som mente jeg skulle legges inn på sykehus på lanzarote men jeg nektet og tok flyet hjem til Norge noen dager etterpå ( jeg ble syk 3 dager før vi skulle hjem).

 

Det som irriterer meg mest er det at Star Tour (som vi reiste med) visste at det var flere som hadde blitt syke av og spise der, men de sa ingen ting. Jeg var småsyk i noen måneder etter den episoden og måtte spise en ekkel rosa guffe hver dag. På 90% av flyturen hjem satt jeg på dass med skikkelig diaré :fun:

Lenke til kommentar

Sikker på at det er salmonella da? Er veldig lett å bli syk/dårlig i magen o.l. Når man er utlandet pga. bakteriefloraer som ikke kroppen vår er vant til.

 

Var på klassetur i Praha for et par år siden. Vi tok en tysk ferge fra Sverige til Tyskland, noe som tok ca 6 timer. Der hadde de Koltbord-frokost, og nesten samtlige av de 50 elvene ble skikkelig uggene i kroppen. Lang lang kø på do og skikkelig gulperæv :) Noen ble dårligere enn andre, men jeg har visst ganske bra forsvar, så måtte bare en liten tur på do (mest sansynlig oga kaffen dog :D )

Lenke til kommentar

Ahahahaha, eid! :D

 

I allefall: Da jeg dro med klassen min i fjord var ferga skikkelig nice og luksus på vei til polen, med en stor og nice frokostbuffét osv. Men ferga fra polen var shit! Polsk standar, thumbs up! :roll:

 

Men, magen min klarte all maten der nede, tror jeg å huske. Eller, blei litt sjøsyk på veien ned, og da blei ikke magen glad. Ei heller av noen rare kjøttboller vi fikk på en sånn "danseplass", hvor det kom en masse fjollete folkedansere. Var også masse "oslososser" der, som sprang ut når danserne kom. Men det gjorde nå jeg og når de kom for nært :wee:

Lenke til kommentar

hehe, jeg spiste også alt sammen.. satt som oftest på nesten rene jentebord, og de ga alle sammen halve maten sin til meg.. hehe, men til slutt så gikk det galt altså.. dårlig stekt egg i øst-europa burde jeg ha kunne styrt meg for..

 

skal straks legge ut bilder fra all maten vi spiste der :) stay tuned for some nice food!

Lenke til kommentar
Oki, se vedleggene for maten jeg fikk i meg :)

 

Jeg er egentlig tvært i mot kresen når det gjelder mat, jeg spiser hva som helst, fra snegler, til fårepølse, alt untatt blåskjell egentlig.. de er jeg allergiske mot, men denne maten ble jeg faktisk litt uvell av.. :)

5054966[/snapback]

 

Heheh, kjenner igjen mange av de måltidene der ja :D

 

er en i 3C som har bilder av våre måltider. Hadde dere med tidsvitne, forresten?

Lenke til kommentar

Uansett, Salmonella har du garantert ikke fått, bare helt vanlig reisemage.

Salmonella-symptomer går ikke bort av seg selv etter 1-2 dager, man må ha medisiner i flere uker. Lillesøster satt på do i 3 timer etter første middagen på ferie i Tyrkia i sommer. Det er bare sånt som skjer.

Lenke til kommentar
Nei, han fikk noe hjerneblødning før vi dro.. men vi fikk et tidsvitne som guide på en av leirene.. og en annen holdt et foredrag, så det ble bra..

5055021[/snapback]

Tror det var samme tidsvitnet som vi hadde.. Synes å ha hørt rykter om at han er død nå, men vet ikke noe sikkert. Det skulle vært en som het Stig, ikke sant?

Lenke til kommentar

Sikker på at du / dere ikke ble sjuke av de norske ferjene?

Har reist minst 1 gang hvert år til Polen (og vært der ca. 1 mnd hver gang).

Eneste jeg har blitt syk av en del ganger er maten til Color Line og Fjord Line.

 

Polferries har så sinnsykt bra standard, reinslighet og vennlighet, at du blir 100x friskere av å bare tenke på hvor bra de ferjene er.

Og den deilige maten.

mmmm.. deiligere mat enn du får i polen skal du lete lenge etter.

 

 

Earth567:

Var da ikke mye typisk polsk der.

Så faktisk ingen typisk polsk rett på de bildene.

Så ut som vanlig amerikansk fast-food.

Du har tydligvis bare besøkt fast-food kafeer.

Lenke til kommentar
Sikker på at du / dere ikke ble sjuke av de norske ferjene?

Har reist minst 1 gang hvert år til Polen (og vært der ca. 1 mnd hver gang).

Eneste jeg har blitt syk av en del ganger er maten til Color Line og Fjord Line.

 

Polferries har så sinnsykt bra standard, reinslighet og vennlighet, at du blir 100x friskere av å bare tenke på hvor bra de ferjene er.

Og den deilige maten.

mmmm.. deiligere mat enn du får i polen skal du lete lenge etter.

 

 

Earth567:

Var da ikke mye typisk polsk der.

Så faktisk ingen typisk polsk rett på de bildene.

Så ut som vanlig amerikansk fast-food.

Du har tydligvis bare besøkt fast-food kafeer.

5055466[/snapback]

 

Nei nettopp, var ikke typisk pols, det er ikke det jeg sier, det var bare junkfood over alt, og det var fra kafeer som "hvite busser" hadde avtaler med.

 

Når det gjelder salmonella er det ikke sikkert det er det jeg har fått, men ifølge legen er det innenfor det spekteret. Har fortsatt vondt i magen og løs mage, pluss hodepine fra tid til annen, er også ganske så kald!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...