Gå til innhold

Brukbart program til å forminske bilder med


Klekkus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De aller fleste bildebehandligsprogrammer kan brukes, men Image Resizer i Power Tools fra Microsoft er kanskje det enkleste. Lastes ned gratis herfra og integreres elegant i Windows Explorer:

 

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloa...ppowertoys.mspx

5026876[/snapback]

Takk, men jeg liker ikke å bruke explorer, jeg missliker den nettleseren ;)

 

Hvordan funker det å integrer i firefox eller opera?

Lenke til kommentar
Windows Explorer skrev jeg, ikke Internet Explorer :)

 

Heter kanskje Utforsker på norsk?

5027001[/snapback]

Okey, trode det var Explorer.

 

Å ja jeg vet hva Windows Explorer er ;)

 

Skal teste det i løpet av kvelden/natten :yes:

 

Edit:

BTW så er den direkte liken til Image Resizer

http://download.microsoft.com/download/whi...wertoySetup.exe

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Jeg skulle kanskje ha puttet Xnview i linken min siden så få virker å vite om det.. Gratis og svært effektiv program som bl.a. lar deg batch-behandle så mange filer du ønsker. Så, du kan f.eks. peke til en folder med 400 bilder som du vil ha forminsket til 650px i bredden og riktige proporsjoner i bredde og høyde. Enkelt. Impoert via batch panelet, legg til i advanced options at det kun skal forminske - til 65ppx i bredden og kryss av for at bildene skal beholde proporsjonene, og så er det bare å trykke ok etter å ha valgt hvor de skal legges etterpå (som default valg blir originalbildene ikke berørt av denne behandlingen), og så er det bare å plukke de opp. Det støtter også renaming, effekter + m.m. Ikke noe problem å vise f.eks. RAW filer heller, eller å konvertere de.

 

Xnview - som sagt: 100% gratis.

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar
Jeg skulle kanskje ha puttet Xnview i linken min siden så få virker å vite om det.. Gratis og svært effektiv program som bl.a. lar deg batch-behandle så mange filer du ønsker. Så, du kan f.eks. peke til en folder med 400 bilder som du vil ha forminsket til 650px i bredden og riktige proporsjoner i bredde og høyde. Enkelt. Impoert via batch panelet, legg til i advanced options at det kun skal forminske - til 65ppx i bredden og kryss av for at bildene skal beholde proporsjonene, og så er det bare å trykke ok etter å ha valgt hvor de skal legges etterpå (som default valg blir originalbildene ikke berørt av denne behandlingen), og så er det bare å plukke de opp. Det støtter også renaming, effekter + m.m. Ikke noe problem å vise f.eks. RAW filer heller, eller å konvertere de.

 

Xnview - som sagt: 100% gratis.

5027105[/snapback]

Så kort versjon er at du kan forminske mange filer samtidig?

 

Smart ;) Orker ikke teste det ut nå, tror det blir i morra.

Takk for alle tipsene :D

Lenke til kommentar
Jeg skulle kanskje ha puttet Xnview i linken min siden så få virker å vite om det.. Gratis og svært effektiv program som bl.a. lar deg batch-behandle så mange filer du ønsker. Så, du kan f.eks. peke til en folder med 400 bilder som du vil ha forminsket til 650px i bredden og riktige proporsjoner i bredde og høyde. Enkelt. Impoert via batch panelet, legg til i advanced options at det kun skal forminske - til 65ppx i bredden og kryss av for at bildene skal beholde proporsjonene, og så er det bare å trykke ok etter å ha valgt hvor de skal legges etterpå (som default valg blir originalbildene ikke berørt av denne behandlingen), og så er det bare å plukke de opp. Det støtter også renaming, effekter + m.m. Ikke noe problem å vise f.eks. RAW filer heller, eller å konvertere de.

 

Xnview - som sagt: 100% gratis.

5027105[/snapback]

Så kort versjon er at du kan forminske mange filer samtidig?

 

Smart ;) Orker ikke teste det ut nå, tror det blir i morra.

Takk for alle tipsene :D

5027116[/snapback]

 

Hehe jepp! Var litt trøtt da jeg skrev det, men du summerte det opp enkelt og greit :) Xnview er også enkelt å lære å bruke, og jeg anbefaler det til venner som lurer på hvordan de skal få gjort ditt og datt med bildene de har tatt. Det er også lite og lett, så det starter veldig kjapt og bruker ikke mye ressurser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...