Gef Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Jeg vet at det er mange andre brukere som har spurt hvordan man får åpnet porter på Linksys WRT54GS til å kjøre active i DC++. Har brukt portforward.com som hjelp, men det fungerer ikke. En kompiss av meg har det samme problemet og følger samme guiden. For dere som har fått det til, ber jeg nå at dere forklarer og lager en egen guide, fordi den på portforwarding.com kan umulig stemme. Har prøvd å enable DMZ uten hell. Slik ser det ut hos meg nå: Endret 13. oktober 2005 av Gef Lenke til kommentar
Stian0 Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Jeg har samme router og DC funker perfekt for meg.. Men ta Start->Kjør->CMD->IpConfig. Så sjekker du router ip'n din. Da skal det være en ip feks: 192.168.1.100, 192.168.1.101 eller 192.168.1.102. Om du feks har den første ipn der, så må du legge til det tallet på slutten av IP Adress. som jeg ser har du 100 der, om ipn til routern din har 101 så skift til det. Endret 12. oktober 2005 av Stian0 Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Jeg vet at det er mange andre brukere som har spurt hvordan man får åpnet porter på Linksys WRT54GS til å kjøre active i DC++. Har brukt portforward.com som hjelp, men det fungerer ikke. En kompiss av meg har det samme problemet og følger samme guiden. For dere som har fått det til, ber jeg nå at dere forklarer og lager en egen guide, fordi den på portforwarding.com kan umulig stemme. Har prøvd å enable DMZ uten hell. Slik ser det ut hos meg nå: Hva er ISPen din? Er brannmur innstillingene rett? Lenke til kommentar
asus1 Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Hei! Jeg har lenge søkt etter svar på samme problem. Men mitt problem er at jeg ikke kommer inn i dc++ i passive mode heller. wrt.TIF Endret 12. oktober 2005 av asus1 Lenke til kommentar
Gef Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 (endret) Stian0: Jeg har sjekket at IP stemmer. Hva er ISPen din?Er brannmur innstillingene rett? 4997719[/snapback] har NGT, brannmurinstillingene ser slik ut: Endret 13. oktober 2005 av Gef Lenke til kommentar
Yoshy Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Stian0: Jeg har sjekket at IP stemmer. Hva er ISPen din?Er brannmur innstillingene rett? 4997719[/snapback] har NGT, brannmurinstillingene ser slik ut: 5002646[/snapback] Har du satt NGT routeren din opp som brigde da ? Hvis ikke så hjelper det jo lite å bare sette opp portforwarding i wrt54gs`en... Lenke til kommentar
Gef Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 Har du satt NGT routeren din opp som brigde da ? Hvis ikke så hjelper det jo lite å bare sette opp portforwarding i wrt54gs`en... 5002727[/snapback] Hvordan setter jeg den som bridge? Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Har du satt NGT routeren din opp som brigde da ? Hvis ikke så hjelper det jo lite å bare sette opp portforwarding i wrt54gs`en... 5002727[/snapback] Hvordan setter jeg den som bridge? 5002838[/snapback] Hvis du har NGT må du nok stille innstillingene på NGT routeren, router ipen tror eg er 10.0.0.1.. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 Har du satt NGT routeren din opp som brigde da ? Hvis ikke så hjelper det jo lite å bare sette opp portforwarding i wrt54gs`en... 5002727[/snapback] Hvordan setter jeg den som bridge? 5002838[/snapback] Hvis du har NGT må du nok stille innstillingene på NGT routeren, router ipen tror eg er 10.0.0.1.. 5002880[/snapback] NGT routeren min er konfigurert til å kjøre active mode i DC++, men etter jeg fikk linksysen mellom har det ikke fungert for fem flate øre. Hvor konfigurerer jeg slik innpå routeren? Har kundepassord og Admin passord til NGT routeren btw. Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Har du satt NGT routeren din opp som brigde da ? Hvis ikke så hjelper det jo lite å bare sette opp portforwarding i wrt54gs`en... 5002727[/snapback] Hvordan setter jeg den som bridge? 5002838[/snapback] Hvis du har NGT må du nok stille innstillingene på NGT routeren, router ipen tror eg er 10.0.0.1.. 5002880[/snapback] NGT routeren min er konfigurert til å kjøre active mode i DC++, men etter jeg fikk linksysen mellom har det ikke fungert for fem flate øre. Hvor konfigurerer jeg slik innpå routeren? Har kundepassord og Admin passord til NGT routeren btw. 5002887[/snapback] Jeg har ikke NGT, så vet ikke eksakt hvordan man gjøre det der....men kan du finne noe som heter Bridge-Modus eller Bride - mode i innstillingene? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 Jeg har ikke NGT, så vet ikke eksakt hvordan man gjøre det der....men kan du finne noe som heter Bridge-Modus eller Bride - mode i innstillingene? 5002967[/snapback] kan dette være noe? Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Jeg har ikke NGT, så vet ikke eksakt hvordan man gjøre det der....men kan du finne noe som heter Bridge-Modus eller Bride - mode i innstillingene? 5002967[/snapback] kan dette være noe? 5002997[/snapback] Har hørt om at "Change Device to a Bridge" ikke fungerer. Jeg regne med du har en router fra Netopia. Fant en link som kansje kan hjelpe deg NGT Router som Bridge Lykke til.. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 Har hørt om at "Change Device to a Bridge" ikke fungerer.Jeg regne med du har en router fra Netopia. Fant en link som kansje kan hjelpe deg NGT Router som Bridge Lykke til.. 5003023[/snapback] Desverre, fungerte ikke. Mistet internett forbindelsen etter jeg hadde utført guiden. Lenke til kommentar
skol Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Hei, ettersom at du har en Netopia router, hvorfor tar du ikke og kjører Linksys routeren som et rent aksesspunkt istedet? da slipper du å forwarde porter fra netopiaen til Linksysen og deretter forwarde samme porter fra Linksysen til din pc. Dobbel NAT-ing fører til mye krøll dersom en ikke vet hva en holder på med. Dersom du kobler nettverkskabelen til en av LAN -portene istedet for på WAN-porten og deretter deaktiverer DHCP serveren i Linksys routeren, så vil Linksys routeren oppføre seg som et aksesspunkt. Da er det kun Netopia routeren du trenger å forholde deg til med tanke på portforwarding og konfigurering. Du bør også endre ip-adressen på Linksys routeren slik at den er i samme ip-segment som de ip-adressene Netopia routeren gir ut. Det blir lettere å få kontakt med Linksys routeren i ettertid på den måten. Lenke til kommentar
^Sniper Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Nå har jeg ikke sett hvordan linksys er bygt opp, men det er jo mye enklere og bruke Virtuelle servere om du har mulighet til og sette opp det. dc++ private/public port 421 ip til riktig maskin (intern ip 192.168.0.100) fungere knall med meg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå