Gå til innhold

Hvordan lage dreads


Abe_

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurte på om det var noen her som hadde erfaring med og lage dreadlocks.

Hvordan gjør man det, er det noe spesiell teknikk, må man ha noe greier i håret for at det skal sitte?

 

Og en ting til, ca hvor langt må håret være for og lage de?

 

Takker for alle svar=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel forskjellige måter å gjøre det på, tror jeg. Tror noen kan løses opp igjen, og noen ikke. En gammel klassevenninne av meg hadde i hvert fall bivoks i håret. Hun var hos en afrikansk frisør elns. Det er uansett ikke alle som har hårtype til dette. Ikke alle som får det til å sitte skikkelig uten å stresse noe jævlig.

 

Lengden spiller vel ikke så mye rolle, så lenge du har lengre enn ti-femten cm. Men dette er bare gjetting fra min side.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Ta en klyse hår. Tvinn det rundt. Ta tak med tommel og pekefinger og flis det opp og ned i noen minutter. Deretter gjør du samme bevegelse på samme flette med voks. Dax eller surfevoks for ultimat hold.

Lenke til kommentar
For å få dreads må du til frisør som lager dreads. dette er DYRT og tar lang tid

For guds skyld dra til en frisør som kan det. Har sett mange katastrofer for å si det slikt. Men hvis du allierer deg med en venn så er det fullt mulig å mekke dreads selv. Men det tar tid, mye tid. Vi snakker dager/uker. Men spør noen som har dreads hvordan det gjøres, det er beste rådet du kan få :)

Lenke til kommentar

Har hatt dreads, tok 8 timer og gjorde jævli vondt!

Brukte bivoks og lusekam, fikk en frisør venninde til å gjøre det.

hadde de et års tid, de ble ganske stygge til slutt, fordi du skal helst passe på dem og "rulle" de hver dag, noe jeg ble lei av :p

Du må bruke spesial shampoo, eller så ødlegger du de, og skal kun bruke den hver 3 gang du dusjer, ikke balsam!

 

Obs: de første dagene er du sår i hodet og det kan være vanskelig å sove.

sov med lue(varmt) da gjør det mindre vondt og dreadsene får lagt seg på plass (står rett ut i førsten)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
hadde de et års tid, de ble ganske stygge til slutt, fordi du skal helst passe på dem og "rulle" de hver dag, noe jeg ble lei av :p

Du må bruke spesial shampoo, eller så ødlegger du de, og skal kun bruke den hver 3 gang du dusjer, ikke balsam!

En kamerat av meg har hatt dreads så lenge jeg har kjent ham og enda noen år til og han passet ikke på dem eller brukte ikke spesial shampoo. De så fortsatt bra ut den dagen han klippet dem av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...