Utforsker Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Hei! Har satt sammen dette oppsettet fra Netshop til 7000 kr. Har noen noe innspill til noen av valgene her? Skal bruke pc`en til videoredigering og kontorarbeid, og ikke til spilling. Har valgt det rimeligste skjermkortet jeg fant uten at jeg kjenner noe til det. Er det kanskje like greit å ikke ha med noe da, eller finnes det andre til en billig penge som er et bedre valg? Har også lite kjennskap til hoveskortet og kabinettet(noen innspill der?) 1 stk. Viking Miditower Sort m/350W PSU Støtter AMD & P4, stillegående 1 stk. Gigabyte GA-K8NMF-9 nForce4-4X mATX/S-ATA/LAN/8ch-LYD/1394/PCIe AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED Socket 939 512KB cache "Venice" 2 stk. OCZ 512MB Value Series PC-3200 DDR (2,5-4-4-8) 400Mhz Seagate 250GB S-ATA NCQ 7200RPM Barracuda 7200.7 8MB cache Club3D Radeon X600Pro 256MB PCIe retail 256MB DDR/ TV-out/DVI/VGA 1 stk. NEC DVD-brenner ND-3540 bulk, intern 16X Double layer sort, bulk (På lager 20+) 1 stk. Logitech DeLuxe Tastatur sort, Bulk Midnight Black, PS-2 (På lager 100+) 1 stk. Logitech Wheel Mouse Optical Sort OEM PS2 (På lager 100+) 1 stk. Microsoft Windows XP Home OEM Norsk versjon m/SP2 (N09-01175) (På lager 20+) Takk! Endret 11. oktober 2005 av Utforsker Lenke til kommentar
dranzee Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Legg ut link til tingene på Netshop:).. Bedre da.. Jeg vet ikke så mye om pc, men jeg synes det er lurt om du legger ut link ja. Pga da kan man se prisen på de forskjellige varene og si om de er billige eller dyre og om du burde kjøpe det et annet sted:D Lenke til kommentar
Utforsker Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Da har jeg laget link til de viktigste bestanddelene. Siden jeg har gått ut i fra 10.000 kr tilbudet fra mai blir det ikke helt riktige priser som kommer opp i linkene, men det sier jo noe om prisklassen selvfølgelig. Forslag til noe jeg bør bytte ut?? Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 til videoredigering tror jeg ærlig talt du ikke trenger en så kraftig prosessor som 3500'en , du klarer deg fint med 3200+ eller t.o.m 3000+ skjermkortet er ikke av det råeste nei, men vil nok klare jobben til ditt bruksområde. hovedkortet er et helt greit hk, har hatt det selv, er en passiv kjøleribbe på kortet, noe som igjen medfører lite støy, og det er jo alltids bra =) kabinettet er forsåvidt greit nok, er ikke sikker på støy der. til videoredigering er det veldig bra med mye ram, og siden du vil klare deg me en svakere cpu løsning bør du kanskje fleske til 2gig ram feks disse http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6006 (2 av dem) er bedre og å kjøre 2x 1024 brikker istedet for 4x512 bare så det og er sagt =) Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Jeg har bygd en pc i det Vikings kabinettet. Det er forsåvidt greit nok i forhold til prisen,men hvis du har råd,så kjøpe et Arctic-Cooling kabinett heller. Det er MYE mer stillegående og har en god strømforsyning. Se også om du finner deg et skjermkort med passiv kjøling og kjøp en Arctic-Cooling cpu-kjøler,da vil du få en pc som er utrolig stillegående. Kjøp heller en BenQ DW1640. Den er bedre enn Nec brenneren. Ellers synes jeg oppsettet ditt ser greit ut. Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 bytt ut seagaten me en samsung ..og du trenger ikke NCQ da AMD ikke støtter den teknoligien ellers er jeg helt enig me de to øverste her....kabbisen vet jeg ikkenoe om men har selv prøvd chieftec dragon de er enkle i bruk og strømmtilførslenen er serdeles høy kvalitet på de. Lenke til kommentar
Nargile Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Sier meg enig med de over. Har ikke noe erfaring med noen av kabinettene, men. Men uansett om du bestemmer deg for å gå ned ett hakk i CPU eller ikke, vil du fort finne ut at 2GB ram er verdt pengene og vel så det hvis du skal redigere video. Det er som natt og dag så snart det skal rendres mer enn 20 sek om gangen. Bruker mye Premiere og leker meg i det, og etter jeg oppgraderte fra 512 til 2 gig ram har det blitt en mye mer fornøyelig opplevelse og mye mindre risting av skjermer/banking av tastatur etc etc.. Lenke til kommentar
Utforsker Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 Hei! Takker for alle svar! Årsaken til at jeg velger en 3500 prosessor framfor en mindre er at 3500 er standard i pakken fra Netshop og at jeg da ikke sparer mye på å velge en som er mindre kraftig(ca 400 dersom jeg velger en 3000 prosessor i stedet). På samme måte blir det en god del dyrere å velge 2 GB ram i stedet for 1. Velger da å gå for 1 GB nå og heller øke med to til når prisen blir lav nok. bytt ut seagaten me en samsung ..og du trenger ikke NCQ da AMD ikke støtter den teknoligien Regner da med at han tenker på denne Samsung-disken som er den eneste på den størrelsen jeg kan se som ikke søtter NCQ. Ellers har jeg også sett at denne Hitatchi-disken får veldig god omtale på Hardware`s produktguide. Disse diskene er IDE-baserte U-Ata disker. Noen som kan fortelle meg forskjellen på det og S-ata disker og om det bør ha noe å si for det valget jeg foretar meg? Takk for alle nye svar Lenke til kommentar
Utforsker Skrevet 13. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2005 (endret) Ingen som kan gi meg svar angående forskjellen på U-ata og S-Ata disk? Endret 13. oktober 2005 av Utforsker Lenke til kommentar
Utforsker Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 Noen må vel kunne svare på forskjellen på U-Ata(IDE-grensesnitt) og S-Ata harddisk, og om noe egner seg bedre enn det andre? Lenke til kommentar
Nargile Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Kort sagt er det vel bare kabelen som er den store forskjellen. I teorien skal SATA være raskere, men tviler på du egentlig merker noe til det siden det er samme disken med forskjellig grensesnitt.. Kan ikke så mye om det her, men med prisforskjellen det er mellom diskene i dag vil jeg påstå du like greit kan gå for SATA rett og slett fordi det blir mye ryddigere i kabinettet. Gjør ett kjapt søk på google om "uata vs sata" etc så får du nok litt lesing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå