SacrefiZer Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Hei. Jeg lurer som sagt i emnetittelen på hvordan jeg må skrive bak OnMouseOver i html for at det skal komme en lyd når man holder musa over f.eks ett bilde.. Mvh. SacrefiZer Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) Eneste nogenlunde brukbare løsningen er vel å bruke Flash til hele knappen (eller bildet eller whatever). Javascript funker heller dårlig til å spille av lyder - vertfall i annet enn IE. Endret 10. oktober 2005 av Loomy Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Hvorfor vil du ha lyd? Noe så grusomt Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Ro'an Johan, lyd kan være greit. Men i 90% av tilfellene er det irriterende Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Ro'an Johan, lyd kan være greit. Men i 90% av tilfellene er det irriterende 100% for min del. All ufrivillig lyd frå internett er irriterandes. Sjølvsagt må trådstartar få lov til å lage ei side på det viset han sjølv vil, men lyd på mouseover gjer den ikkje meir attraktiv, tvert imot vil eg påstå. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Hvorfor vil du ha lyd?Noe så grusomt Fantastisk godt gjort av deg å skrive dette når du ikke vet engang hva dette evt. skal brukes til. Kudos! Anbefaler for øvrig Flash til slikt, og at brukeren vet (og forventer) lyd når han klikker (bruk heller klikk enn mouseover) på knappen. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 En webside inneholder informasjon. Den skal formiddle informasjon. Klikking når jeg beveger musepekeren rundt på siden gir meg ikke den informasjonen. Det hjelper meg ikke å bruke siden. Lyd har ikke noe på en webside å gjøre med mindre man kommer dit for å høre lyd(aka musikk side osv) Lenke til kommentar
SacrefiZer Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 Takk for "hjelpen".. Bare for å informere så er det ei side til broren min, og han er stolt over sin Audi RS2 så han ville også ha litt lyder inkl. med bilder og filmer.. Så tenkte jeg at de enten kunne holde musa over eller klikke på bildet så kom det en grom låt av 315 gamp Men da får jeg sette meg litt inn i Flash igjen da.. Mvh. SacrefiZer PS. er ikke så stort fan av lyder på nettsider jeg eller.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Kan du, trådstartar, tenke deg kor forferdelig irriterande det vil bli i lengden om besøkande har lyst å sjå seg rundt på sida? Lenke til kommentar
SacrefiZer Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 Skjønner det ja, men kan jo endre OnMouseOver til OnClick eller noe sånt da.. Mvh. SacrefiZer Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Spørsmålet er ikke om det er irriterende eller ikke, synes dere kan holde dere til topic istedenfor å whine om hvor irriterende dere synes det er! Lenke til kommentar
gladsild Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) trådstarter spør om hvordan han kan få til lyd ikke hva deres mening om lyd eller ikke er. forferdelig irriterendes at dere skal påpeke det hele tiden hva dere syns om lyd. Endret 10. oktober 2005 av gladsild Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 noe av denne typen du ville ha? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 trådstarter spør om hvordan han kan få til lyd ikke hva deres mening om lyd eller ikke er. forferdelig irriterendes at dere skal påpeke det hele tiden hva dere syns om lyd. Så om noen kommer og sier sånn "Hvordan skal jeg greie å sprenge opp en skole på en mest mulig effektiv måte?", så skal man ikke fraråde? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 trådstarter spør om hvordan han kan få til lyd ikke hva deres mening om lyd eller ikke er. forferdelig irriterendes at dere skal påpeke det hele tiden hva dere syns om lyd. Så om noen kommer og sier sånn "Hvordan skal jeg greie å sprenge opp en skole på en mest mulig effektiv måte?", så skal man ikke fraråde? Litt dårlig sammenligning. Hvis det er et sprengstofforum og en person spør hvor mye sprengstoff det trengs for å sprenge så og så mye masse... Drit i sammenligninger. Lyd på nett stinker! Vi vil ikke ha noe av det. Og derfor vil vi ikke gi deg svaret. Vi vil ihvertfall ikke ha lyder av din brors Audi! Lenke til kommentar
gladsild Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 trådstarter spør om hvordan han kan få til lyd ikke hva deres mening om lyd eller ikke er. forferdelig irriterendes at dere skal påpeke det hele tiden hva dere syns om lyd. Så om noen kommer og sier sånn "Hvordan skal jeg greie å sprenge opp en skole på en mest mulig effektiv måte?", så skal man ikke fraråde? Litt dårlig sammenligning. Hvis det er et sprengstofforum og en person spør hvor mye sprengstoff det trengs for å sprenge så og så mye masse... Drit i sammenligninger. Lyd på nett stinker! Vi vil ikke ha noe av det. Og derfor vil vi ikke gi deg svaret. Vi vil ihvertfall ikke ha lyder av din brors Audi! ja dette var jo virkelig modent. du høres ut som en femåring i et eget bursdagsselskap som nekter alle å få sjokoladekake fordi du vil ha marsipan. jeg tror han gir ganske beng i om du vil høre lyden hans eller ei. du trenger ikke å gå inn på siden. han spør bare om hjelp. hvor useriøs og teit går det ann å bli? Lenke til kommentar
DevN Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 ja dette var jo virkelig modent. du høres ut som en femåring i et eget bursdagsselskap som nekter alle å få sjokoladekake fordi du vil ha marsipan. jeg tror han gir ganske beng i om du vil høre lyden hans eller ei. du trenger ikke å gå inn på siden. han spør bare om hjelp. hvor useriøs og teit går det ann å bli? Det der var heller ikke særlig modent. Fraråding er et tips, så det er ikke noe galt i det. Er mange som tar fraråding som et tips, og dermed ombestemmer seg. Derfor er begrunnet fraråding positivt i en tråd. Men jo, så klart, om han virkelig vil ha lyd på siden, så bør han få hjelp til det. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Dette er et forum hvor folk har forskjellige preferanser og søker råd til forskjellige oppgaver - dette er ikke et "hva mener du, kjære Guru?" forum. Dersom et individ lurer på noe så spesifikt som lyd ved onClick bør han få svar på dette. Ti forskjellige "lyd er teit" innlegg er unødvendig. Det finnes andre måter å gi råd på (les for øvrig mitt svar lenger opp). At noe så enkelt skal være så utrolig vanskelig å forstå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå