Gå til innhold

Tvangstanker - har du noen?

fakey

Anbefalte innlegg

Jeg fant ikke noen topics om dette, så jeg kjører på med et jeg. Jeg "lider" av mange tvangstanker bl.a:

- Vaske hendene etter å ha tatt på no.

- Sjekke ting opptil 4-5 ganger (om døra er låst, om vekkeklokken er riktig stilt osv.)

- Sjekke om d er monstre under senga

- Om jeg tenker en tanke må den gjennomføres.

- Synes synd på gjenstander om de ligger alene i et mørkt rom om natta, ofta må jeg ta dem inn på rommet mitt.

Så fortell, hva er dine?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tar heller aldri på dørhåndtak.. Jeg pleier å bruke albuen til sånne ting, også åpner jeg kjøleskapet med føttene.

Å takle dem klarer jeg ikke, da får jeg noia, jeg må bare kjøre på. Men snart må jeg vel bite i det sure eplet og droppe å vaske henda, og alt dette før d går for langt :|

Lenke til kommentar

vet ikke om det går helt i samme kategori, men jeg har en slags "fobi" mot lednigner som er krøllet rundt et produkt.

Det gjelder spesiellt ps2 kontrollere. Jeg takler ikke det at noen surrer ledningen rundt kontrolleren for at den skal ta minst mulig plass. da blir ledningen bølgete og ligger ujevnt over golvet når jeg spiller....

det samme gjelder forsåvidt alt annet som ipod, vinkelslipere osv....

Lenke til kommentar

Det første som slo meg når jeg så ordet tvangstanker, så tenkte jeg sånne syke syke tanker som du bare må få ut av hodet :p Ja de har jeg noen av de tingene at jeg må kontrollere ting.

Spesielt vekkerklokka, sjekker den vertfall 5 ganger før jeg sovner..

Og klokka må jeg sjekke, finne ut hvor mange timer jeg har å "sove" på

Lenke til kommentar
Ikke sikker på om jeg har noen.

Når jeg var 12 trudde jeg at det muligens var noen som kunne lese tankene mine, så jeg tenkte ikke fritt.

Ble mer "låste" tanker enn når jeg var aleine.

Tenker fortsatt det i dag :p men ikke like ille :p ( Man kan alldri vite )

5040853[/snapback]

Sånn tenker jeg også, men kun når jeg er i samme rom som noen.

:w00t:

Lenke til kommentar
Ikke sikker på om jeg har noen.

Når jeg var 12 trudde jeg at det muligens var noen som kunne lese tankene mine, så jeg tenkte ikke fritt.

Ble mer "låste" tanker enn når jeg var aleine.

Tenker fortsatt det i dag :p men ikke like ille :p ( Man kan alldri vite )

5040853[/snapback]

Sånn tenker jeg også, men kun når jeg er i samme rom som noen.

:w00t:

5041045[/snapback]

Ja, samma måte her :w00t:

Jeg liker heller ikke små plastikkgjenstander.

Sånn som når folk tygger på den greia som de tar av på en bruskork for eksempel.

Lenke til kommentar

Har ingen nå, som jeg vet om.

Trur jeg hadde noen før, eller noe liknende. Er veldig lenge siden, barneskolen tidlig ungdomskole tid ca. De forsvant sakte men sikkert.

- Lagde noen merkelige lyder når jeg så på film, spilte data gjorde lekser og likndede. Puster inn på en slik måte at det lages noen rare lyder i halsen. Gjorde det på skolen en parr ganger også :blush:

- Sjekka vekke klokka mange ganger før sovna la meg, alle 4 som jeg da hadde.

- Sitti og rista på det ene beinet i ti og uti uten å være klar over at jeg gjorde det. Slutta med det når jeg fikk en pult som knirka litt når den bevegde seg, og en begynte og kalle det for jokking.

- Når jeg skulle skite på så sjekka jeg regelmessig om jeg hadde huska og låse do døra. Føre jeg satt meg prøvde jeg og åpne døra mange ganger for å bekrefte at den var låst, og når jeg satt skjente jeg på låsen om den virkelig var låst.

Lenke til kommentar

Jeg har noen, har faktisk ikke tenkt så mye over det før, men noen.

- Sjekke om døra er låst minst 2 ganger. Samme med mobil o.l.

- Vaske hendene før bruk av mus, tastatus o.l.

- Tørke av pulten der PC'en står, fjerne smuler o.l.

- Sjekke om noen har stjålet noe fra penalet mitt. ( Noe som har sjedd før. På skolen. )

- Fjerne hår fra headsettet.

- Legge papir i do før jeg skal bajse, for å forhindre backsplash. ( Backsplash = At du bajser, og at vannet i doen spruter opp når bajsen lander. )

Det var de jeg kom på nå, men siden jeg ikke har tenkt over det før har jeg nok flere. ;)

Lenke til kommentar
Ja, samma måte her :w00t:

Jeg liker heller ikke små plastikkgjenstander.

Sånn som når folk tygger på den greia som de tar av på en bruskork for eksempel.

5041113[/snapback]

Det hater jeg også, men det er bare fordi det ikke er så veldig appetittelig.

Jeg klarer ikke å gå på strekene på fortauet!

Jeg hater når ting står skjevt!

Jeg hater når ting er usymmetrisk!

Ser jeg to gjenstander som kanskje kan passe inni hverandre som i et puslespill, må jeg prøve om det faktisk går!

Jeg dobbeltsjekker også ting som vekkerklokke, låst dør, etc. bare for å være sikker.

Yep, jeg er en tvangstanke-boy!

Finnes sikkert flere ting også...

Lenke til kommentar
Jeg har noen, har faktisk ikke tenkt så mye over det før, men noen.

- Sjekke om døra er låst minst 2 ganger. Samme med mobil o.l.

- Vaske hendene før bruk av mus, tastatus o.l.

- Tørke av pulten der PC'en står, fjerne smuler o.l.

- Sjekke om noen har stjålet noe fra penalet mitt. ( Noe som har sjedd før. På skolen. )

- Fjerne hår fra headsettet.

- Legge papir i do før jeg skal bajse, for å forhindre backsplash. ( Backsplash = At du bajser, og at vannet i doen spruter opp når bajsen lander. )

Det var de jeg kom på nå, men siden jeg ikke har tenkt over det før har jeg nok flere. ;)

5041259[/snapback]

Det heter ikke tvangstanker. da er du bare ryddig. jeg tar bort støv og eventuelle smuler/hår også..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...