Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Flytting av tråder til off-topic

Anbefalte innlegg

Kva er egentlig vitsen? De fleste som poster i spill-tråder henger på spill forumet, og alle trådene som blir flyttet blir jo heil innaktive. Og kvifor er det bare spillforumet det gjelder, det er jo mange like tråder i andre deler av forumet. Og kva tjener dere på å flytte de, no skal jo snart innlegg i off-topic telle, så det er ikkej et argument. Eg er for at tråder er der de hører heime.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt personlig mener jeg at man like så godt kunne stenge disse trådene. Slike tråder flyttes ofte fordi de ikke har noen som helst nytteverdi, og fordi de rett og slett er telletråder. Så vidt jeg vet er det bare telletråder som flyttes til Off-topic -> Annet, og der hører de vel heller ikke hjemme. Dersom en tråd faktisk er nogenlunde seriøs, og at den har en form for nytteverdi får jo den faktisk lov til å være her i spillkategorien.

Jeg kan igrunnen konkludere med at jeg synes at alle tråder som nå havner i off-topic burde stenges så er vi kvitt det problemet. Mange er sikkert uenig med meg, og det må de gjerne være. Nå er det heller ikke jeg som bestemmer her, så jeg følger bare admins råd, og de andre moderaotrenes råd.

Snorre :)

Lenke til kommentar

QUOTE (Goz @ 02/10/2005 : 19:46)
Kva er egentlig vitsen? De fleste som poster i spill-tråder henger på spill forumet, og alle trådene som blir flyttet blir jo heil innaktive. Og kvifor er det bare spillforumet det gjelder, det er jo mange like tråder i andre deler av forumet. Og kva tjener dere på å flytte de, no skal jo snart innlegg i off-topic telle, så det  er ikkej et argument. Eg er for at tråder er der de hører heime.

Per dags dato så er det ingen post-count i off-topic-delen av forumet. I neste forumoppgradering, vil det etter all sannsynligvis også være post-count der, men post-count vil samtidig ikke være tilgjenglig andre steder enn i profilen til brukerne. Men det er ikke klart når denne forumoppgraderingen vil skje, og vi forholder oss uansett til hvordan ting fungerer akkurat nå når vi modererer forumet.

Disse enormt store trådene som ble flyttet i går, er helt meningsløse. Ingen har noen som helst nytte av å bla gjennom 70-150 sider om et konkret tema (være seg PSP, Xbox 360 eller PlayStation 3). De fungerer nesten kun som pratekanaler, og det ønsker vi ikke på dette forumet. Jeg valgte å ikke stenge dem, fordi jeg regnet med at aktiviteten kanskje ville dabbe av uansett etter flyttingen.

Dette er en linje hele forumet skal legge seg på, så hvis du føler det er andre store meningsløse telletråder/pratetråder rundt om som også bør flyttes, så setter vi pris på om disse blir rapportert inn.

Jeg flytter forresten denne tråden fra "Tilbakemelding til Gamer.no" og over til den generelle tilbakemeldingstråden om forumet, hvor den egentlig hører hjemme.

Lenke til kommentar

Ta feks småprat om WoW tråden vist den skulle stenges, da må dere jo stenge alle andre slike tråder, SO, Backstage, Webkafeen,etc, da ville de jo blir oversvømelse med tråder som egentlig ikkje fortjente sin egen tråd. Feks i WoW forumet, var det heilt forferdelig før vi fikk opp småprat tråden, da frobedret det seg kraftig, og vist dere stenger tråder som den store PSP-tråden vil det jo bli 50 tråder om PSP, en om kvert spill, en om nyheteretc. Eg er fortsatt for at tråder er der de hører heime.

Endret av Goz
Lenke til kommentar

QUOTE (TST @ 02/10/2005 : 19:10)
De fungerer nesten kun som pratekanaler, og det ønsker vi ikke på dette forumet.

Hva er så galt med å skape litt community omkring et spesielt tema? Så lenge diskusjonen holder seg konstruktiv og god mener jeg... :) Den Frie Kafeen fungerer jo veldig bra for eksempel...

Endret av Gimper
Lenke til kommentar

QUOTE (Nevnarion @ 02/10/2005 : 20:31)
Så dere mener da at det er bedre med fks. 20 tråder om PS3, 30 tråder om PSP osv.? Jaok, greit det. Er det sånn det skal være så...

Ja - for forumet skal være en plass det er LETT å finne INFORMASJON. Det er det hovedforumene er til for, diskusjon at 1 tema i hver tråd, slik at det er enkelt å finne fram for de som trenger informasjonen. Store diskusjoner og småprat vil da naturligvis finne sted i "off topic" - det er der alt som ikke har med informasjon å gjøre vil ende opp.

My 2 cents..

Lenke til kommentar

Je synes at alle trådene som blir flyttet til OT burde få en sticky i sitt eget spillforum, slik som småprat om/rundt WoW har fått.

F.eks. tråden "snakke om Guild Wars? Gjør det her" tråden kommer til å dø helt ut om den bare blir værenede i OT forumet uten en link i Guild Wars forumet, da ingen ser den, og de som ser den ikke bryr seg.

Min menig iallefall. Sånn ellers synes jeg at det er greit at disse kjempetrådene blir flyttet :)

Lenke til kommentar

Alle telletrådene fra Spill-delen av forumet forsøpler Off Topic-kategoriene. En telletråd passer ikke bedre under "Annet"! Er det en telletråd som ikke er ønskelig å ha under "Spill", så skal den bli stengt, ikke flyttet, IMO.

Endret av @kd
Lenke til kommentar

QUOTE (@kd @ 03/10/2005 : 20:30)
Alle telletrådene fra Spill-delen av forumet forsøpler Off Topic-kategoriene. En telletråd passer ikke bedre under "Annet"! Er det en telletråd som ikke er ønskelig å ha under "Spill", så skal den bli stengt, ikke flyttet, IMO.

seier det igjen, før småprat rundet wow tråden kom var det heilt forferdelig i wow kategorien, og du må da skjønne at det er bedre å ha en tråd der ting som ikkje fortjener sin egen tråd kan postes.

Lenke til kommentar

QUOTE (@kd @ 03/10/2005 : 21:30)

Må si meg enig der. Til slutt så vil jo hele annet bestå av telletråder fra spillforumet

Lenke til kommentar

QUOTE (TST @ 02/10/2005 : 20:10)
Per dags dato så er det ingen post-count i off-topic-delen av forumet. I neste forumoppgradering, vil det etter all sannsynligvis også være post-count der, men post-count vil samtidig ikke være tilgjenglig andre steder enn i profilen til brukerne.

Hva har egentlig det med saken å gjøre? Tviler på at folk gidder å spamme de trådene i noe særlig grad for å få opp postcouten sin....

Lenke til kommentar

QUOTE (Goz @ 03/10/2005 : 22:30)
QUOTE (@kd @ 03/10/2005 : 20:30)

seier det igjen, før småprat rundet wow tråden kom var det heilt forferdelig i wow kategorien, og du må da skjønne at det er bedre å ha en tråd der ting som ikkje fortjener sin egen tråd kan postes.

Hvis det er sant det du sier om at det har blitt mye bedre i wow-kategorien etter opprettelsen av den traaden, saa synes jeg at den burde vaere i wow-forumet. Annet er ikke en soeppelkategori som alle uoenskede traader kan flyttes til! Hvorfor smaaprat rundt wow i det hele tatt ble flyttet til annet er for meg et mysterium, spesielt hvis det er sant at den hjelper wow-kategorien til aa holde et hoeyere nivaa.

PS: Beklager at jeg ikke har norske bokstaver, er i England.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...