Gå til innhold

hvilket program til musikkredigering/mixing?!?

Babyloner

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan hjelpe meg?? jeg har veldig lyst til å redigere musikk, eller mixe to eller flere sanger med hverandre. hvilket program skal jeg bruke?? jeg søker etter et programm som kan dele vokalen fra instrumentene/melodien, slik at jeg kan putte en sang sin vokal i en annen sin sang sin melodi :p .. noen som vet hva jeg burde bruke?? helst gratis :tease: !! Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Det med å ta vekk/skille ut vokalen fra en sang (mp3-fil vertfall) er helt umulig. Bare så du vet det.

Det finnes programmer som tilnærmet får til å fjerne de frekvensene som en vokal bruker, men da fjernes også en del annet.

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Ja det er omtrent umulig å skille ut vokalen fra en sang men det lar seg lett gjøre å fjerne bass osv fra den =)

Stemmen er som regel på mid-frequencies som man sier så har du flaks får du fjerna mørke toner(bass osv) og lyse toner i hvertfall( hihat osv)

Lenke til kommentar
Audiacity er et bra program :thumbup:

8100151[/snapback]

Støtter den. Helt gratis, og det er bare å opprette 2 stereospor og legge musikken på annenhvert spor bortover.

Som det allerede nevnes her, er det å fjerne vokal fra en stereomiks bortimot umulig uten å ødelegge lyden ganske kraftig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...