Gå til innhold

Passer disse delene sammen ?

Anbefalte innlegg

Hei

Dette er mitt oppsett etter jeg får nye deler :

#AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte

#Asus GeForce 7800GTX 256MB GDDR3 2xDVI-I EN7800GTX, PCI-Express, ViVo/HDTV

#MSI K8N NEO4-F, nForce4, Socket-939, ATX Raid, Lyd, 4xSATA, GbLAN, PCI-Ex16

#Kingston PC3200 HyperX DDR 1024MB KIT Non-ECC Ultra Low Latency (2-2-2-5-1)

#Western Digital Raptor 74GB SATA 8MB 10000RPM

#Western Digital Caviar 8 mb chace 200 GB IDE 7200 RPM

#NEC DVD recorder ND-3540A IDE

#Vantec Spectrum systemkjøler, UV/LED Effektforbruk: Max. 9W

#Thermaltake Armor Sort 3x120 mm Vifter , 2x90 mm vifter

#Eizo 21 FlexScan F930 21" skjerm

#Tagan 480W Strømforsyning 20+24pin, ATX+BTX, SATA, fra 21dbA

Vil alle delene funke sammen ? slik som ram på dette hovedkortet ?

Endret av gamerman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok ikke akkurat de jeg hadde gått for selv, spesielt ikke pga for bare en liten økning i prisen så får du bra 2gb sett, f.eks disse.

Edit: enig med Morten der, s-ata harddisk ville jeg nok heller kjøpt også, HK er ikke så viktig med passiv kjøler da det lett kan gjøres selv..

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar
Er nok ikke akkurat de jeg hadde gått for selv, spesielt ikke pga for bare en liten økning i prisen så får du bra 2gb sett, f.eks disse.

Edit: enig med Morten der, s-ata harddisk ville jeg nok heller kjøpt også, HK er ikke så viktig med passiv kjøler da det lett kan gjøres selv..

5040750[/snapback]

Det er forsåvidt greit å bytte til passiv kjøling selv,men på MSI K8N Neo4-F vil nok muligens kjøleren til 7800GTX kortet komme i veien for en passiv kjøler. Derfor mener jeg at når man først bruker så mye penger på en pc,så kjøper man et bedre hovedkort enn det trådstater har valgt. Neo4-F har for eksempel ikke firewire og har S-ATA 150 kontroller,mens Asus og Abit kortet jeg linket til har firewire og S-ATA 300 kontroller. :)

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

At du velger 1GB med dyr overklokkingsram tror jeg du vil angre på,men det er ditt valg. ;)

Skal du for eksempel spille F.E.A.R. eller Battlefield 2 vil du ikke angre et sekund hvis du kjøper 2GB ram.

Siden du har bestemt deg for et så billig hovedkort,så bytt hvertfall ut til et Neo4-FI. Det koster ca det samme.

Lenke til kommentar

Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien.

Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien!

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
At du velger 1GB med dyr overklokkingsram tror jeg du vil angre på,men det er ditt valg.  ;)

Skal du for eksempel spille F.E.A.R. eller Battlefield 2 vil du ikke angre et sekund hvis du kjøper 2GB ram.

Siden du har bestemt deg for et så billig hovedkort,så bytt hvertfall ut til et Neo4-FI. Det koster ca det samme.

5042618[/snapback]

Skal kjøpe 1 gb senere av samme merke ......

Dette med at du refererer til "billig" hovedkort synes jeg er usmakelig :) , jeg valgte det hovedkortet pga så gode kritikker :)

Lenke til kommentar
Menneh, ikke kjøp GTX, 1000kr bortkastet. Gå heller for XFX sitt 7800GT, det er nesten like bra som et standard GTX :thumbup:

Og hvorfor kaste bort penger på et stygt kabinett fra en drittprodusent?

Gjør som jeg skal, gå Lian Li (se avataren).

5043296[/snapback]

For the record jeg har hatt det kabinettet lenge og liker slike kabinetter. Grunnen til at jeg har det er pga god kjøling sånn som mange Lian Li kabinetter sliter med :)

Nå har jeg bestillt de delene jeg har bestemt meg for. Men takk for gode svar og råd ;)

Lenke til kommentar

Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig retningslinjene for denne kategorien.

Det fremgår klar at nemt sticky/annonsering skal leses før en poster i denne kategorien samt at brudd på denne vil føre til stenging. Du rådes herved til å lese denne og forsøke på nytt.

Merker meg at trådstarter har redigert sitt hovedinnlegg etter oppfordring til endring av emnefelt (om dette er grunnet forsøk på endring av emnefelt vites ikke). Det er derimot tydelig at trådstarter ikke kan ha lest gjennom retningslinjene som blir nemt i oppfordringen samt flere andre steder i kategorien. Oppfordringen som ligger i toppen av siden skal mye til at en ikke får med seg.

Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for div. merker/produsenter (t.d. AMD/Intel, ATI/nVidia) kan dette også med fordel inkluderes. Skal du bare ha visse komponenter kan du med fordel opplyse om hvilke deler det er snakk om.

• Døme på gode emnefelt:

• Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett)

• Ny Stille-PC til 10000 kr.

• Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett).

• Nytt HK, CPU (Intel), RAM max. 7K

Minner forøvrig om forumreglene:

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Brudd på enten det gjelder dårlig bruk av emnefelt eller særs manglende informasjon i tråden vil føre til stenging av tråden.

Endret av am3k
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...