Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Data døde over natten

Anbefalte innlegg

I dag tidlig når jeg vaknet, skulle jeg prøve å slå på skjermen på dataen min, det fungerte heller dårlig. Den lille grønna lampa på skjermen viste ikke noe tegn til liv. Jeg prøver så en annen kontakt til skjermen, der fungerer den helt fint. Dataen derimot er det værre med, den "lever" men gir ikke noe bilde til skjermen! Begge fungerte fint da jeg gikk til sengs i går. Jeg prøvde å skru lyden på max, å bare la dataen gå for å høre om jeg fikk den grusomme "Windows" lyden, det skjedde heller ikke.

Bare jeg som synes det er mistenksomt at både skjerm og data "dør" samme natten?

takker for all hjelp! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke batteriet. det er en liten dings med 3 småe pinner, og på den er det en plastikkbit som kan også finner bak haddisker for å sette master og slave. Den sitter på pin 1 og 2. Plugg av strømkontakten og sett den til 2 og 3, så flytter du den tilbake til 1 og 2 igjen. Hvis hovedkortet ikke er dø, så skal alt starte opp med fabrikant innstillinger. Se i manualen til hovedkortet ditt.

Lenke til kommentar

Hører du pc en "piper" a. Slik oppstart lyd. Hvis den ikke gjør det er det mest sannsynelig noe med rammen eller cpu siden da har iafall ikke POST`en blitt ferdig. Kryssjekk rammen din hvis du har flere brikker, clear bios. Hvis det "piper" derimot er iafall cpu og nederste del av rammen intakt. Prøv da med så få komponenter som mulig. Prøv mer og mer komponenter til det ikke funker. Prøv å bytt ut disse og sjekk. Feilsøking ftw

Lenke til kommentar

Prøv det som er nevt over. Hvis det ikke hjelper tester du skjermkortet i en annen maskin hvis det er mulig. Hvis skjermkortet fungerer der kan du også teste rammen et annet sted. Men mitt tips er at hovedkortet ditt kan ha gått. Det samme skjedde meg meg etter en BIOS oppgradering. Alle vifter og hardisker gikk, men skjermen var helt svart.

Lenke til kommentar

Har nå prøvd diverse saker og ting. Prøvde mitt skjermkort i en annen data det funket ikke så prøvde jeg et annet skjermkort i min data og det funket heller ikke. ramen min funket i en annen maskin. har restartet cmos/bios. har ingen annen maskin og teste resterende deler på. skal jeg da ta kontakt med komplett der jeg kjøpte det? vet noen behandlingstid sånn ca på det? håper noen kan svare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...