meastp Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Hei! Har en relativt nyformatert (FAT32) ekstern disk som jeg forsøkte å få til å virke i windows xp nå. Ingen tvil om at den blir gjenkjent - alle drivere blir installert automagisk, og jeg får til og med melding om at disken er klar til bruk. Problemet er at den ikke får tildelt stasjonsbokstav. I datamaskinbehandlig under administriative verktøy ser jeg disken, under navnet "Disk 5". Løsningsforslag? Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Har du noen nettverksstasjoner? Uansett, prøv å gå i "Diskbehandling" under administrative verktøy, og gi den en stasjonsbokstav manuelt. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Hvordan? Jeg har forsøkt å høyreklikke -> egenskaper etc. på disken (Disk 5), men det går ikke. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Får du ikke frem noen meny når du høyreklikker på disken idetheletatt? Lenke til kommentar
meastp Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Jo, jeg får frem meny, men alt bortsett fra "Hjelp" og "Slett Partisjon" er "grået ut"/faded. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Jo, jeg får frem meny, men alt bortsett fra "Hjelp" og "Slett Partisjon" er "grået ut"/faded. 5006999[/snapback] Da tror jeg at jeg ville ha slettet partisjon, og forsøkt å opprette og formatere en ny. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Ja, er vel nødt til det, da... Men litt merkelig/sært igrunn... Lenke til kommentar
meastp Skrevet 15. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2005 Men ikke at det går ann å formatere disken i FAT32 fra Windows heller, da. Dumt å implementere det, for det ville jo vært lurt. Lenke til kommentar
wil Skrevet 15. oktober 2005 Del Skrevet 15. oktober 2005 Prøv å formater disken i NTFS istede. Se om den da for stasjonsbokstav. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 Ja, innså at det ble den eneste løsningen. Den fungerer fint, da. Men det hjelper meg ikke stort. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 (endret) Windows XP kan bruke FAT32 partisjoner som er større enn 32Gb, men kan kun formatere partisjoner opp til 32 Gb. Du må i så fall dele opp disken din i flere partisjoner hvis den er større enn 32Gb. REF: http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;314463 Endret 16. oktober 2005 av Pingla Lenke til kommentar
meastp Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 Så brukte ikke jeg Windows XP til å partisjonere disken første gang heller, da. Da var det en FAT32-partisjon, men den kunne ikke brukes, siden den ikke hadde stasjonsbokstav. Så jeg stiller meg personlig litt tvilende til akkurat det. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Så brukte ikke jeg Windows XP til å partisjonere disken første gang heller, da. Da var det en FAT32-partisjon, men den kunne ikke brukes, siden den ikke hadde stasjonsbokstav. Så jeg stiller meg personlig litt tvilende til akkurat det. 5016171[/snapback] Hva var det som ble brukt til å formatere den i fat32 første gangen da? Lenke til kommentar
meastp Skrevet 17. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2005 GParted, Ubuntu Linux (Breezy). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå