Gå til innhold

Forskjell på 7800GT og 7800GTX

Mith

Anbefalte innlegg

Skal vi se.

Viser nok en gang til denne tråden som jeg lagde før i kveld, men siden jeg har et konkret spm. om skjermkort poster jeg her også.

Valget står mellom dette kortet og dette kortet.

Hvor mye er det å tjene på å kjøpe det dyreste av disse? Å overklokke det billigste så det kommer opp på nivå med det dyreste er ikke aktuelt. Noen som har noe harde kalde fakta om forskjellen på disse kortene i ren ytelse? Evt. erfaringer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal vi se.

Viser nok en gang til denne tråden som jeg lagde før i kveld, men siden jeg har et konkret spm. om skjermkort poster jeg her også.

Valget står mellom dette kortet og dette kortet.

Hvor mye er det å tjene på å kjøpe det dyreste av disse? Å overklokke det billigste så det kommer opp på nivå med det dyreste er ikke aktuelt. Noen som har noe harde kalde fakta om forskjellen på disse kortene i ren ytelse? Evt. erfaringer :)

5031390[/snapback]

Det er blitt postet millioner av linker som henvender seg til tester der 7800GT og 7800GTX blir testet mot hverandre. Hittil, om du er typen som vil ha det siste og det beste, så gå for sistnevnte. Om du derimot er den mannen i gata som vil ha mest ytelse pr. krone, gå for 7800GT. Dessuten, det er (veldig) lite å tjene å kjøpe 7800GTX. Er ikke så mye som skiller de to, annet at 7800GTX har fire mer pipelines enn 7800GT.

Det burde være nok?

Edit: Jeg ville gått for 7800GT :) .

Endret av Seian
Lenke til kommentar

Da blir det nok 7800GT på meg siden lærlinglønna er så liten som den er :)

Et siste spm.

Noen som vet om dette kortet har støtte for "vanlig skjerm" (crt), altså ikke DVI, men vga(?)

Eller må jeg inn med en overgang her og hvor mye vil det senke hastigheten på kortet :)

Endret av Mith
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg

Et siste spm.

Noen som vet om dette kortet har støtte for "vanlig skjerm" (crt), altså ikke DVI, men vga(?)

Eller må jeg inn med en overgang her og hvor mye vil det senke hastigheten på kortet :)

5031511[/snapback]

Det kortet har kun 2 DVI-kontakter. Det følger høyst sannsynlig med en eller to DVI->VGA adaptere, så det skal gå fint å bruke en vanlig CRT-skjerm med VGA-tilkobling. Gjør det ikke det, så ta kontakt med meg på PM/Epost, så skal jeg sende deg en ;)

Edit:

Klikker du på vis mer produktinfo hos komplett så får du se denne linja:

Kabler inkludert: 2 x DVI-VGA-adapter

Så da er det bare å kjøpe i vei :D

Endret av Slettet-rXRozPkg
Lenke til kommentar

Er med adapter ja. Har et sånn selv. Det går både digitalt og analogt signal fra skjermkortet. Adapter vidrekobler (bytter jo selfølgelig fra DVI til D-sub eller hva det nå heter) de analoge signalene.

Skjermer med både digital og analog kan vel kjøre på analoge signaler gjennom en DVI-ledning (DVI-I?) Ikke så veldig vanlig kanskje...

...kanskje jeg til og med tar feil...

Lenke til kommentar

Stusset på en liten ting her folkens, vel kom over to skjermkort, den ene er en 7800gt og den andre en 7800gtx

7800GT Gainward

Å den andre en

XFX 7800GTX

Han som har skrivd kommentar til GTX`en fikk en total poeng sum på 8100 3Dmark 05 og han andre fikk en total poengsum på 7992 3Dmark05 på Gt versonen.

Hvordan kan 4 ekstra pipes som sitter i GTX`en gi sa lavt ekstra ytelse når han som sitter på en klokka GT få 7995 poeng.. Er dette pågrunn av minnet til Gainward som gir bedre ytelse?

Er det fordi Gainward sitt minne på kortet har 1,6n teknologi og XFX har standar 2n teknologien. Noe som vil si det er lurest og kjøpe GT istedet for GTX for med dette minne så kan du faktsik overklokke heftig mer?

Vil de 4 ekstra pipsene til GTX være god og ha under spill med ganske tung grafikk?

Kan noen bedre vitende der ute fortelle meg hva som skjer her?

Edit: Beklager var stressa da jeg skrev det ned men endra litt nå og formulerte om, så håper noen kan hjelpe meg med mine spørsmål her :)

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar
Får 8000 poeng med mitt GT@480/1180, så det der gt kortet du linkar til er nok overklokka.

Sier meg lite, men trenger du ekstra kjøling ved de hastighetene?

Eller det bare å skru opp så du får litt mer guff :)

5035678[/snapback]

Varme er ikkje eit problem nei.

Går fint med den orginale kjølaren.

Lenke til kommentar
7800 serien er geniale klokkere + at de er stille. Så ja du kan klokke langt med orginal kjøler.

Nå er det et gtx til 3700 der ute da- gå for det

Nah, pakken fra komplett er alt levert står det, så det blir nok et 7800gt.

Men hvis varme ikke er noe problem så kan det vel glatt klokkes til gtx nivå anyway. Dessuten ble det dyrt nok med gt :)

Lenke til kommentar

Et siste spm.

5031511[/snapback]

javist fikk det kortet i går det følger med to overganger til crt skjermer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...