xanth0s Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Det er det amerikanske bladet Giant, som etter en kåring av sine lesere, har kåret de ti mest skremmende filmene noensinne Kilde 1 Motorsagmassakren 2. Nattsvermeren 3. Exorsisten 4. Night of the Living Dead 5. Audition 6. Hellraiser 7. The Fly 8. Suspiria 9. Henry: Portrait of a Serial Killer 10. The Evil Dead Morro at Evil Dead og Audition er med Synes ikke Motorsagmassakren fortjener 1 plassen. Men det er min mening. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Rart at The Exorcist ikke er lenger oppe på liste. I tillegg savner jeg filmer som "The Omen", "Event Horizon" og "The Shining". Men, for all del. Listen er fin den. Endret 5. oktober 2005 av LarsP Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 er det den første eller siste tcsm filmen som er ranka? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Motorsagmassakren tidenes mest skremmande film? Exorsisten...jaja, det finnes jo forskjellige måtar å definere "skremmande" på. Eg synest det er settingen og handlignen som er skremmande, ikkje stygge mennesker. Endret 5. oktober 2005 av zeph Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 4. Night of the giving head er hvertfall skummel Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Ble overrasket over at Alien ikke kom med. Lenke til kommentar
Nosferatu Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 The Evil Dead.. hehehehe, det er jo en komedie, for ikke å snakke om Night of the Living Dead.. Dette er en liste som bestemor kunne satt sammen :!: Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Event Horizon og The Shining er 2 filmer jeg også ville hatt med. er det den første eller siste tcsm filmen som er ranka? Håper det er den første versionen av den, vist ikke tror jeg like godt de kunne ha tatt med Scary movie. The Evil Dead.. hehehehe, det er jo en komedie, for ikke å snakke om Night of the Living Dead.. Dette er en liste som bestemor kunne satt sammen Det er to filmer som fortjener å bli med på listen. Mange som undervurderer disse filmene. Når tror jeg ikke bestemoren din sitt hjerte hadde klart "Audition" en gang Lenke til kommentar
Equtious Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Ble overrasket over at Alien ikke kom med. Jau. Lenke til kommentar
Agres Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Event Horizon? Er ikke det den filmen Lauren er med i? Uff, likte den ikke. Billige skrekkelementer som å PLUTSELIG vise bilder med herslig lyd fra helvette. Litt spennende though, men over all en lite engasjerende film. Synes forøvrig The Shinig hører hjemme på den listen. Og Scary Movie Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Ble overrasket over at Alien ikke kom med. Enig. Den første Alien skremte nok mer enn de fleste på lista her Mange av de filmene der (Nattsvermeren, Exorsisten, the Fly..) var nok mer preget av "frastøtende/motbydelige" elementer enn skremsel eller nifshet Endret 5. oktober 2005 av groenn Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Det kan da ikke være nyinnspillingen av Texas Chainsaw.... som er ranket. Må være orginalen. Har ikke sett så mye skrekk så resten av listen er sikkert fin Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Terskelen for hva vi synes er skummelt/ekkelt/grotesk er hundre ganger høyere nå enn det den var for 30 år siden. Alien er fantastisk. Sir Ridley Scott for president. Lenke til kommentar
.com Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 rart at ikke alien var med, når motorsag masakeren var med, kunne likesågodt halloween resurection og ghostship vært med... Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Alien og den originale Halloween/Friday the 13th/Nightmare on Elm Street kunne gjerne ha vært med. Ghostship: Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Syns faktisk Dragonfly er en av de mest skremmende filmene jeg har sett på en stund Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Synes kansje Poltergeist filmene kunne hvert med. Eller kansje Psycho Endret 5. oktober 2005 av xanth0s Lenke til kommentar
.com Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 ikke så verst de xanth0s Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 1 Motorsagmassakren 2. Nattsvermeren 7. The Fly 10. The Evil Dead De filmene der finnes ikke skummel for fem øre. Resten av filmene som er på listen har jeg ikke sett. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Suspiria fortjener ikke plass på den lista, men ellers er lista grei nok. Savner Alien, The Shining og The Thing.. Er det originalen av The Fly eller remaken som nevnes her? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå